“Kémfotón” a luxus-sportkupé prototípusa

Egy lelkes Lexus-tulajdonos gyanúsan kinéző LC kupét kapott le Kaliforniában. A fényképek elemzése után egyértelmű: az autó a hamarosan színre lépő LC F közúti teszteken részt vevő prototípusa volt.

Kalifornia déli részén ilyenkor télutón is remek az idő, napfényben fürdenek az utcák, száraz az aszfalt – tökéletesek tehát a körülmények egy nagyteljesítményű sportautó teszteléséhez. A Lexus LC önmagában is impozáns menetképességekkel bír – 5.0 literes V8-assal szerelt változata 4,7, a 3.5 V6-ra épülő hibrid modell 5 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra –, ám ahogy a tízéves F széria példányai egymás után bizonyították, jóval többre is képes egy Lexus, ha a mérnökök úgy akarják.

Márpedig a jelek szerint úgy akarják: a mellékelt Dél-Kaliforniában készített fotókon a fontos stratégiai pontokon álcázott Lexus LC prototípus látható. A lökhárítókat és a küszöböt érintő takarás arra enged következtetni, hogy nem akármilyen modellváltozat, hanem a legsportosabb, a régen várt LC F technikája lapulhat a lemezek alatt.

Az LC F érkezését régóta rebesgetik a rajongók és a szaksajtó. Egyes források azt is tudni vélik, hogy az autó egy vadonatúj fejlesztésű (a 2.0 literes turbómotor megduplázásával született) 4.0 literes, V8-as turbómotort kap majd, amely állítólag 620 lóerő fölötti teljesítménnyel száll szembe a konkurensekkel: a BMW M6-ossal (600 LE), a Mercedes-Benz E 53 AMG Coupéval (457 LE) és az Audi RS5-tel (450 LE).

Sajnos a kémfotókon pont az állítólagos LC F leginkább árulkodó része, a hátsó rész nem látható, pedig a korábbi F típusokból kiindulva hatalmas, kétszer kettes kipufogó-elrendezéséről minden bizonnyal azonnal felismerhető lett volna a leendő csúcsmodell, amely természetesen a motoron és a megjelenésen kívül számos egyéb paraméterében is különleges lesz, a futóműtől kezdve a gyorsabban kapcsoló tízfokozatú váltón át az aerodinamikáig.

A várakozások szerint a rengeteg szénszálas alkatrészének köszönhetően az alapmodellnél kisebb tömegű LC F világpremierjére jövő januárban számítunk.

Fotók: lexusenthusiast.com, Holiday Auto (render fotók)

Megosztás