100%-ban elektromos, dízel, vagy benzin – ahogyan az ügyfél szeretné

ELEKTROMOBILITÁS A KÉNYELEM JEGYÉBEN

Az új ë-C4 – 100% ëlectric a modern, csúcstechnológiára épülő elektromos autózás jelképe, amely a kényelem és a sokoldalúság szolgálatában áll: ez az ë-Comfort világa. A C5 Aircross Hybrid SUV, az Ami, az ë-Jumpy és az ë- SpaceTourer után az új ë-C4 is tökéletesen nyugodt utazási élményt nyújt a mindennapokban: védve az út és a külvilág zajaitól, teljes csendben, szinte védőburokban utazunk, minden külső zavaró hatást kiszűrve. Az elektromos autózás minden akadályt elhárít, az utasok derűs buborékban ülnek. A haladás zajtalan, az autó zökkenőmentesen indul és gyorsít, kényelmes és egyszerű vezetni, finom a felfüggesztés, puhák az Advanced Comfort ülések, semmiféle vibrálást nem érezni, a kijelzők és a vezérlők használata könnyű és ergonomikus – minden a fedélzeten utazók kényelmét szolgálja.

Az ë-Comfort a 100%-ban elektromos autózás garanciája, azaz:

  1. Nincs CO2-kibocsátás, így megfelel az ügyfelek környezetvédelemmel kapcsolatos elvárásainak.
  2. Nincs zaj és kellemetlen szag, így városban is tökéletes az érzékszervek nyugalma.
  3. Nincs vibrálás, hirtelen meglódulás, sebességváltás, így zökkenőmentes és sima az utazás.
  4. Azonnal rendelkezésre áll a nyomaték, így élvezetes a vezetés.
  5. A távolról is beprogramozható szolgáltatások révén nyugodttá válnak a mindennapok.
  6. A használati költségek alacsonyak.

A 100%-BAN ELEKTROMOS AUTÓZÁSZÖKKENŐMENTESSÉGE

Az új ë-C4 – 100% ëlectric motorja CO2-kibocsátás nélkül működik, hatótávja a WLTP rendszer szerint 350 kmi. Azon felül, hogy a 100%-ban elektromos autózás kellemes élmény, nem jár CO2-kibocsátással és alacsonyabb használati költségeket jelent, az új ë-C4 – 100% Ëlectric-kel behajthatunk a korlátozott autóforgalmú belvárosi zónákba is, amelyekből egyre gyakrabban tiltják ki a belsőégésű motorral szerelt autókat.

Az új ë-C4 – 100% ëlectric elektromos motorja kiemelkedően dinamikus és energikus: teljesítménye136LE,260Nm- es nyomatéka azonnal rendelkezésre áll a sima, zökkenőmentes gyorsításokhoz. Sport üzemmódban 9,7 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/h sebességre, végsebessége pedig 150 km/h. Az elektromos motor 400 voltos lítium-ion akkumulátorának kapacitása 50 kWh.

Az új ë-C4 – 100% Ëlectric-ben Brake (fékezés) funkció is működik, amely anélkül lassítja az autót, hogy a fékpedálra lépnénk, így segít növelni a hatótávot. A rendszer ugyanis visszanyeri a lassításkor és fékezéskor felszabaduló energiát(ellentétben a belsőégésű motorokkal), ezzel tölti az akkumulátort, így nő a hatótáv.

A középkonzolon elhelyezett üzemmódválasztóval különböző működési módok között válogathatunk. Az Eco, a Normal és a Sport üzemmód eltérően vezérli a hűtő- és fűtőberendezést és az effektív teljesítményt. A vezető maga választhat a sportosabb és a környezetkímélőbb stílus között.

A teljes nyugalom végett az akkumulátorra – az eredeti kapacitás 70%-áig – 8 év vagy 160 ezer km garancia jár.

OPTIMALIZÁLT TÖLTÉSI IDŐ AZ EGYSZERŰ HASZNÁLAT VÉGETT

Az akkumulátor újratöltésének időtartama javult:

  1. 4-es módozat, nyilvános töltőállomáson: 100 kW-os gyorstöltő segítségével az akkumulátor 10 km/perc sebességgel tölthető, ami kiemelkedő a szegmensben. 30 perc alatt 80%-os töltöttség érhető el.
  2. 3-asmódozat:otthon, 32 amperes WallBox segítségével az akkumulátor egyfázisú kábellel 7 óra 30 perc, az opcióként megvásárolható 11 kW-os, háromfázisú kábellel pedig 5 óra alatt tölthető fel.
  3. 2-es módozat: eseti igényekre, otthon, az akkumulátor 16 amperes Green’up™ Legrand töltővel 15 óra, szabványos hálózati kábellel pedig 24 óra alatt tölthető fel.

Hogy megkönnyítse az ügyfelek életét, és segítsen abban, hogy az elektromos autót a mindennapokban is gyorsan lehessen tölteni, a Citroën vállalja, hogy megszervezi a WallBox otthoni felszerelését (országonként eltérhet).

A töltés egyszerűségét szolgálja az is, hogy előre, távolról beprogramozható, időzíthető. Ezzel adott esetben az elektromos áram költségén is csökkenthetünk (éjszakai áram). Az időzítést az autó érintőképernyőjén vagy a My Citroën alkalmazásból oldhatjuk meg. A töltés maga is egyszerű: a töltőnyílás könnyen elérhető, a kábeleket pedig a csomagtér padlója alatt tárolhatjuk. A töltőnyílás körül különböző színek jelzik a töltés aktuális állását, amelyről egyébként távolról, a My Citroën alkalmazásból is kérhetünk információt.

INTUITÍV KEZELŐSZERVEK A GONDOLKODÁS MEGKÖNNYÍTÉSE VÉGETT

Az elektromos modellek bevezetésével párhuzamosan a Citroën arra is gondol, hogy világos és intuitív, könnyen leolvasható, értelmezhető és használható kezelőszervekkel segítse a vezetőt. A cél egyszerű: a vezető kapcsolódjon szorosan az autóhoz, tudja kihasználni a modern meghajtás előnyeit, egyszerűsödjenek a különböző akciók és interakciók – mindezt azért is, hogy az új ë-C4 – 100% ëlectric a modern otthon amolyan kiterjesztése legyen, intuitív, játékos és magas színvonalú. A műszerfalon ezért speciális numerikus kijelző áll a vezető rendelkezésére, amely minden pillanatban tájékoztat a töltöttségről és a hatótávról. Ezen kívül 3 widgetet is megjeleníthetünk: az egyik a teljesítményjelző, a másik az energiaáramlás-jelző, a harmadik pedig a hőenergia-fogyasztást jelzi, azaz azt, hogy a hűtő- és fűtőrendszer épp mennyi energiát fogyaszt.

Az érintőképernyőn egyetlen gombnyomással elérhető speciális oldalak jelenítik meg a rendszer működését, vagy az időzített töltés állapotát. Töltés közben megjelenik a képernyőn a teljes töltöttségig hátralévő idő (óra + perc), az eddigi töltéssel elért hatótáv (km) és a töltöttség foka (%).

HATÉKONY, MODERN MOTOROK

Az új C4 és az új ë-C4 – 100% ëlectric motorválasztéka a teljes palettát lefedi. A hatékony és jó teljesítményű motorok minden felhasználó igényeit kielégítik:

  1. az új ë-C4 – 100% Ëlectric:
    • 100%-ban elektromos, 136 LE (100 kW) teljesítményű motor, 50 kWh-s akkumulátorral.
  2. Új C4 :
    • 5 féle Euro 6d benzinmotor: PureTech 100 Stop&Start BVM6 (6 fokozatú manuális) váltóval, PureTech 130 Stop&Start BVM6 (6 fokozatú manuális) váltóval, PureTech 130 Stop&Start EAT8 (8 fokozatú automata) váltóval, PureTech 155 Stop&Start EAT8 (8 fokozatú automata) váltóval. és PureTech 155 EAT8 (8 fokozatú automata) váltóval – utóbbi kizárólag az Európán kívüli piacokra,
    • 2 féle Euro 6d dízelmotor: BlueHDi 110 Stop&Start BVM6 (6 fokozatú manuális) váltóval és BlueHDi 130 Stop&Start EAT8 (8 fokozatú automata) váltóval.