100 évvel ezelőtt az autók először versenyeztek az Opel Rennbahn-on

Opel-Bahn Schönauer Hof, 1929. Luftaufnahme mit Blickrichtung nach Südwest
  • A nyertesek között: Opel 14 PS, Fritz von Opel és az Opel munkatársa, Carl Jörns
  • Leggyorsabb: A ferde ovális 140 km / h átlagos sebességet enged meg
  • Először: Az Opel Rennbahn megelőzte a Nürburgringet, az AVUS-t és a Hockenheimringet
  • „Technisches Kulturdenkmal”: Rennbahn ma is kulturális örökség
  • Élje át ma az izgalmakat: az 1920-as évek versenyei a YouTube-ban szimulált versenyzővideóban készültek el

Körülbelül 100 évvel ezelőtt autók versenyeztek először az Opel Rennbahn-on. Az „első verseny” címre több igénylő is pályázik, de a legjobban eddig dokumentált az „1. Wiesbadener Automobil-Turnier ”(1. Wiesbaden Automobile Tournament), amely 1921. május 21–22-én került megrendezésre. A szimulált (szim) versenyző rajongóknak és az internetnek köszönhetően még ma is átélhetjük az eseményt.

Korabeli jelentések szerint az „1. Wiesbadener Automobil-Turnier ”autók és motorkerékpárok 12 versenyéből állt, különböző távolságokon, akár 90 kilométeres távon. Az Opel gépei a versenyek többségében versenyeztek, két és négy keréken egyaránt. Fritz von Opel – a cégalapító Adam unokája – és az Opel munkatársa, Carl Jörns az irányításnál. Az Opel 14 PS-t hajtva Jörns két futamgyőzelmet, von Opel pedig – aki átlagosan 113 km / h-s sebességet ért el – egyet szerzett. A tervezett 13. versenyt, amely autók és motorok rekordkísérleteit tartalmazta, a „nézők vakmerő viselkedése” miatt törölni kellett!

Az 1920-as évek elején az Opel Rennbahn Európa leggyorsabb motorversenypályájaként ismert. A Rüsselsheimtől néhány kilométerre délre található 1,5 km-es pálya keskeny volt, a banki meredek. A biztonsági óvintézkedések szinte nem voltak érvényben. A modern versenypályákkal ellentétben nem voltak ütközéskorlátok, kavicscsapdák vagy kiterjedt kifutó területek, amelyek megállították vagy lelassították az autókat, ha elindultak. A nézők védtelenül álltak a pálya szélén. Ma megismerhetjük a versenyzés néhány izgalmát abban a korszakban, a YouTube-on nemrég közzétett videónak köszönhetően.

Az „Assetto Corsa” szimulációs szoftver és a mesterséges intelligencia (AI) segítségével a YouTuber „GP Laps” virtuális versenyt rendezett az 1920-as évek Rennbahn 3D modelljén, amelyet Thomas Lächele épített. A részletek nagyon reálisak – a lelátóktól, a nézőktől és a pálya menti reklámtól kezdve, egészen az autók motorjainak hangjáig, sőt a pálya felületére festett márkás logókig.

A YouTube lelkes megjegyzései alapján a virtuális Opel ovális egyedülálló és az egyik legjobban kinéző versenypálya a sim versenyeken. Az igazi „Opel Rennbahn” volt az első ilyen versenypálya kontinentális Európában, amelyet jóval a Nürburgring, az AVUS vagy a Hockenheimring előtt hoztak létre. 1919-ben az Opel építtette, amikor a közutakon történő tesztelés folytatása megvalósíthatatlanná vált (vagyis népszerűtlenné vált a helyiek körében). Az ovális elrendezésnek, a 12 méteres szélességnek és a meredek, 32 fokos görbült íveknek köszönhetően az átlagos sebesség akár 140 km / h volt.

Rakétával hajtott: a „Raketen-Fritz” az Rakel 1-et is tesztelte az Opel Rennbahn-on

A pályán kerékpárok, valamint motorok és autók versenyei zajlottak, fénykorában akár 50 000 néző tömegét vonzotta. A kor híres versenyzői, mint Rudolf Caracciola, a merész indulók között voltak.

Az Opel továbbra is az új modellek és fejlesztések tesztelésére használta a pályát. A csúcspontok között szerepelt Fritz von Opel látványos próbafutásai a rakéta-meghajtású „Rak 1” -nel 1928 áprilisában, amellyel a „Raketen-Fritz” (rakéta-ember Fritz) becenevet is elnyerte.

Az 1930-as évektől kezdve, a motorversenyzés gyors fejlődésével, valamint a Nürburging, az AVUS és a Hockenheimring megnyitásával egyre kevesebb versenyre került sor a „Rennbahn” -nál. A pálya 1946-ban használhatatlanná vált, de nem bontották le.

Ma a „Rennbahn” -ból megmaradt egy „technisches Kulturdenkmal” (technikai kulturális örökség). A pálya nagy részét ma már fák, bokrok és fű borítják, de különösen a partos kanyarok maradványai továbbra is láthatók. 2013 óta egy információs táblákkal rendelkező látogatói platform húzódik a pálya egy részén.