Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

100% hibrid

Posted on 2018.05.23.2018.05.22. By Iroda Távirati

Radikális döntés a Toyotánál
Két jelentős európai piacon is merész lépésre szánta magát a japán autógyártó: a kifutó Auris-generációt mostantól kizárólag hibrid hajtáslánccal kínálják vevőiknek.

Spanyolország és Olaszország nem egyformán áll az alternatív hajtásláncok kérdéséhez. Míg az előbbieknél hatalmas lendülettel nőnek a részben vagy teljesen elektromos meghajtású személygépkocsik eladásai (az év első negyedévében +53,4 százalékot regisztráltak), az olaszoknál ez a növekedés sokkal szerényebb, mindössze kilenc százalékos.

Azt gondolhatnánk, hogy két ennyire eltérő szemléletű piacon más stratégiát kell követnie egy autógyártónak, ám a Toyota hosszú távon gondolkodik. Márpedig 2025-re mindkét ország fővárosában bevezetik a dízelek behajtási tilalmát, és vélhetően egyéb sűrűn lakott területen is hasonló korlátozásokra lehet majd számítani, ami teljesen át fogja alakítani az autóvásárlási szokásokat. Mivel a dízelek tervbe vett tilalma Németországtól Franciaországon át Norvégiáig húzódó, általános európai tendenciává vált, a japán márka már 2018-ban megkezdi dízelmotorjainak teljes kivezetését az európai piacokról; a következő generációs Aurishoz például már eleve nem kínálnak dízelt, de egy közelmúltban született merész döntés eredményeként már a kifutó Aurisból is csak hibridet kínálnak.

Azzal, hogy a fennmaradó lehetőségek – benzines, illetve benzin-elektromos hibrid – közül a Toyota csak az utóbbit hagyta meg a spanyol és olasz piacon, részben reagál a vásárlói tendenciákra, részben viszont aktívan befolyásolni is kívánja azt. Az Auris európai eladásainak 73,7 százalékát, azaz közel háromnegyedét teszik ki már most is a hibrid modellek. A benzines kiviteleket a képletből kivéve átmenetileg talán csökkennek az eladások, hosszú távon viszont mindenképpen a hibrid technológia fog érvényesülni, hiszen az azzal elérhető CO2-kibocsátás még a dízelekénél is sokkal kedvezőbb. A 115 lóerős 1.2 literes turbómotorral szerelt jelenlegi Auris átlagos CO2-kibocsátása 125 g/km, a dízelé (ahol még kapható) 110 g/km, a hibrid modellé viszont csupán 91 g/km*, noha utóbbi maximális teljesítménye közel 20 százalékkal nagyobb (115 vs 136 LE) a szimplán benzinmotoros változatnál.

A spanyolországi Toyota importőr egyébként még egy lépéssel messzebb ment: itt a (szintén dízelmotor nélkül bevezetett) CH-R városi szabadidőjármű is kizárólag hibrid hajtáslánccal vásárolható meg. Annak fényében persze, hogy a modell vásárlóinak körében Európa szerte szélsőségesen népszerű (81,9%) a hibrid opció, ez nem is annyira meglepő.
* Azonos felszereltségi szinten. Forrás: JATO Dynamics

Bejegyzés navigáció

Previous Post: A Dusterre is felapplikálták a lánctalpakat
Next Post: A General Motors a 2017-es év beszállítójaként ismerte el a Hankook Tire vállalatot

Keresés

2023. április
hKscpsv
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
« márc    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Rambo 2. – Digitálisan felújított 4K
  • Marad vagy múlik az online kereskedelem térhódítása?
  • Disney Baby – Első kalandok 7. – Első meséim Micimackóval
  • Világító homlokzat és 3D betonnyomtató
  • Világszínházi ünnepre készül a MITEM
  • Van képünk hozzá (23.04.01.) – Hyundai Sonata
  • Verstappen a pole pozícióban
  • Verstappen az első, Alonso a második szabadedzés leggyorsabbja
  • Van képünk hozzá (23.03.31.) – Toyota C+ walk s
  • Új lelátót építenek a Hungaroringen
  • A Chevrolet Traverse is abszolválta az IIHS töréstesztet
  • A tesztek során a kutatók eddig nem találtak emberre veszélyes vírusokat a hazánkban terjedő inváziós szúnyogokban
  • Sikeresen tesztelték a Wigner FK szakemberei a szupravezető részecskegyorsító mágnest Svédországban
  • A Ford Explorer jól teljesítette IIHS töréstesztet
  • “Kicsit szarul” működik az e-matrica lekérdezés – De, nem mindenhol!
  • Húsvéti Kenyérlelke családi nap a Fény Utcai Piacon
  • KávéBár Bazár 2023
  • Akár 60%-os húsvéti árcsökkenés az ALDI-nál
  • (K)Áder János szerint jó hír, hogy jövőre visszaválthatók lesznek az italosüvegek és -dobozok
  • Több cukrot, lisztet, olajat, tejet, csirkemellet és tojást vehetünk mostantól a SPAR-üzletekben
  • Alaposan körbejárták a Nissan Townstar modellt is
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Peugeot 508 SW
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • A 2023-as AMTS – Autó Motor & Tuning Show – minden korábbi rekordot megdöntött Ctrl+C - Ctrl+V
  • Franciaországban megtiltják a 14 éven aluliak számára az elektromos roller használatát Hírek
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT