100%-ig elektromos haszongépjármű

Copyright William CROZES @ Continental Productions

ÚJ Ë-JUMPY,

A piaci elvárásoknak maximálisan megfelelő ë-Jumpy bevezetésével a Citroën vezető helyet kíván betölteni az akkumulátoros elektromos autók (BEV) piacán. A Jumpy tisztán elektromos változata kívülről a bal első sárvédőn elhelyezett töltőnyílásról ismerhető fel. A jármű további külső megkülönböztető jegyei a hűtőrács közepén található záróelem és a hűtőrácstól jobbra, valamint a bal hátsó ajtón elhelyezett új „ë” felirat.

HATÓTÁV – AKKUMULÁTOROK

A PSA többféle meghajtást lehetővé tévő EMP2 platformjára épült elektromos Jumpy-hoz két különböző teljesítményű és ezáltal különböző hatótávot biztosító akkumulátor választható. A vállalkozók – autós szokásaik és pénztárcájuk függvényében – szabadon eldönthetik, hogy melyik felel meg jobban a tevékenységüknek.

• 230 km (WLTP) hatótávot biztosító, 18 modulos, 50 kWh-s akkumulátor (XS, M és XL méret esetén választható) • 330 km (WLTP) hatótávot biztosító, 27 modulos, 75 kWh-s akkumulátor (M és XL méret esetén választható)

BEST IN CLASS – A kétféle hatótávval kínált ë-Jumpy tökéletesen megfelel a piaci elvárásoknak (napi átlag 300 km), és a kategória legjobb képviselőjének számít.

Az új ë-Jumpy a legfejlettebb technológiájú lítium-ion akkumulátorral van ellátva. Az EMP2 platform jóvoltából az alvázba beépített akkumulátornak köszönhetően változatlan hasznos térfogat áll rendelkezésre. Az akkumulátor a villanymotor, a fűtés és a légkondicionáló működéséhez szükséges energiáról gondoskodik. A töltöttségi szintet egy szintjelző és a tartalékszintről tájékoztató visszajelző mutatja a műszercsoporton.

MÉRETEK

Az új ë-Jumpy a hagyományos változat felépítéséből adódó összes előnnyel rendelkezik. A jármű kompakt méretei ellenére gazdagon variálható, ergonomikus kiképzésű, és tágas beltérrel, számos rakodóhellyel és optimális rakodókapacitással rendelkezik, ami ideális munkaeszközzé avatja. Az ë-Jumpy háromféle hosszméretben rendelhető. Az egyedülálló, mindössze 4,6 méteres XS változattal még könnyebb bejutni a városok központjába (különös tekintettel az alacsony kibocsátású zónákra), és a parkolás is gyerekjáték. Ebben a változatban (melyhez akár 5,1 m3-es térfogat is tartozhat) az ëJumpy egy kimondottan kompakt furgon. A Top Rear Vision rendszerrel, első és hátsó parkolóradarral és elektromosan behajló visszapillantó tükrökkel felszerelt XS változatban minden manőver könnyebb, és a két sorban való parkolás is a múlté.

Az ë-Jumpy legtöbb változata 1,90 m magas, így olyan helyekre is be tud hajtani, amelyek a legtöbb versenytársnak gondot okoznak, pl. mélygarázs, bevásárlóközpontok parkolói stb.

HASZNOS KAPACITÁSBAN NEM ISMER KOMPROMISSZUMOT

Az 1275 kg**-os hasznos terhelhetőség alapelvárás a szegmensben.

**Vezető nélkül értendő; az érték a választott opcióktól és felszerelésektől függ.

BEST IN CLASS – A vontatható teher valamennyi változaton elérheti az 1 tonnát.

A hasznos térfogat – mely a hagyományos változatéhoz hasonlóan 4,6 m3 (XS méret Moduwork nélkül) és 6,6 m3 (XL méret Moduwork kabinnal) között mozog – a piac egyik legjobbjának számít.

A kerékjáratok közti hasznos szélesség 1,25 m, így a raktérben EUR raklapok is elhelyezhetők.

VEZETÉS

A jármű meghajtását – a választott vezetési mód és a vezetési feltételek függvényében – a villanymotor biztosítja, mely a fékezéskor és lassításkor keletkező energiát is felhasználja. • A motor teljesítménye 100 kW (136 LE) / 260 Nm. • A maximális sebesség minden üzemmódban (Eco, Normál, Power) 130 km/h.

• 3 helyzetbe állítható üzemmódválasztó – Normál: tökéletes kompromisszum a hatótáv és a dinamikus jellemzők között – Eco: optimális energiafogyasztás a fűtés és a klímaberendezés működésének korlátozásával (annak változatlan biztosítása mellett) és a motornyomaték, illetve a teljesítmény csökkentésével – Power: használatával maximális terhelés mellett azonos teljesítmény biztosítható, mint Normál üzemmódban, rakomány nélkül
Az elektromos hajtásláncra és az akkumulátorra 8 évre vagy 160 000 km-re szóló jótállás vonatkozik.

TÖLTÉS

Háromféle töltési mód létezik. A töltőnyílás az ë-Jumpy bal első sárvédőjén található, maga a töltés pedig Parking üzemmódban történik.

• Töltés hagyományos hálózatról „mode 2” kábellel (otthon, a munkahelyen vagy egy parkolóban) – hagyományos 8 A aljzatról (Franciaországban a szériafelszereltség részét képező kábellel) – megerősített 16 A aljzatról (opciós töltőegység + Green’Up csatlakozó), mellyel felére csökkenthető a töltési idő
• Gyorsított töltés előzetesen kialakított, saját vagy nyilvános Wallbox gyorstöltőegységről „mode 3” kábellel (opciós felszerelés) – 32 A kábel – 3,7–22 kW-os Wallbox 0–100% töltésszint elérése kevesebb mint 8 óra alatt (legalább 7,4 kW-os Wallbox esetén)

• Szupergyors töltés „mode 4” nyilvános töltőoszlopról (a töltőkábel az oszlop része) – Akár 100 kW – Az 50 kWh-s akkumulátoron 30 perc alatt, a 75 kWh-s akkumulátoron 45 perc alatt érhető el a 80%-os töltésszint.

BEST IN CLASS – Az ë-Jumpy a gyorsított töltés idejére nézve kategóriagyőztes.

A My Citroën alkalmazás az akkumulátortöltés vezérlése mellett a következőket teszi lehetővé: – Az akkumulátor töltésszintjének és a hatótávolságnak az ellenőrzése – Az utastér távolról történő előfűtése/-hűtése

  • Időzített töltés beprogramozása okostelefonon, illetve tableten a My Citroën alkalmazáson keresztül vagy a gépjármű érintőképernyőjén az online navigációs rendszerben, az „Energia” menüben. A művelet hagyományos hálózatról történő (mode 2) és gyorsított töltés (mode 3) esetén lehetséges. Az időzített töltés beállításai bármikor módosíthatók. A programozást követően csatlakoztatni kell a gépjárművet és meg kell nyomni a töltőnyílásban található gombot.

Segítség a megfelelő töltőaljzat kialakításához: A maximális segítségnyújtás jegyében a Citroën az ë-Jumpyhoz személyre szabott töltési megoldást kínál ügyfeleinek, mely a szükséges berendezéseken (hagyományos, illetve megerősített Green Up vagy Wallbox csatlakozó) kívül azok otthoni vagy munkahelyi beszerelését is magában foglalja. A márka minden egyes országban külön partnert ajánl, Franciaországban ez a ZEBorne cég. Az említett megoldást magánszemélyek és céges ügyfelek magánlakhelyen és társasházban egyaránt igénybe vehetik. A szolgáltatás a következőket foglalja magában: – A Citroën márka által jóváhagyott, tartozékként kapható töltési megoldások – Azonos kapcsolattartó minden ügyfél részére – Lehetőség online konzultációra a töltőhely-kialakítás megvalósíthatóságának megerősítése érdekében – A töltőegységek képzett szakemberek által történő felszerelése – Külön e célból kialakított call center és vevőszolgálat – Az adminisztratív ügyintézés és a támogatási kérelmek benyújtásának átvállalása a telepítő cég által

FEDÉLZETI BERENDEZÉSEK

Az ë-Jumpy fedélzetén minden az egyszerű használatot szolgálja: – Kétféle beépített töltő (7,4 vagy 11 kW-os) – Középkonzol: a sebességváltó egyes funkcióit (Park, Rear, Neutral, Drive és Break) egy ë-billenőkapcsoló vezérli. – A háromféle vezetési mód – Eco, Normál és Power – közül egy üzemmódválasztóval lehet választani. – A speciális műszercsoporton egy szintjelző mutatja az akkumulátor töltésszintjét, egy másik pedig a hőkomforttal összefüggő funkciók (fűtés, légkondicionáló) energiafogyasztását. A mátrixkijelző többek között az energiaáramlási diagramot és a gépjármű töltöttségi állapotát mutatja. – A 7’’ érintőképernyő egy új, „Energia” menüt is tartalmaz, mely a gépkocsi elektromos jellemzőihez biztosít hozzáférést: energiaáramlási diagram, fogyasztási statisztikák, időzített töltés. → Az energiaáramlási diagram valós időben mutatja az elektromos hajtáslánc működését (kiválasztott vezetési mód, villanymotor, hajtó akkumulátor töltésszintje). → A fogyasztási statisztikák többek között az aktuális útra vonatkozó átlagadatokat jelenítik meg (kWh/100 km). → Időzített töltés → Előfűtés/-hűtés

A HASZNÁLATHOZ IGAZODÓ MODELLKÍNÁLAT *

2019. áprilisban a Citroën a vállalati ügyfelek használati profiljaihoz igazította a Jumpy kínálatát. Azóta a Jumpyból ötféle változat létezik, köztük három újjal, melyek háromféle felhasználói igényt tükröznek: a Worker változat kifejezetten az építkezésekhez készült (megemelt felfüggesztés, motorvédő lemez, megnövelt hasznos terhelhetőség, Grip Control), a Driver változat a hosszú utakat részesíti előnyben (nagyobb hangsúly a kényelmi és vezetéssegítő berendezéseken), a CityVan változat pedig városi használatra ideális (parkolást segítő berendezések, XS méret).

Az új ë-Jumpy 4 változatot is átvesz a Jumpy kínálatából és további felszerelésekkel gazdagítja azokat, a Worker változat legtöbb elemét pedig szériában kínálja: speciális futómű-beállítások, motorvédő lemez, a padlólemez alatt elhelyezett akkumulátorhoz igazodó hasmagasság. Opcióként rendelhető a megnövelt hasznos terhelhetőség és a Grip Control. A modell kínálatában tehát az alábbi változatok állnak rendelkezésre (a részleteket lásd a rendelések megnyitásakor):

• Control változat a legalapvetőbb felszerelésekkel: Bluetooth rádió, elektromosan behajló, fűthető visszapillantó tükrök, elektromos rögzítőfék.

• A sokoldalú, középkategóriás Club változat az előző verzión elérhető valamennyi felszerelés mellé parkolóradart is kínál.

• A folyamatosan úton levőknek készült Driver változaton a Control változat kínálata mellett DAB rádiót (új) és AFIL csomagot is találunk (véletlen sávelhagyásra figyelmeztető jelzés, fáradtságfigyelő rendszer, adaptív fényszóró, kibővített táblafelismerő rendszer).

• A CityVan változat városi használatra készült, és fürge viselkedés, nagyfokú kényelem és könnyű parkolás jellemzik. DAB rádiót, Top Rear Vision funkciót és szabad kezes nyitó- és indítórendszert kínál.

*A magyar kínálat még nem ismert, eltérhetnek az itthon elérhető szolgáltatások