1,3 millió elektromos járművet adtak el Kínában 2020-ban

Az előrejelzések szerint 2021-ig 51% -kal nőhet


Kína az elmúlt időszakban az elektromos járművek (EV) viszonylag gazdag piacává vált, és a Teslához hasonló cégek éltek a lehetőséggel. Kína rekordszámú eladott elektromos járművet tett közzé az országban 2020-ban annak ellenére, hogy a COVID-19 világjárvány miatt az autóipar világszerte visszaesett. A TradingPlatforms.com adatai szerint 2020-ban 1,3 millió EV-t értékesítettek Kínában – ami 8% -os növekedést jelent YoY-ban, de az előrejelzések szerint 2021-ben 51% -kal meghaladja majdnem 2M-t.

Az EV belép Mainstream-be, Kínába, az egyik legígéretesebb piacra a pandémia negatív hatása ellenére
Az EV-k a közelmúltban léptek be az autóipari mainstreambe, a Tesla megadva a megfizethető és mégis stílusos EV-k hangnemét. 2019-ben a globális EV-piacot valamivel több mint 162 milliárd dollárra becsülték, és várhatóan hatalmas növekedést fog elérni a következő évtizedben. Az előrejelzések szerint a globális EV-piac összetett éves növekedési üteme 22,12% lesz a 2019 és 2026 közötti időszakban, majd 2026-ban csaknem 803 milliárd dollár értékre nő.

Kína különösen erős piac az EV-k számára, ahol 2020-ban rekordszámú EV-t értékesítettek. Azonban a közelmúltbeli politikai változások a kínai EV-ipar körül és az újabb koronavírus-járvány lelassította az EV-k egyszeri lendületét. Ennek ellenére a Kínában eladott EV-k száma továbbra is szerény, 8% -kal nőtt a YoY-ban 2019-2020-tól rekord 1,3 millió eladott egységig.

A kereslet várhatóan fellendül a teljes iparág 2020-as hirtelen visszaesése után is, és az előrejelzések szerint az EV-eladások több mint 51% -kal növekednek majdnem 2 millió eladott EV-re. Chris Jones, az autóipar szakértője megjegyezte: “A kilátások nagyon jók a kínai EV-piac számára 2021-ben. Kínában már kiváló a szabványosított nyilvános EV-töltők hálózata, jó az állami támogatás és most visszatér az erős fogyasztói kereslet.”

A SAIC-GM-Wuling és a Tesla turbulens időn keresztül szállította a kínai EV-i ipart
Két márka és járműveik a világjárvány okozta nehéz időszakot vitték át a kínai EV iparra; SAIC-GM-Wuling és a Tesla. A Tesla Model 3 egy ideig a legnépszerűbb elektromos motor volt Kínában, amíg a Wuling Hong Guang Mini EV 2020 közepén piacra nem lépett. 2020 júliusától a Tesla Model 3 volt a legtöbb regisztrált új elektromos autó Kínában, a Wuling Hong Guang Mini EV már szorosan követi.

Becslések szerint 11 000 Model 3-ot regisztráltak arra az időszakra, míg 7250 Wuling Hong Guang Mini EV-t már regisztráltak annak ellenére, hogy a szállítások csak abban a hónapban kezdődtek. 2020 végére a SAIC-GM-Wuling lett a legnépszerűbb EV márka Kínában, becslések szerint 177 000 darab autóértékesítéssel, szemben a Tesla 137 460 darabjával.

A két márka két nagyon különböző EV-t kínál, és mégis megosztott sikert arattak, amely a kínai EV-piacot nehéz időkben vitte végig. Jones megjegyzi továbbá: “Ha nem lett volna ennek a két nagyon különböző elektromos járműnek a hatalmas sikere, akkor a kínai EV-piac 2020-ban visszaesett volna. Közöttük a két modell minden ötödiket képvisel a Kínában értékesített összes elektromos járműből.”

A történetről további statisztikákkal és információkkal olvashat a következő címen: https://tradingplatforms.com/blog/2021/03/17/1-3m-electric-vehicles-were-sold-in-china-in-2020- 2021-re tervezett 51-es növekedés /