A tisztán elektromos hajtáslánc-technológiák nemzetközi gyártási hálózata, németországi központtal

A tisztán elektromos hajtáslánc-technológiák nemzetközi gyártási hálózata, németországi központtal

A BMW és a MINI hálózatról tölthető modelljeibe szerelt nagyfeszültségű akkumulátorokat és akkumulátor-alkatrészeket a BMW Group dingolfingi, lipcsei, regensburgi (Németország), spartanburgi (Egyesült Államok) és senjangi (Kína) létesítményei állítják elő. A vállalatcsoport Thaiföldön is működtet egy regionális akkumulátorgyártó létesítményt a Dräxlmaier Group oldalán. A bajor prémiummárka iránymutató elektromos mobilitási kísérleteinek München ad otthont, ahol a BMW Group akkumulátorcella-fejlesztési központjának mérnökei a jövő energiatárolási technológiáit is kutatják.

A BMW Group Dingolfingban és Landshutban működő üzemeiben állítja elő a hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiáiban dolgozó elektromos motorokat, a nagymértékben integrált, ötödik generációs BMW eDrive hajtáslánc-technológia háza pedig Steyr-ben készül.

A BMW Group újabb és újabb modellekkel, teljes mellszélességgel támogatja az elektromos mobilitás térnyerését, amely a tisztán elektromos hajtáslánc-technológiák sorozatgyártásának módszeres bővítését irányozza elő. A BMW Group intelligens járműszerkezeti megoldásainak és rugalmas gyártási hálózatának köszönhetően 2023 végére körülbelül egy tucatnyi tisztán elektromos meghajtású BMW és MINI modell gurul majd a világ útjain. A BMW i3*, a MINI Cooper SE* és a BMW iX3* mellé – amelyek már most elérhetőek – még idén megérkezik a BMW iX* és a BMW i4. A müncheni központú vállalatcsoport úgy tervezi, hogy mostantól 2025-ig átlagosan körülbelül 50 százalékkal növeli évről évre zéró emissziójú új autói egész éves értékesítési mennyiségét – ezzel mintegy tízszeresére növelve a 2020-ban eladott tisztán elektromos meghajtású modellek számát. 2025 végéig így a BMW Group hozzávetőlegesen kétmillió darab új, tisztán elektromos meghajtású autót ad át ügyfeleinek. A BMW Group az aktuális piaci előrejelzésekre alapozva úgy tervezi, hogy 2030-ban már a tisztán elektromos meghajtású modellek fogják kitenni egész éves újautó-értékesítési mennyisége minimum 50 százalékát. Összességében, a következő tíz évben a BMW Group mintegy tízmillió darab tisztán elektromos meghajtású új autót fog kigurítani a világ útjaira.

Mindez azt is jelenti, hogy a BMW Group kiváló úton halad az Európai Unió által 2025-re és 2030-ra kitűzött emisszió-csökkentési cél maradéktalan teljesítése felé.

Folyt. köv.!