200 millió eurós beruházás a DAF westerlói fülkegyárában

Nem kevesebb mint 200 millió eurót szándékozik beruházni a DAF a belgiumi Westerlo városában működő fülkegyárába, hogy felkészüljön a jövő termelési volumenére, ugyanis a gyártó világszerte egyre sikeresebb. A DAF ezt a hírt április 23-án jelentette be Philippe Muyters flamand munkaügyi, gazdasági és innovációs miniszter látogatása során.

Westerlói üzemét 1966-ban nyitotta meg a DAF, ahol – a fülkéken kívül – a hetvenes évek eleje óta a saját tengelyeit is gyártja. A gyár jelenlegi 2800 munkatársa tengelyeket és fülkéket készít a nehéz- és középkategóriás tehergépkocsik számára, amelyek a hollandiai Eindhoven és az Egyesült Királyságban található Leyland városában hagyják el a gyártósorokat.   

Vezető pozíció
Kiváló teherautóinak, első osztályú szolgáltatásainak és rendkívül professzionális márkakereskedői hálózatának köszönhetően a DAF a második legnagyobb európai tehergépkocsi-márkává vált, valamint piacvezető a nyerges vontatók igen fontos szegmensében. A DAF teljesen új, a legkorszerűbb színvonalat képviselő folyamatokat vezet be a westerlói üzemében, hogy tovább erősítse vezető pozícióját Európában éppúgy, mint a távolabbi nemzetközi piacokon. A 200 millió eurós beruházás eredményeként a fülkegyártó üzem termelési kapacitása mintegy 45 százalékkal, két műszakban napi 300 fülkére bővül majd. Ez a szám összhangban áll majd az új fülkefényező üzem kapacitásával, amelyet hivatalosan 2017 végén adtak át egy 100 millió eurós beruházás eredményeként.

A legkorszerűbb hegesztési eljárás 
A DAF CF és XF fülkék vázának összeállításához a meglévő 17 800 négyzetméteres fülkehegesztő üzemet kibővítik további 13 200 négyzetméterrel. A bővítést egy egyetlen gyártósorból álló elrendezés jellemzi majd mintegy 130 különösen korszerű robottal és 135 teljesen automatizált hegesztőpisztollyal a világszínvonalú minőség, hatékonyság és ergonómia biztosítása érdekében.   

Fülke-összeszerelés élenjáró ergonómiával 
A fülke-összeszerelő üzemet (15 600 négyzetméter) 20 000 négyzetméterrel bővítik. Az új létesítmény több szekcióból áll majd, beleértve a fő összeszerelő sort, a tető-összeszerelő sort, valamint az ajtó és a műszerfal előszerelő sorát. Egy rendkívül korszerű tesztelő- és átvizsgálórészleget is kialakítanak majd. A fő összeszerelő soron egy korszerű palettás szállítószalagot alkalmaznak majd a kategóriájában élenjáró ergonómia érdekében, hogy a dolgozók az adott műveletnek, illetve az egyéni igényeiknek megfelelően állíthassák be a munkamagasságot.   

„Beruházás a jövőbe” 
A DAF elnöke, Harry Wolters így nyilatkozott: „Az új, legkorszerűbb színvonalat képviselő fülkehegesztő és fülke-összeszerelő üzemre azért van szükség, hogy a DAF tovább növekedhessen Európán belül és kívül egyaránt. Miután elkészülnek az új létesítmények, ezek lesznek a maguk nemében a legkorszerűbbek, új iparági mércét felállítva a minőség, a hatékonyság és az ergonómia terén. Mindezeken túlmenően ez a 200 millió eurós beruházás is azt igazolja, hogy a DAF mennyire biztosnak látja belgiumi gyárának jövőjét.”   

„Az innováció, a tehetség és a szenvedély ékes példája”   
Philippe Muyters flamand munkaügyi, gazdasági és innovációs miniszter így nyilatkozott: „Gyorsan változó gazdaságunkban a kiemelkedni vágyó vállalatoknak nincs más választásuk, mint az innováció. Továbbá a mindig naprakész és megfelelő szaktudás is kulcsfontosságú. A DAF esetében egyértelműen minden adott ehhez: a fenntarthatóság, az innováció és a növekedés jövőképe, kiegészítve azzal az elkötelezettséggel, hogy nemcsak a folyamatait alakítja át, hanem munkatársai szaktudását is fejleszti. Büszke vagyok arra, hogy hozzájárulhatok az innováció, a tehetség és a szenvedély eme ékes példájához.”   

Az új fülkehegesztő és fülke-összeszerelő üzem építése már megkezdődött a DAF Vlaanderen területén. A DAF a belga Cordeel építőipari vállalattal szerződött le az épületek kivitelezésére, amelyek új irodákat, tárgyalótermeket és személyzeti létesítményeket is magukban foglalnak. A fülkehegesztő üzem gyártósorát a holland VDL Steelweld szállítja majd.