Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

2018-ban megnyílik az út a hidrogén töltőállomás-hálózat teljes körű fejlesztése előtt Japánban

Posted on 2017.12.21.2017.12.21. By Iroda Távirati

A 2017 májusában megkezdődött tárgyalások eredményeképpen 11 cég egy új vállalat megalapításáról írt alá szerződést az abszolút zöld, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó üzemanyagcellás autók (FCV) számára készült hidrogéntöltő állomások (HRS) teljes körű fejlesztése céljából. Az új vállalat megalapításának tervezett időpontja 2018 tavasza. Az aláíró cégek: a hidrogén üzemanyagcellás autók fejlesztésében élen járó Toyota, a Nissan, a Honda, a JXTG Nippon Oil & Energy, az Idemitsu Kosan, az Iwatani, a Tokyo Gas, a Toho Gas, az Air Liquide Japan, a Toyota Tsusho valamint a Japán Fejlesztési Bank.

Az új japán vállalat létrehozásától a jórészt a fenti vállalatok által működtetett hidrogénalapú kezdeményezések felgyorsítását várják. A hidrogén üzemanyagcellás meghajtású autók fejlesztésében egyértelműen vezető szerepet tölt be a Hidrogén Tanács munkájában is meghatározó, a Lexus prémium márkát is jegyző Toyota, amely a sorozatgyártott hidrogén üzemanyagcellás Mirai személyautó mellett ma már a technológiával hajtott targoncát, buszt és kamiont is gyárt, (és nem utolsó sorban 5600 a technológiával kapcsolatos szabadalmát ingyenesen osztotta meg versenytársaival a technológia mihamarabbi széleskörű térnyerése érdekében). A hidrogéntöltő állomások hálózatának kiépítése ugyanakkor Japánban közös célnak mondható, hiszen a kormány és a különböző szektorok képviselői egyaránt támogatják a fejlesztést. A japán gazdasági, ipari és kereskedelmi minisztérium iparági szerve, a Hidrogén- és Üzemanyagcella-stratégiai Tanács által 2016. március 22-én kiadott Hidrogén- és üzemanyag-stratégiai ütemterv szerint a hidrogénnel hajtott üzemanyagcellás autók népszerűsítésének kezdeti szakaszában, 2020-ig a célkitűzés 160 töltőállomás létrehozása és 40 000 üzemanyagcellás jármű értékesítése. Az új vállalat célja az infrastruktúra-fejlesztők, az autógyárak és a pénzügyi intézmények közötti együttműködés erősítése a japán HRS-ek és FCV-k üzembe helyezésének felgyorsítása és fellendítése érdekében.

Az új vállalat a következő tevékenységeket tervezi:

  • Hidrogéntöltő állomások stratégiai üzembe helyezése: a vállalat 10 éven belül teljesíti küldetését. Az első szakaszban, azaz az első négy évben az új vállalat 80 új töltőállomás megépítését tűzi ki célul. Ennek eléréséhez a jelenlegi tagokon kívüli vállalatokkal is együtt kíván működni. Az új vállalat kormányzati támogatásokkal és önkormányzati iniciatívákkal számolva saját, önálló hidrogéntöltő állomás üzembe helyezési tervet fejleszt azért, hogy Japánban olyan környezet jöhessen létre, amelyben számos használó élvezheti majd az üzemanyagcellás autóval való közlekedést.

  • Hozzájárulás a hidrogéntöltő állomások hatékony működtetéséhez: A hidrogéntöltő állomások működését az infrastruktúra-fejlesztők felügyelik. A tőlük származó, telepítésre és működésre vonatkozó információkat rendszerezik, majd hasznosítják. Ezáltal az országosan állomásokat üzembe helyező és működtető vállalat a következő módon járul hozzá a hatékony működtetéshez, illetve a további, ütemtervben szereplő célok eléréséhez:

  • Az FCV-használók kényelmének növelése: Az új vállalat szeretné, ha minél többen élnének a hidrogén nyújtotta lehetőségekkel, ezért az Association of Hydrogen Supply and Utilization Technology (HySUT) céggel közösen az állomásokat illetően felhasználóbarát fejlesztésekbe kezd. A HySUT már eddig is tett lépéseket a piacbővítés tekintetében, és a növekvő igényeket figyelembe véve megnövelte a szolgáltatási időt.

  • A költségek csökkentése és a szabályozások felülvizsgálata: Az új vállalatnak a költségek csökkentése érdekében olyan kérdésekkel is foglalkoznia kell, mint a felszerelések szabványosítása vagy a szabályozások felülvizsgálata. Ennek érdekében olyan külső szervezetekkel lép együttműködésre mint a Fuel Cell Commercialization Conference of Japan (FCCJ), illetve a HySUT.

A műveletek teljesítése érdekében a tagvállalatok a következő tevékenységi köröket látják el:

  • Az infrastruktúra-fejlesztők az új vállalat nevében befektetnek a töltőállomásokba és meg is építik azokat.

  • A hidrogéntöltő állomások hatékony telepítése, a használók kényelmének növelése, a széleskörű ismertség fokozása, valamint az első szakaszban az üzemanyagcellás járművek piaci térnyerésének fellendítése érdekében az autógyárak anyagilag is hozzájárulnak az új vállalat tevékenységéhez.

  • A pénzügyi intézmények befektetéseik által részben fedezik a HRS-ek telepítési költségeit. A pénzügyi intézmények biztosítják a szükséges forrásokat, amíg a HRS-üzlet fenntarthatóvá válik, vagyis az első szakaszban mérséklik az infrastruktúra-fejlesztők anyagi korlátait, illetve segítséget nyújtanak új résztvevők bevonásában is.

Ahhoz, hogy Japán teljes mértékben hidrogénalapú társadalommá váljon, a HRS-üzletág fenntarthatóvá tételére és az FCV-k elterjedésére van szükség, mégpedig a lehető leggyorsabban. Ezért az új vállalat növelni kívánja a HRS-működtető vállalatok, valamint a befektetők részvételének mértékét.

Az aláíró vállalatok, és betöltött szerepük

Infrastruktúra-fejlesztők: JXTG Nippon Oil & Energy, Idemitsu Kosan, Iwatani, Tokyo Gas, Toho Gas, Air Liquide Japan

Autógyárak: Toyota, Nissan, Honda

Pénzügyi intézmények: Toyota Tsusho, Japán Fejlesztési Bank

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Elektromos autókat kaptak állami intézmények
Next Post: Több mint 33 milliárd forintból szerzett be új gépkocsikat a rendőrség
A honlap a Médiabirodalom lapcsoport tagja.

Keresés

@bertapress
@tesztalelkemindennek
2023. október
hKscpsv
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 
« szept    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Médiabirodalom lapcsoport tagja.
#azélet1
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • A Sleaford Mods új dallal vezeti fel közelgő anyagát
  • Rekordszámú vendég érkezik a 12. Szemrevaló Filmfesztiválra
  • Itt az új Ed Sheeran lemez
  • Nem kell, hogy minden évben ránk rontson az allergia!
  • Egyre elterjedtebb, de még mindig sok a tévhit a munkaerő-kölcsönzés körül
  • Van képünk hozzá (23.10.01.) –  Toyota GR86 40th Anniversary Limited Edition Japan
  • Van képünk hozzá (23.09.30.) –  Honda Shogo
  • Hétvégén szezonzáró futam a fotelralisták bajnokságában
  • Van képünk hozzá (23.09.29.) –  Subaru BRZ STI Sport Japan
  • Van képünk hozzá (23.09.28.) –  Mullen GT 925
  • A legjobb üzemanyag fogyasztással rendelkező tehergépkocsi a Scania Super
  • A Siemens Mobility Mireo Plus hidrogénvonata sikeresen teljesítette első tesztútját Bajorországban
  • Éles teszt! Megnyerte első versenyét az új Toyota GR Yaris Rally2
  • Banktudós egyetemisták kerestetnek a teszten
  • A Lego tovább tesztel, de jelenleg lemondott az újrahasznosított műanyagból készített építőkockák gyártásáról
  • Úton a fenntartható élelmiszeripar felé
  • Erre kell odafigyelni a tökéletes kávéélményért
  • Érik a magyar körte, október végéig szüretelik
  • Ünnepeljük együtt a világ egyik legnépszerűbb italát!
  • Bárányba borul szeptember utolsó hétvégéje
  • Anitával és Sanyival a Toyota Corolla Crosst is körbejártuk
  • Anita és Sanyi a csoDálatoS DS 9 E-Tense modellel is megismerkedett
  • Begurulva a tik-tokon is!
  • Kivételes Land Cruiser 2024 First Edition podcast
  • Exkluzív Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • Világraszóló szenzációról podcastolunk
  • Egy kevéske “alap” Sandero
  • Nincs megállás! A tik-tokon is elindultunk!
  • 2024-es Toyota Land Cruiser First Edition podcast
  • Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A 2024-es Honda NT1100 erőforrása és elektronikája Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 erőforrása Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 váza és futóműve Bemutató
  • A vadonatúj WR450F Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 stílusa és felszereltsége Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 Bemutató
  • A Honda koncepciókínálata a japán mobilitási kiállításra sportkocsit és városi elektromos autókat tartalmaz Bemutató
  • Európa legnépszerűbb túramotorja, az NT1100, két feltűnő új fényezést kap jövőre Bemutató

In memoriam Zsiska Ferenc

Youtube

NMHH

Mti hírfelhasználó

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT