A 2018-as CRF250R áttekintése

A 2018-as CRF250R már a rajtnál az élre tör!

Az előző, 2017-es nemzedékhez képest a 2018-as CRF250R 5 %-kal vált kedvezőbbé teljesítmény/tömeg aránya. Ha a két modellt egymás mellé állítjuk, akkor az új átirat 3 %-kal gyorsabb az első 10 méteren és 3,6 %-kal múlja felül elődjét az első 30 méteren. Ez azt jelenti, hogy egy fél, majd egy teljes motorhosszal előrébb jár felmenőjénél, ami az MX2-viadalokon bizony a győzelmet jelentheti.

A DOHC-vezérlésű motor különlegessége, hogy a furatátmérő nagyobb, mint a lökethossz, ezt fejelték meg a Honda mérnökei a nagyobb szelepekkel és az optimalizált szívócsővel, valamint leömlővel. Ezzel a motorkonstrukcióval 9 %-kal nagyobb csúcsteljesítményt sikerült elérni, ráadásul a használható fordulatszám-tartomány is jelentősen nőtt, főként a felső régióban. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a 2018-as CRF250R már a startnál faképnél hagyhatja ellenfeleit és még jobb köridőket futhat az elődmodellnél.

A kiváló szereplés érdekében az új CRF250R megkapta a 450-es testvér új, tömeg-középpontosított vázát, ami kedvezőbb geometriával és hihetetlenül alacsony tömegközépponttal segíti a pilótát a futamok során.

Komoly előrelépést jelent a 49 mm-es csúszószár-átmérőjű, acélrugós első villa is, ami minden paraméterében állítható, akárcsak a CRF450R esetében.

Szintén a CRF450R-t idézi az aerodinamikailag hatékony, kifinomult megjelenésű idomzat, melynek legfőbb ismérve, hogy a talajon és a levegőben is szabad mozgást enged a pilótának.

A karcmentes grafika már csak hab a tortán, miként az alapfelszereltség részeként kínált önindító is.