• Egyéb

2018-as frissített Yamaha YZF-R1M és YZF-R1

Üdvözlünk az R VILÁGBAN

A Yamahánál nem csupán azért foglalkozunk versenyzéssel, hogy ezt is hozzáadhassuk portfóliónkhoz. A versenyzés a vállalat DNS-ének alapvető része. A 2018-as szupersport modellkínálatunk – mely a motorkerékpár-iparban a legszélesebb körű – remekül bizonyítja, hogy a Yamaha a kezdetektől fogva elkötelezett az exkluzív, kiváló minőségű, kompromisszumok nélküli szupersport motorkerékpárok tervezésével és gyártásával kapcsolatban.

A Yamaha már hatodik évtizede vesz részt folyamatosan nagydíjakon, ezt a tradíciót viszik tovább lélegzetelállító YZR-M1 gyári MotoGP-motorkerékpárjaink. Ez a versenyzői filozófia adja a Yamahának a képességet, a tudást és az elszántságot, mely az olyan kivételes versenygépek létrehozásához szükséges, mint az YZF-R1M, az YZF-R1, az YZF-R6, az YZF-R3 és az YZF-R125.

2018 Yamaha YZF-R1M

Bemutatása után az YZF-R1M gyorsan az YZF-R sorozat élére állt, jelenleg pedig széles körben úgy emlegetik, mint a legfejlettebb és a legjobban használható verseny-motorkerékpárok egyikét. A 2017-es évben az YZF-R1M számos, az európai szaklapok által végzett összehasonlító tesztet toronymagasan megnyert, komoly elismert vívva ki kiváló motorteljesítményével, pontos kezelhetőségével és az olyan elektronikus vezérlőrendszereivel, mint az iparágvezető YRC motoros interfész.

A 2018-as YZF-R1M jó eséllyel pályázik a Yamaha által valaha gyártott legfejlettebb motorkerékpár címére. Keresztsíkú motorjával az YZR-M1 gyári MotoGP verseny-motorkerékpárokból származó kifinomult elektronikus vezérlő-technológiáival az YZF-R1M lehetőséget biztosít a versenyzőknek és a pályanapok résztvevőinek, hogy képességeik csúcsán teljesítsenek.

A keresztsíkú motor egyenetlen, 270-180-90-180 fokos gyújtási sorrendje minden dugattyúnak és hajtókarnak független és különálló mozgást biztosít, ami jobb teljesítményt eredményez az alacsony és közepes fordulatszám-tartományban – a verseny-motorkerékpárok által ihletett motort szintén jól felismerhetővé teszi a kipufogó egyedi dübörgése. A háttérben működő elektronika eközben folyamatosan segíti a motorost abban, hogy a motorkerékpár teljesítményét kihasználva még jobb köridőket fusson, bármilyen körülmények között.

Újratervezett Öhlins elektronikus versenyfelfüggesztés (ERS)
Az YZF-R1M exkluzív Öhlins elektronikus versenyfelfüggesztése (ERS) a szupersport kategória legfejlettebb felfüggesztési rendszere, mely automatikusan és zökkenőmentesen alkalmazkodik a versenypálya körülményeihez. A rendszer ezt a motorkerékpár hattengelyes inerciális mérőegysége (IMU) által küldött adatok azonnal elemzésével, és a villa és a lengéscsillapító beállításainak folyamatos és zökkenőmentes finomhangolásával végzi.

A 2018-as YZF-R1M a legújabb Smart EC 2 ERS egységgel rendelkezik, mely legkifinomultabb Öhlins rendszer, ami valaha tömeggyártott motorkerékpárra került. Ez az új rendszer minden eddiginél intelligensebben működik, pontosabb felfüggesztési dinamikát nyújtva a versenypályán, amit tovább javít az új fékezés-, gyorsítás- és kanyarodás-támogató funkció.

Az ERS megakadályozza a villa összenyomódását és a hátsó rész „leülését” – az YRC segítségével pedig az ERC fékezés, gyorsítás és kanyarodás közben viselkedése és karakterisztikája külön, egymástól függetlenül beállítható. Emellett a korábbi húzó- és nyomócsillapítás-beállítás helyett a motoros most egyszerűen kiválaszthatja az első és hátsó rész kívánt merevségét, és a rendszer automatikusan beállítja a rendszer.

Az ERS számos kézi és automatikus beállítási lehetőségével a motoros nagyobb tapadást és stabilitást érhet el az YZF-R1M-mel fékezés, gyorsítás és kanyarodás közben. Az új összetételű gumiabronccsal együtt használva a legújabb ERS még jobb úttartást biztosít a verseny-motorkerékpár első részének, mely már így is jól ismert rendkívül pontos irányíthatóságáról.

Frissített gyorsváltó rendszer (QSS)
A 2018-as YZF-R1M egy minden eddiginél kifinomultabb gyorsváltó rendszerrel rendelkezik, mely megbízható és gyors sebességváltásokat tesz lehetővé, a tengelykapcsoló használata nélkül.

Már a 2017-es YZF-R1M is rendelkezett QSS-sel, mely zökkenőmentessé tette a felváltásokat, a 2018-as modell QSS rendszere azonban már a visszaváltásokat is tudja kezelni.

Ez komoly előnyt jelent a YZF-R1M-en ülő pilótáknak, hiszen a gördülékeny visszaváltásokkal nemcsak fontos töredékmásodperceket nyerhetnek minden körben, de a kisebb fizikai és mentális igénybevételnek köszönhetően teljes egészében a közelgő kanyarvételre koncentrálhatnak.

Az YZF-R1M-et választó motorosok beállításokat is végezhetnek a QSS-en, így a teljesen színes TFT műszerek Yamaha Ride Control (YRC) funkcióján keresztül kiválaszthatják a számukra legjobb beállítási lehetőségeket. Az YRC két felváltási beállítást biztosít: az 1. üzemmód a leggyorsabb versenykörülmények között, míg a 2. üzemmód finomabb váltásokat eredményez – igény esetén pedig mind a fel- mind a visszaváltási funkciók be- és kikapcsolhatók.

Az állítható QSS segítéségével az YZF-R1M tulajdonosa saját vezetési stílusa és a pálya körülményei szerint állíthatja be a sebességváltó-rendszert – a TFT kijelző pedig folyamatosan tájékoztatja a motorost az aktuálisan kiválasztott üzemmódról.

Új ECU-programozás és továbbfejlesztett LIF
Az YZF-R1M a kemény gyorsítások közben is képes fenntartani az optimális teljesítményt, köszönhetően a gyorsváltó rendszer visszaváltási üzemmódját is igénybe vevő, újraprogramozott ECU-nak.

Az új ECU-programozás mellett a LIF is kifinomultabbá vált, folyamatosan felügyelve és szabályozva a teljesítményleadást, amikor az IMU az első kerék hirtelen vagy jelentős emelkedését érzékeli. Ezáltal a rendszer nagyobb stabilitást biztosít gyorsulás közben, így a motoros kizárólag a pályára koncentrálhat, anélkül, hogy az első rész akaratlan megemelkedése elvonná a figyelmét.

Könnyű, új kidolgozású karbon légterelők
Az YZF-R1M számos exkluzív jellemzője közül érdemes még megemlíteni a karbon légterelőket, melyekre a motorkerékpár egyediségét kiemelendő, 2018-ban új grafikák kerülnek, még többet megmutatva ebből az ultra könnyű anyagból.

2018 YZF-R1M új jellemzők

  • A legújabb csúcstechnológiás Öhlins elektronikus versenyfelfüggesztés (ERS)
  • Speciális ERS beállítások a Yamaha Ride Control (YRC) rendszerben
  • Frissített gyorsváltó rendszer (QSS), új visszaváltási funkcióval
  • Továbbfejlesztett kerékemelkedés-szabályozó (LIF)
  • Új ECU-programozás

Az YZF-R1M főbb jellemzői

  • Legújabb generációs Öhlins elektronikus versenyfelfüggesztés (ERS)
  • Kommunikációs vezérlőegység (CCU) vezeték nélküli átprogramozási lehetőséggel
  • Az YZR-M1-ből származó karbon burkolat
  • 998 cm³-es, 200 lóerős, keresztsíkú 4 hengeres motor
  • 6 tengelyes IMU giroszkópos/G-érzékelőkkel a 3D mozgási adatok rögzítéséhez
  • Dőlésérzékelő kipörgésgátló/kicsúszásgátló
  • Kerékemelkedés-vezérlés/rajt-elektronika/széles, 200-as hátsó gumiabroncs
  • Dőlésérzékelő ABS/egyesített fékrendszer
  • Rövid tengelytávú alumínium Deltabox váz
  • Felfelé álló lengőkar
  • Magnéziumból készült hátsó váz

Szín

  • Silver Blu Carbon

Elérhetőség
A 2018-as YZF-R1M limitált példányszámban lesz elérhető, az online rendelési rendszeren keresztül. Az érdeklődő motorosok és versenycsapatok igénylései 2017. november 27-től kerülnek elfogadásra ahttps://r1m.yamaha-motor.eu/ weboldalon, és a vásárlók meghívót kapnak az exkluzív YRE (Yamaha Racing Experience) programra.

2018 Yamaha YZF-R1
Az YZF-R1 számos olyan fejlett elektronikus vezérlő-technológiát tartalmaz, mint az YZF-R1M. A versenypályán elért eredményei magukért beszélnek: 2017-ben megnyerte a hosszútávú világbajnokságot, sorozatban harmadszor nyerte meg a szuzukai 8 órás versenyt, ezzel új rekordot felállítva, valamint a 2017-es Le Mans-i és a Bold d’Or 24 órás verseny első díját is elhódította.

Frissített gyorsváltó rendszer (QSS)
A 2018-as YZF-R1 frissített gyorsváltó rendszerrel (QSS) rendelkezik, mely a felváltások mellett immár a visszaváltásokat is zökkenőmentessé teszi. Az olyan átfogó elektronikus rendszerekkel együttműködve, mint a hattengelyes IMU, a dőlésérzékelős kipörgésgátló és kicsúszásgátló – valamint elsőkerékemelkedés-szabályzó, indulásszabályozó, dőlésérzékeny verseny ABS és egyesített fékrendszer (UBS) – az új QSS a világ egyik legfejlettebb szupersport modelljévé teszi az YZF-R1-et.

2018-ban az YZF-R1 új színekben lesz kapható.

Az YZF-R1 legfontosabb jellemzői

  • Frissített gyorsváltó rendszer (QSS)
  • 998 cm³-es, 200 lóerős, keresztsíkú 4 hengeres motor
  • Csúcskategóriás elektronikus vezérlőrendszerek
  • 6 tengelyes IMU giroszkópos/G-érzékelőkkel a 3D mozgási adatok rögzítéséhez
  • Dőlésérzékelő kipörgésgátló/csúszásgátló
  • Első kerék elemelkedését szabályozó rendszer és indulásszabályozás
  • Dőlésérzékelővel ellátott verseny ABS/egyesített fékrendszer
  • Rövid tengelytávú alumínium Deltabox váz
  • 199 kg feltöltve
  • Felfelé irányuló rácsos lengőkar/magnézium hátsó váz
  • Magnézium kerekek és alumínium üzemanyagtartály
  • Egy mozdulattal állítható vezetési módok
  • Vékonyfilm-tranzisztor (TFT) LCD-műszerek

2018-as szupersport színek
Új grafikával és/vagy színekkel rendelkező modellek

YZF-R1M

  • Silver Blu Carbon

YZF-R1

  • Race Blu
  • Tech Black

YZF-R6

  • Race Blu
  • Tech Black

YZF-R3

  • Race Blu
  • Power Black

YZF-R125

  • Race Blu
  • Radical Red
  • Tech Black

Az YZF-R sorozat elérhetősége

YZF-R1M

  • 2018 március

YZF-R1

  • 2018 március

YZF-R6

  • 2018 január

YZF-R3

  • 2018 március

YZF-R125

  • 2017 november

Eredeti Yamaha tartozékok
A Yamaha eredeti tartozékok széles skáláját kínálja, melyek folyamatosan fejlődnek, kielégítve az ügyfelek minden igényét. A legújabb kiegészítők között teljesítménynövelő alkatrészek, egyszerűen felszerelhető kipufogódobok, szervizkészletek és exkluzív, felcsavarozható tartozékok találhatók, melyek segítségével minden motoros a saját személyiségére alakíthatja motorkerékpárját.

November közepétől az YZF-R sorozatú motorkerékpárok tulajdonosai minden eddiginél szélesebb körű Yamaha Paddock Blue ruházatokból és egyéb termékekből válogathatnak, a gyermekfelszerelések pedig még bővebb kínálatot tartogatnak.

MyGarage
A Yamaha a legújabb univerzális MyGarage alkalmazással még könnyebbé teszi, hogy megalkothasd álmaid YZF-R sorozatú motorkerékpárját. Ezzel a 3D-s konfigurátorral percek alatt virtuálisan megépítheted a neked leginkább tetsző Yamahát! A MyGarage az eddigi több mint 900 000 letöltésével a világ legnépszerűbb motorkerékpár-konfigurátor alkalmazása.

http://egyszermarlattamautot.hu/2017/11/09/2018-tenere-700-world-raid-prototipus-es-uj-xt1200ze-super-tenere-raid-edition/