A Toyota RAV4 TRD-t terepre álmodták

Sportosabb lett és a terepet is jobban bírja az új Toyota RAV4 TRD változata

Elkészült a Toyota RAV4 gyári tuningcsomagja: az új generációs szabadidőjárművet a Toyota Racing Development vette kezelésbe, és minden korábbinál komolyabb terepjárót faragtak a kategóriateremtő modellből.

A Toyota gyári versenyistállója és tuningműhelye, a TRD (Toyota Racing Development) évek óta készít olyan offroad csomagokat a márka összkerékhajtású modelljei számára, amelyek látványukban és képességeikben is új szintre emelik az adott modelleket. Az eddigi munkák szinte kizárólag olyan, alvázas típusokat érintettek – a Tacoma és Tundra pickupokat, illetve a 4Runner és Sequoia szabadidőjárműveket –, amelyeket Európában nem, csak Észak-Amerikában forgalmaznak, most viszont fennállása óta először a műfajteremtő RAV4-est, minden önhordó karosszériás szabadidőjármű ősét is kezelésbe vették a TRD szakemberei.

A RAV4 218 milliméteres szabad hasmagasságú Adventure kiviteléből kiindulva a TRD szakértői hamisítatlan terepbajnokot faragtak a TNGA globális padlólemezen nyugvó crossoverből. Mivel minden terepjáró alapja a kiváló futómű, a mérnökök is itt kezdték a munkát, felhasználva a Ryan Millen RAV4 rali-versenyautójával szerzett tapasztalatokat. Új rugókat szereltek be – piros színükről ezek könnyen megismerhetők –, és áthangolták a lengéscsillapítókat, feszesebbé téve a kirugózást. Megnövelték a rugóutakat, ugyanakkor hatékonyan vették elejét a nagyobb bukkanókon fenyegető, szélsőséges kanyardőlésnek.

A könnyített, matt fekete TRD keréktárcsákat kifejezetten kemény igénybevételre tervezték, azokra Falken Wildpeak A/T Trail terepabroncsokat szereltek. A kifejezetten a TRD igényeinek megfelelő gumikeverékkel és mintázattal rendelkező abroncsok szögletes válla kiválóan óv a defektektől, az oldalfal peremén kialakított árkok hatékonyan kapaszkodnak meg a hóban, sárban. Így maximálisan kihasználhatók annak a Multi-Terrain Select üzemmódváltó rendszernek a képességei, amely a talajtípustól (sár, homok, szikla vagy földút) függően optimalizálva juttatja a talajra a 203 lóerős, 2.5 literes, négyhengeres motor erejét.

Alapfelszerelés nem csupán az összkerékhajtás, de a dinamikus nyomatékvektor-szabályozás is, amely hossz- és keresztirányban is hatékonyan osztja meg a nyomatékot. Mindennek köszönhetően a RAV4 TRD Off-road modell több mint 1,5 tonnát képes vontatni.

A RAV4 átdolgozott kiadása nemcsak képességeiben, de megjelenésében is vérbeli terepjárót idéz. A már említett piros féknyergek színe a belső tér több részletén is visszaköszön, a tartós és kényelmes ipari hatású üléskárpit a TRD logóját viseli. A TRD négy évszakos padlószőnyegei és a csomagtértálca a legkomolyabb szennyeződéssel is megbirkózik.

Képességei alapján bátran járhat úttalan utakon, de a városi és országúti forgalomban is helyt áll a RAV4 TRD off-road modell: ütközést megelőző gyalogosfelismerő rendszer, radar alapú, adaptív tempomat, sávelhagyást megakadályozó rendszer, automata távfény, valamint sávkövető és táblafelismerő funkciók teszik messzemenőkig biztonságossá a környezetét minden irányban szemmel tartó (holttérfelügyelet, vészfék-vezérléssel kombinált hátsó keresztirányú forgalomfelügyelet) járművet.

Fotók: Toyota

Megosztás

Related posts

Leave a Comment

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..