Stabil teljesítményt nyújtanak a Volkswagen-csoport márkái

  • Kiszállítási rekordot ért el a Volkswagen Személyautók – eredményét egyebek mellett a WLTP-átállás is terhelte
  • Az Audi a WLTP-kihívások ellenére is stabil teljesítményt nyújtott a – Porsche, a ŠKODA és a SEAT új ügyfélkiszállítási rekordokat produkált
  • A Bentley és a Volkswagen Haszonjárművek csökkenő eredménnyel zárt – a Scania és az MAN növelte forgalmát
  • Dr. Herbert Diess vezérigazgató: “Erős ellenszélben is jól teljesítettünk, amihez a vállalatcsoport minden márkája intenzív munkával járult hozzá”

A Volkswagen csoport a 2018-as üzleti évben is széleskörű tevékenységéből, valamint márkái és pénzügyi szolgáltatásai továbbra is stabil teljesítményéből profitálhatott. Amint Dr. Herbert Diess, a Volkswagen AG igazgatótanácsának elnöke kiemelte: “2018 sikeres évnek bizonyult a Volkswagen-csoport számára. Erős ellenszélben is jól teljesítettünk, amihez a vállalatcsoport minden márkája intenzív munkával járult hozzá. Feladatunk most tovább növelni erőfeszítéseinket, fokozni tempónkat és eltökélten folytatni a megkezdett átalakulást.”


Volkswagen Személyautók folytatta termékoffenzíváját, miközben forgalma 6,8 százalékkal 84,6 milliárd euróra bővült, működési eredménye pedig a különleges hatások nélkül 3,2 (3,3) milliárd euróra adódott. Egyaránt pozitív hatást fejtettek ki a növekvő járműértékesítés és tovább javuló termékköltségek, míg az egyebek mellett a környezetvédelmi bónuszokból, a devizaárfolyam-hatásokból, illetve – különösen az elektromos modelloffenzíva végrehajtása keretében – az új termékek előzetes ráfordításaiból adódó, megemelkedett értékesítési költségek megterhelték az eredményt. Mindemellett jelentős kihívások adódtak a WLTP-teszteljárás bevezetéséből is. A működési nyereségarány a különleges hatások nélkül 3,8 (4,2) százalékra adódott, a dízel-témakörből pedig mínusz 1,9 (mínusz 2,8) milliárd euró különleges hatás származott.


Az Audi forgalma nehéz piaci környezetben 59,2 (59,8) milliárd eurót tett ki a 2018-as üzleti év során. A különleges hatások nélküli működési eredmény 4,7 (5,1) milliárd euróra adódott. A kedvezőbb modellek szerinti megoszlás, a pozitív devizaárfolyam-hatások és a termékköltség-optimalizáció nem tudták kiegyenlíteni az elsősorban a WLTP terhelő hatásait tükröző csökkenő járműeladásokat és magasabb értékesítési költségeket, valamint a jelentős beruházási volumen következtében megnövekedett amortizáció és leírások hatásait. Az Audi különleges hatások nélküli működési nyereségaránya 7,9 (8,5) százalékra adódott, a dízel-témakörből pedig mínusz 1,2 (mínusz 0,4) milliárd euró különleges hatás származott. Az Audi pénzügyi mutatói a Lamborghini és a Ducati márkák megfelelő értékeit is tartalmazzák.


ŠKODA az elmúlt üzleti év során elért 17,3 milliárd eurós forgalma 4,4 százalékkal alakult a megelőző évi felett, míg működési eredménye 14,6 százalékkal 1,4 milliárd euróra csökkent. A visszaesés elsősorban a negatív devizaárfolyam-hatások, a WLTP okozta terhelések, a megemelkedett személyügyi költségek és az új termékek magasabb előzetes kiadásainak eredménye. Az értékesítés növekedése, a termékköltség-optimalizáció és a kedvezőbb árszint-pozícionálás ezzel szemben pozitív hatást fejtett ki. A működési nyereségarány a megelőző évi 9,7 százalékról 8,0 százalékra csökkent.


SEAT folytatta fejlődését a 2018-as üzleti év során. Forgalma 10,2 milliárd euróra emelkedve 3,1 százalékkal múlta felül a megelőző év rekordértékét, de 254 (191) millió euróra bővült működési eredménye is új csúcsérték. A költségnövekedés és a devizaárfolyam-hatások terheléseit bőven kiegyenlítette a nagyobb termékvolumen és kedvezőbb modellek szerinti megoszlás. A SEAT működési nyereségaránya 2,5 (1,9) százalékra javult.

A cikknek még nincs vége!
Lapozz a (közösségi média gombok alatt) a következő oldalakra!

Related posts

Leave a Comment