Csomósék higgadt autózással nyerték a Peugeot Kupát Egerben

Hatalmas csatákat hozott az idei első futamán az immár második szezonját kezdő Peugeot 208 Rally Cup Hungary sorozat. Idén kilenc páros nevezett a Kupába, az első évhez képest megduplázott részvételi szám hozta is azt a sportszerű küzdelmet, amit a P Automobil Import Kft. tervezett a Kupa kiírásakor.

2018-ban négy páros fejezte be a Peugeot Kupát, akik mindannyian folytatták a versenyzést idén is. Hozzájuk öt új egység csatlakozott, így igazán népesnek mondható mezőnnyel indította második szezont a Peugeot 208 Rally Cup Hungary kupasorozata, amely a Magyar Rallye1 Bajnokság részeként, öt aszfaltos futamon került kiírásra.

A sorozat első állomása a szezonnyitó Eger Rallye volt. Március utolsó hétvégéjén, szikrázó napsütésben, rengeteg néző előtt zajlott a verseny. Péntek este az ünnepélyes rajtceremónia után azonnal egy esti szakasz következett, ahol hideg aszfalton, rövid, tempós pályán kellett megkezdeni a küzdelmeket. A superspeciál szakasz az újonc pécsi Szauer Gergő – Rácz László párosnak sikerült a legjobban, egy másodperccel előzték meg a tavalyi bajnokaspiráns Csomós – Nagy kettőst.

A két páros küzdelme az első helyért másnap is folytatódott, Szauerék rendre nyerték a gyorsasági szakaszokat, de csak másodpercekkel, hiszen a nap felénél, hat szakasz után 11 másodperc volt a különbség közöttük. Aztán egy elrontott féktávon, a nagy tempó a mohácsi páros vesztét okozta, átfordult a Peugeot 208 a tetején, talpra állt és miután a legénység meggyőződött róla, hogy igazából minden a helyén van és tudják folytatni a versenyt, addigra már összeszedtek három perc hátrányt.

Csomósék innentől átvették a vezetést és nagyon okos autózással megnyerték a futamot.

A kupa egyetlen külföldi indulója, a kolozsvári Maior testvérpár meglepte a mezőnyt, hiszen a fiatal román versenyző a számára ismeretlen pályákon nagyon hamar felvette a ritmust és a folyamatosan mosolygó srác a végén a második helynek örülhetett.

A tavalyi bajnok, Jánosa Ákos új, tapasztalt navigátort, Szőke Tamást ültetett maga mellé és az újdonsült páros érezte, hogy nem kell mindenáron feszegetni a határokat, magabiztos versenyzéssel álltak fel a dobogó harmadik fokára.

Márta János Hényel Ágostonnal az oldalán az első slick gumis versenyét vívta ezen a hétvégén, a népszerű pilóta a futam végén azt nyilatkozta, hogy rengeteg tapasztalatot szerzett és tudja, hogy milyen irányba kell fejlődnie. A negyedik hely jutott nekik ezen a futamon.

Szauerék az esés után sem lassítottak, a látványosan összetört autót a csapat próbálta rendbe rakni.

A civil életben rendőr pilóta a zárónap is nyerte a gyorsasági szakaszokat, így megnyerte a második napi versenyt, amiért plusz pontok járnak. A nagy hátrány behozhatatlan volt, az ötödik hellyel kellett megelégedniük.

Hibján József az első teszten hempergette meg autóját és az utolsó pillanatban elkészült versenyautóval a tapasztalt pilóta bátortalanabbul kezdett, mint ahogy eltervezte. Ahogy mondta, sokat kell még tanulnia, de nagyon élvezte az egész futamot. Hatodik helyen ért célba Szollár Csaba navigátorával.

Riskóék voltak az utolsó célbaérők, akik ugyan az első napot nem tudták befejezni szervoprobléma miatt, de a SuperRallye szabálynak köszönhetően másnap visszaálltak és próbálták felvenni a tempót a többiekkel. Sajnos újra technikai gondok állták útjukat, de ha szenzorhibával és betört szélvédővel is, de csak felálltak a dobogóra, hiszen az a néhány pont is számíthat a bajnokság végén, amit így szereztek.

László Martinék defekttel kezdték a versenyt, majd a pilóta rosszulléte miatt kényszerültek kiállni. Hangodi Bendegúz, a mezőny legfiatalabb pilótájaként próbálta megmutatni, akár egy gyorsasági erejéig is, hogy sok van még benne. A rallycrossból érkező pilóta első éles versenyén összetörte az autóját, de bizakodik benne, hogy kicsit lehiggadva előrébb tud majd jutni az elkövetkezendő futamokon.

Az egész verseny alatt kiemelt figyelem kísérte a Peugeot 208 R2-es Kupa résztvevőit, hiszen a szervizparkban külön utcát nyitott a Peugeot sátrak serege. Az új és a régi versenyzők szurkolói örömmel látták, hogy milyen profi körülmények között versenyezhetnek kedvenceik.

A győztesek nem csak a Kupában, hanem a 2WD kategóriában is elöl végeztek így a kiírásnak megfelelően a maximális pénzdíjban részesültek. A Kupasorozat következő állomása az április végén megrendezendő Miskolc Rallye lesz.

Eger Rallye 2019– Peugeot Kupa végeredménye:

1. Csomós Miklós – Nagy Attila, East Motorsport Kft.,                        1:28:30.9
2. Norbert Maior (RO) – Francesca Maior (RO),                                      1:29:24.8 (+53.9)
3. Jánosa Ákos – Szőke Tamás, Garlas MS Kft.                                        1:29:53.7 (+1:22.8)
4. Márta János – Hényel Ágoston, Dynamic Rally Team                      1:30:36.8 (+2:05.9)
5. Szauer Gergő – Rácz László, Topp-cars Rally Team                           1:31:08.1 (+2:37.2)
6. Hibján József – Szollár Csaba, Garlas MS Kft.                                    1:32:32.7 (+4:01.8)
7. Riskó Dániel – Bíró Péter, East Motorsport Kft.                                 1:57:52.4 (+29:21.5)
(forrás: rallylive.hu)

Peugeot Kupa állása az első forduló után:

1. Csomós Miklós – Nagy Attila, East Motorsport Kft.,                        18 pont

2. Norbert Maior (RO) – Francesca Maior (RO),                                      10 pont

3. Jánosa Ákos – Szőke Tamás, Garlas MS Kft.                                        9 pont

4. Szauer Gergő – Rácz László, Topp-cars Rally Team                          9 pont

5. Márta János – Hényel Ágoston, Dynamic Rally Team                       5 pont

6. Hibján József – Szollár Csaba, Garlas MS Kft.                                    3 pont

7. Riskó Dániel – Bíró Péter, East Motorsport Kft.                                 2 pont

A ponttáblázat a szabályoknak megfelelően a versenyben elért helyezés alapján + napi szakaszokon elért helyezések alapján + utolsó gyorsasági szakaszon elért helyezés alapján kerül kiszámításra.

Leave a Comment

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..