Használt autós tanácsok 2.

Ne vegyen ismeretlen előéletű autót

Minden évben több olyan eset is nyilvánosságra kerül, amikor egy mit sem sejtő tulajdonos alól kiveszik az autót, mert kiderül róla, hogy körözést adott ki rá valamelyik nyugati ország rendőrsége.

Az ilyen esetekben a jóhiszemű magyar tulajdonos aztán reménytelenül futhat a pénze után. Az eladót pedig hiába keresi, mert általános gyakorlat, hogy a használt importtal foglalkozó vállalkozások néhány hónap után eltűnnek, hiszen csak egy-egy nagyobb tétel behozatalára alapított „projektcégek”. Arról, hogyan válasszuk ki a megfelelő eladót, ITT írtunk korábban. 

A nepperek kezére játszott, hogy az elmúlt év elejéig a külföldről hozott használt autókat eredetvizsgálat nélkül is forgalomba lehetett hozni, míg a magyar rendszámos kocsiknak minden egyes tulajdonosváltásakor kötelezően át kell esniük az eredetiség-vizsgálaton. Szerencsére második éve már az EGT tagállamokból származó használt autóknak is kötelező ez a folyamat, mielőtt megkapnák a magyar rendszámot, így valamelyest tisztult is a piac és csökkent az autóimport.

Annyira természetes, hogy amikor az ember áll az eladó kocsi előtt, végig kérdezi az eladótól, hogy mennyit futott, milyen hibái voltak, és megfelelően szervizelték-e? Ebben persze segítségünkre lehet az autó szervizkönyve, amiben megjelennek az eddigi karbantartások, azaz a kocsi hazai vagy akár nemzetközi szervizmúltja. De azzal is tisztában kell lennünk, hogy a szervizkönyv adatait könnyedén meghamisítják, sőt bizonyos márkákhoz szervizkönyv és -pecsét is kapható a feketepiacon.

Az rendben, hogy 2-3 millióért veszünk egy autót, de az nem mindegy, hogy adott esetben néhány hónap alatt a vételár felét rá fogjuk költeni. Vagy vehetünk olyan garanciális kocsit is a Das Weltautónál, amire a következő szerviz intervallum alatt egy forintot sem kell fordítani.

Leave a Comment

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..