A BMW Group márciusi eladásai több régióban is meghaladták a piaci trendeket

Fennállása eddigi legeredményesebb egyhavi értékesítési mutatójával a vállalatcsoport a prémium szegmens éllovasaként zárta az idei esztendő első negyedévét.

2019 márciusában a BMW Group világszerte 263 319 darab új BMW, MINI és Rolls-Royce modellt adott át ügyfeleinek, amely az előző esztendő harmadik havi teljesítményéhez viszonyítva 2,8 százalékos növekedést jelent és a müncheni központú vállalatcsoport fennállásának eddigi legeredményesebb egyhavi mutatója. A január és március között eltelt időszakban a BMW Group világszerte 605 333 darab új autót értékesített, amellyel stabilan tartja eladási növekedését és abszolút 0,1 százalékkal meg is haladja a tavalyi esztendő rekordot jelentő számait.

„Eladási mutatóink maradéktalanul igazolják várakozásainkat, amelyeket a BMW 3-as sorozat generációváltását és a számos piacon jelentkező gazdasági nehézségeket szem előtt tartva fogalmaztunk meg” – nyilatkozta Pieter Nota, aki a BMW AG igazgatótanácsának tagjaként 2019. április 1-jétől egy személyben felel a BMW, a MINI és a Rolls-Royce márkák értékesítési hálózatáért, globális marketingjéért és ügyfélszolgálati részlegeiért. „Értékesítési hálózatunk idén márciusban rekordot jelentő egyhavi mutatóval zárt. Számos kimagasló régióban, így például Kínában és az Egyesült Államokban is a piaci trendek fölött teljesítettünk. Az Egyesült Államokban a BMW a prémium szegmens legkelendőbb márkájaként zárta az idei esztendő első negyedévét. A BMW 3-as sorozat hetedik nemzedéke nagyon erős kezdéssel indította pályafutását márciusban, az értékesítési lendület pedig az elkövetkező hónapokban tovább folytatódik. És az új 3-as csupán egyike azon izgalmas innovációinknak, amelyekkel hiszem, hogy még ebben a rendkívül kiélezett, erős mezőnyben is hosszú távon fenntartható, nyereséges növekedést érhetünk el” – tette hozzá Pieter Nota.

2019 harmadik hónapjában a BMW világszerte 221 631 darab új modellt értékesített, amely 3,7 százalékkal több, mint a tavaly márciusi eredmény. A bajor prémiummárka első negyedéves eladási mutatója ezzel az előző évihez képest 0,4 százalékkal magasabban, 519 307 darabon zárt. Az év harmadik hónapjában, az új BMW 3-as sorozat piaci bevezetésével párhuzamosan a márka legsikeresebb modellje 10,8 százalékkal növelte eladásait, amely világszerte szám szerint 30 204 darabon állt meg. A BMW X modellcsalád tagjai márciusban is megtalálhatók voltak a legkelendőbb négykerekűek között, a sokoldalú terepjárók iránt hónapról hónapra intenzívebb ügyfélérdeklődés mutatkozik. A legnagyobb népszerűségnek a BMW X2, a BMW X3 és a BMW X4 örvend, amelyek értékesítésében kétszámjegyű növekedést regisztrált a gyártó.

A BMW Group tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modelljeit eközben ugyancsak kivételes népszerűség övezi. A BMW i3 tisztán elektromos prémium kompakt iránt egyre nagyobb ügyfélkereslet mutatkozik, amely az idei év első három hónapjában eladott, 16,2 százalékos értékesítési növekedést jelentő, 9 227 darab új modellben is tetten érhető. A 2013-ban bemutatott, iránymutató elektromos autó idén ezzel messze modelltörténete eddigi legsikeresebb első negyedéves értékesítési eredményét könyvelhette el. A BMW Group plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt gépkocsijai iránt szintén kimagasló érdeklődés mutatkozik, amelyet mi sem igazol jobban, mint hogy a megrendelt BMW 2-es ActiveTourer modellek több mint egynegyede, az újonnan értékesített MINI Countryman modellek pedig közel egyötöde hálózatról tölthető hajtáslánccal talált gazdára. Az elektromos mobilitás egyik piacvezető országának számító Norvégiában eközben a tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellek a BMW és a MINI abszolút értékesítéseinek mintegy egyharmadát teszik ki. 2020 végéig a BMW Group tíz vadonatúj vagy frissített, hálózatról tölthető gépkocsiról rántja le a leplet, a tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellek összesített portfólióját pedig 2025-re minimum 25 tagúra bővíti fel. Ebből 12 zéró emisszió mentén váltja valóra a vezetés színtiszta élményét.

MINI értékesítési eredménye idén némileg elmaradt a tavaly márciusi teljesítménytől, a 41 175 darab új autó 2,3 százalékkal múlja alul a 2018 harmadik hónapjában regisztrált számot. A brit prémiumgyártó egész éves eladási mutatója ezzel 84 820 darabra ugrott, amely 1,8 százalékkal marad el a tavalyi első negyedév eredményétől. Az április 18-25. között nyitva álló Sanghaji Autószalonon reflektorfénybe gurul az új MINI Clubman, az idei esztendő második felében érkező, első tisztán elektromos meghajtású MINI modell előkészületei pedig mindeközben tovább folytatódnak.

Miután 2018-ban felállította 115 éves márkatörténete eddigi legeredményesebb eladási mutatóját, a Rolls-Royce 2019 első negyedévében is folytatta értékesítési növekedését. A nagy-britanniai luxusautó-gyártó idén a január és március között eltelt időszakban világszerte 49,4 százalékkal több, összesen 1 206 darab új modellt adott el, mindegyik régióban értékesítési gyarapodást könyvelve el. A Rolls-Royce Motor Cars összes modellcsaládját fenntartható ügyfélérdeklődés övezi, a legnépszerűbb luxusautónak pedig továbbra is a Phantom számít. A kiváló terepjáró képességekkel felvértezett Cullinan iránt rendkívüli kereslet mutatkozik, amelynek következtében a kívánt modelleket már fél éves előjegyzéssel regisztrálja a gyártó.

BMW Motorrad ugyancsak erős rajttal indította az új évet: a január és március között eltelt időszakban átadott 38 606 darab robogó és motorkerékpár 7,7 százalékkal haladja meg a tavalyi esztendő hasonló időszakának teljesítményét. Márciusban ez a mutató 18 931 darab kétkerekűn zárt, amely 9,9 százalékos fejlődésnek felel meg.

A BMW és a MINI értékesítési eredményei a főbb régiókban

A számos piacon jelentkező iparági nehézségek ellenére a BMW Group mindhárom főbb értékesítési régiójában növelni tudta eladásait idén márciusban. A vállalatcsoport eladásai több régióban is meghaladták a piaci trendeket, a BMW például Kínában 13,1 százalékkal, az Egyesült Államokban pedig 2,9 százalékkal múlta felül tavaly márciusi értékesítési eredményét. Az Egyesült Államokban a BMW vezeti a prémium szegmens idei eladási tabelláját, a közös vállalkozásként működtetett kínai BMW Brilliance Automotive pedig kiváltképp erős első negyedéves eladási mutatóval zárt. A nemzetközi piaci körülmények és az értékesítést hátráltató tényezők ellenére a BMW Group továbbra is növekvő eladási mennyiséget és egyre sokrétűbb ügyfélérdeklődést irányoz elő az év hátralévő részére. A vállalatcsoport eközben tovább folytatja profitorientált stratégiáját, amely a nyereséges működést az értékesítési mennyiség elé helyezi.

2019. márciusEgy évvel ezelőtthöz képest2019. január – márciusEgy évvel ezelőtthöz képest
Európa131 657+3,1%270 676
Németország*30 135-4,4%74 407-3,5%
Nagy-Britannia43 512+0,7%62 245+1,7%
Ázsia81 855+3,7%216 841+2,1%
Kína60 717+12,5%168 434+10,1%
Japán9 131-1,6%17 715-2,5%
Amerikai kontinens44 258+1,0%103 814-2,1%
Egyesült Államok35 997+0,4%82 793-1,9%
Latin-Amerika4 570+6,1%12 184+1,0%

A BMW Group értékesítési eredményei 2019 első három hónapjában

2019. márciusEgy évvel ezelőtthöz képest2019. január – márciusEgy évvel ezelőtthöz képest
BMW Group autók263 319+2,8%605 333+0,1%
BMW221 631+3,7%519 307+0,4%
MINI41 175-2,3%84 820-1,8%
Rolls-Royce513+53,1%1 206+49,4%
Hálózatról tölthető**12 068+2,1%27 044+0,7%
BMW Motorrad18 931+9,9%38 606+7,7%

*Előzetes értékek

**A BMW i3 tisztán elektromos prémium kompaktot, a vadonatúj BMW i3s modellt, a BMW i8 Coupé és a BMW i8 Roadster modellpárost, a plug-in hibrid hajtáslánccal felszerelt MINI Cooper S E Countryman ALL4 modellt és a BMW iPerformance paletta tagjait egyesítő, hálózatról tölthető portfólió

Related posts

Leave a Comment