A hárompontos biztonsági öv már 60 éve menti meg az emberek életét

Az idei évben van a 60. évfordulója annak, hogy az első Volvo gépjárművezetők először bekapcsolták Nils Bohlin innovatív hárompontos biztonsági övét (1959). A biztonsági öv még mindig a világ legfontosabb közlekedésbiztonsági innovációja, és becslések szerint több mint egymillió életet mentett már meg. Ugyanakkor, ezen tények ismeretében, túl sok teherautó-vezető mellőzi ennek az egyszerű eszköznek a használatát. „Ez nyilvánvalóan az élet veszélyeztetése” – nyilatkozta Anna Wrige Berling, a Volvo Truck újonnan kinevezett Közlekedés & Termék Biztonsági Igazgatója. „Az adatok azt mutatják, hogy sokkal kevesebb áldozat lenne, ha minden járművezető használná az övét.”

Celebrating 60 years of saving lives with seat belts but more can be done

A biztonsági öv becsatolása csak néhány másodperc, de megmentheti az életed.

https://www.youtube.com/embed/elJaqOqWXdI?autoplay=1&mute=1

1959-ben a Volvo mérnöke, Nils Bohlin fejlesztette ki a modern, hárompontos biztonsági övet. Bár a tervet szabadalmazták, a vállalat mégis úgy döntött, hogy a szabadalmat nyitva hagyja, hogy minden járműgyártó számára elérhető és ingyenesen használható legyen. Ez a nem mindennapi döntés a közbiztonság növelése érdekében jött létre, azért, hogy mindenki, függetlenül attól, hogy Volvot vezetett-e vagy sem, biztonságosabb vehessen részt a közlekedésben.

“Nincs még egy olyan biztonsági rendszer, amely megközelítené a biztonsági övet életmentés szempontjából, és a hárompontos biztonsági öv több embert védett már meg a közlekedési balesetekben, mint bármely más biztonsági eszköz” – mondja Anna Wrige Berling.

Életmentő innováció – de nem mindig használják

A világ számos pontján a nehéz tehergépjárművet használók körében a biztonsági öv használata sajnos még mindig messze van a 100%-tól.

„A Volvo Trucks 2017-es Biztonsági Jelentése kimutatta, hogy a közlekedési balesetekben elhunyt tehergépkocsi-vezetők fele túlélte volna, ha a biztonsági övét használta volna” – magyarázza Anna Wrige Berling.

Mi az oka annak, hogy nem használják? Egyes tehergépkocsi-vezetők tévesen úgy vélik, hogy a jármű mérete miatt kamionban nincs szükség az övre.

 „A tények egyértelműek: az öv használata nagyon fontos a teherautókban is. Például a borulásos baleseteknél az öv segíthet megvédeni a vezetőt attól, hogy beszoruljon a teherautó és a padló közé, ”folytatja Anna Wrige Berling.

Cél: nulla baleset

A Volvo Trucks célja a nulla baleseti szám elérésre. A gyártó úgy véli, hogy a tehergépkocsi-gyártóknak, a közlekedési hatóságoknak, az infrastruktúra-tervezőknek, más szakértőknek és a világ minden táján élő tehergépjármű-vezetőknek együtt kell működniük a biztonságosabb közlekedési környezet elérése érdekében.

“A közlekedésbiztonsági eredményeinket széles körben megosztjuk. Tudásunkat és szakértelmünket felajánlottuk az egyetemeknek, kutató laboratóriumoknak és partnerszervezeteknek. Ha közlekedés biztonságról van szó, mi mindig részt kívánunk benne venni. Ez segít még többet megtudni a problémákról, a lehetséges megoldásokról és arról, hogyan tervezzük meg a jövő teherautóit ”- zárja Anna Wrige Berling.

Anna Wrige Berling az új pozíciójába mélyreható ismereteket hoz a közlekedésbiztonsági kérdésekről. Nagy tapasztalattal rendelkezik mind az aktív, mind a passzív biztonsági kérdésekben melyeket a Volvo Csoport termékfejlesztési, haladó mérnöki és kutatási területein szerzett.

2008–2013 között Anna vezette a Volvo Trucks Baleseti Kutatócsoportját, amely 1969 óta vizsgálja a közlekedési balesetek helyszíneit és a közlekedési biztonsági adatokat a későbbi termékfejlesztések érdekében. Külső közlekedésbiztonsági fórumokon képviselte a Volvo-t, és kiemelkedő szerepet játszott a Volvo biztonsági kínálatának kommunikációjában az közúti áruszállítási ágazat felé.

Az utóbbi években Anna irányította a Forgalmi Helyzetkezelés Menedzsmentjét a Volvo Trucks automatizált vezetésén belül. A svédországi Göteborgban, a Chalmers Műszaki Egyetemen szerzett mérnöki diplomát.

Related posts

Leave a Comment