Utolsó szezonjára készül a világbajnok TS050 hibrid erőgép

A TOYOTA GAZOO Racing történelmet író TS050 HYBRID modelljét tovább optimalizálták a 2019-2020 évi FIA Hosszútávú Világbajnokság (WEC) idényre, miközben a csapat arra készül, hogy megvédje világbajnoki címét, illetve Le Mans-i győzelmét. A barcelonai bevezető teszttel induló, nyolc futamból álló 2019-2020-es idény lesz az utolsó, amelyben még rajthoz áll a 2016-ban bemutatkozó TS050 HYBRID – az autó, ami számos ikonikus eredményt ért el a hosszútávú versenyzésben, a következő 2020-2021-es szezonban ugyanis már új generációs versenygéppel száll versenybe a Toyota.

Már a versenygép Le Mans-i bemutatkozása is majdnem diadalt hozott – egészen az utolsó előtti körben fellépő, példátlan műszaki probléma fellépéséig. Le Mans története során a TS050 HYBRID-del Kamui Kobayashi érte el a legjobb köridőt 2017-ben (megszerezve ezzel a pole pozíciót), idén pedig Mike Conway állította fel az új rekordot. A 2018-2019-es WEC idény során a TS050 HYBRID lett az első TOYOTA, aminek sikerült győznie Le Mans-ban, majd a következő évben megismételte a kettős győzelmet, megkoronázva az évet, amelyben a TOYOTA GAZOO Racing a csapatok és a pilóták mezőnyében egyaránt világbajnoki címet szerzett. A következő idényre módosítottuk a TOYOTA pályaverseny-történelmének legsikeresebb autóját, ezt az 1000 lóerős, összkerékhajtású hibridet, megújult aerodinamikai megoldásokat és a mechanikai alkatrészek fokozott megbízhatóságát szolgáló finomításokat alkalmazva. A 7. rajtszámú TS050 HYBRID-del továbbra is Mike Conway, Kamui Kobayashi és José María López áll majd rajthoz, míg a világbajnoki címvédő Sébastien Buemihez és Kazuki Nakajimahoz a korábbi Le Mans-győztes és WEC-világbajnok, Brendon Hartley csatlakozik majd a 8. rajtszámú autóban. Thomas Laurent fejlődése érdekében tesztpilótaként és tartalékként is a csapat rendelkezésre áll, miközben az LMP2 kategóriában indul a Signatech Alpine színeiben. A TS050 HYBRID búcsútúrája a négyórás Silverstone futammal indul, ami az első a négy kontinensen sorra kerülő nyolc futam közül. A 2020. június 13-14-i idényzáró Le Mans előtt a pilóták összesen 66 órát teljesítenek majd olyan történelmi versenypályákon, mint a Sebring, a Spa-Francorchamps és a Fuji Speedway.

Hisatake Murata, a csapat elnöke

Bár alig néhány hét telt el Le Mans-i győzelmünk óta, már készülünk az új WEC-idényre, s abban a megtisztelő helyzetben állunk majd rajthoz, hogy mi vagyunk a világbajnoki cím védői. Ez az utolsó idény, amiben még érvényesek az LMP1-Hybrid szabályok, és egyben az utolsó idényünk a TS050 HYBRID-del. Mindannyian reméljük, hogy még jóval többet is elérünk ezzel az autóval, mielőtt a múzeumba kerülne. Végső célunk a sorozatban harmadik Le Mans-i győzelem, ami méltó tisztelgés lenne a TS050 HYBRID, illetve mindenki előtt, akikkel oly keményen dolgoztunk 2015 óta az autó tervezésén, fejlesztésén, gyártásán és üzemeltetésén. A TS050 HYBRID korszakban csapatként egyre erősebbek és ellenállóbbak lettünk, és ezt ismét demonstrálnunk kell majd világbajnoki címeink megvédéséhez, illetve ezzel párhuzamosan az új hypercar szabályokra való felkészüléshez is.”

Pascal Vasselon, műszaki igazgató

A mostani idényben rajthoz álló autónk nem tér el radikálisan a tavalyi idényben versenyzőtő géptől. A TS050 HYBRID-et 2016-ban mutattuk be, de azóta is folyamatos volt a fejlesztőmunka. Az idei módosítások a részletek és a megbízhatóság optimalizálását szolgálják. A legnyilvánvalóbb módosítás a karosszérián látható: frissítettük az aerodinamikai kialakítást, illetve egyéb, a megbízhatóságot javító, apró módosításokat is elvégeztünk. Egyértelmű, hogy tavaly a miénk volt a legerősebb autó, és ez meg is látszott az eredményeken. Ám látnunk kellett azt is, milyen tempóban fejlődtek riválisaink a tavalyi Le Mans óta, így mi sem maradhattunk tétlenek. Soha nem becsültük alá versenytársaink képességeit, ezért folyamatosan fejlesztettünk, ahol csak lehetőség kínálkozott erre.”

Mike Conway (7. rajtszámú TS050 HYBRID)

Nagyon várom már az idény kezdetét és a Le Mans utáni folytatást; jó ismét a pályán lenni és készülni az újabb kihívásra. Az új idény igazán különleges, mert ez lesz az utolsó évadunk a TS050 HYBRID-del. Szerencsés vagyok, hogy a kezdetektől ezzel az autóval versenyezhettem, fantasztikus élmény volt. Különösen a Le Mans-i futam volt hihetetlen. Mindannyian keményen dolgozunk azon, hogy az utolsó idényében is méltó módon szerepeljünk a TS050 HYBRID-del, számunkra a 7-es autóban ez a Le Mans-i győzelmet jelenti.”

Kamui Kobayashi (7. rajtszámú TS050 HYBRID)

Nehéz elhinni, hogy már itt is van az újabb idény a teszteléssel, hisz alig ért véget a Le Mans. A 7-es autóban mindannyian mindent megteszünk majd azért, hogy győzzünk Le Mans-ban, hiszen idén olyan közel voltunk ehhez. Ez egy borzasztó nehéz futam, még akkor is mindig van valami dráma, ha látszólag minden jól alakul. A tavalyi idényben nagyon szoros küzdelmet vívtunk, és arra számítok, hogy ez megismétlődik. Mindkét autóban nagyon jó pilóták versenyeznek, és mindkét legénység rendkívül tapasztalt, szóval izgalmas harc lesz.”

José María López (7. rajtszámú TS050 HYBRID)

Mike, Kamui és az én szemem előtt is egyetlen cél lebeg: futamokat nyerni, megnyerni a bajnokságot, és elégtételt venni Le Mans-ban. Ez lesz az utolsó idény a TS050 HYBRID-del, szóval vegyes érzelmekkel indulunk neki. A 2020-2021-től érvényes új szabályok nagyon izgalmasak, így alig várjuk, hogy ismét versenybe szállhassunk más autógyártókkal – ez élvezetesnek ígérkezik. Ugyanakkor a TS050 HYBRID leszorító ereje, sebessége és teljesítménye lenyűgöző. Biztos vagyok abban, hogy egyszer majd azt fogom mondani: milyen szerencsés voltam, amiért lehetőséget kaptam ezzel az autóval versenyezni. Élvezni fogok majd minden egyes kört és minden egyes percet ebben az autóban, jól akarom érezni magam az utolsó idényben.”

Sébastien Buemi (8. rajtszámú TS050 HYBRID)

Ez más idény lesz, és egyben új kihívás is, hiszen Brendon is velünk lesz. Sok éve barátok vagyunk már, így nagyon örülök, hogy csatlakozik hozzánk. Remélhetőleg jól érzi magát köztünk, és együtt örülhetünk majd néhány győzelemnek, mert egyértelműen ismét győzni akarunk. Hosszú ideje versenyzünk a TS050 HYBRID-del, ezért megindító pillanat lesz, amikor utoljára állítjuk majd le a motort Le Mans-ban jövő júniusban. Igyekszem az idény minden pillanatát kiélvezni, és már alig várom, hogy elkezdődjön.”

Kazuki Nakajima (8. rajtszámú TS050 HYBRID)

„Jó érzés világbajnokként kezdeni egy idényt, és természetesen az a célunk, hogy a TS050 HYBRID utolsó idényében is megvédjük ezt a címet. Hosszú ideje versenyzünk ezzel az autóval, és rengeteg különleges pillanatot élhettünk át. Ugyanakkor egy új versenyautó mindig nagyon izgalmas dolog, szóval alig várom a hypercar korszak beköszöntét a WEC-ben. Nem lesz könnyű idény a mostani, a 7-es autó legénysége nehéz ellenfél, és a többi LMP1-autó részéről is kiélezettebb rivalizálásra számítunk, szóval izgalmas harc lesz.”

Brendon Hartley (8. rajtszámú TS050 HYBRID)

„Nem volt könnyű csak nézni a Le Mans-t, de nagyon fontos volt megfigyelni, mi történik, és elkezdeni az integrálódást az új csapatomba. Le Mans-ba már akkor beleszerettem, amikor először indultam ott 2012-ben, szóval két év kihagyás után alig várom, hogy visszatérhessek. Le Mans óta már megvolt az első igazi tesztem a TS050 HYBRID-del, így most otthonosan érzem magam benne, készen bármilyen sebességre. A céljaim mindig inkább személyesek, nem pedig az eredményekről szólnak. Szeretném a legjobb formámat hozni, bár egy világbajnoki cím és egy Le Mans-i diadal természetesen szép lenne!”

Thomas Laurent (teszt- és tartalékpilóta)

Sűrű lesz ez az idény a számomra, mert a TOYOTA GAZOO Racing csapatában is benne vagyok, de az LMP2-ben is indulok. Nagyon élvezem a közös munkát mindenkivel a TOYOTÁNÁL, és azt is, hogy megismerhetem a TS050 HYBRID-et. Hihetetlen autó, mindig nagyon várom, hogy beülhessek a kormánya mögé. A tesztelés eléggé behatárolt feladat, emellett sok szimulátoros gyakorlatot is csinálok, amik szintén segítenek pilótaként fejlődni. Persze az is fontos, hogy rendkívül tapasztalt pilótákkal dolgozhatok. Sűrű és termékeny idényre készülök.”

A FIA Hosszútávú Világbajnokság 2019-2020-es versenynaptára

Szeptember 1. 4 órás Silverstone futam

Október 6. 6 órás Fuji futam

November 10. 4 órás Shanghai futam

December 14. 8 órás Bahrain futam

Február 1. 6 órás Sao Paulo futam

Március 20, 1000 mérföldes Sebring futam

Május 2. 6 órás Spa-Francorchamps futam

Június 13-14. 24 órás Le Mans futam

Related posts

Leave a Comment