Tizenegy MAN eTGE kishaszonjárművet szerzett be a Svájci Posta

Tizenegy MAN eTGE kishaszonjárművet adtak át Svájc nemzeti postaszolgálatának a Bern kantonban fekvő Ostermundigen városában. A teljesen elektromos hajtású kisáruszállítók három körzetben szállítják majd ki a csomagokat helyileg nulla károsanyag-kibocsátással. A Svájci Posta számára az MAN Transport Solutions teljes körű tanácsadási szolgáltatást nyújtott az elektromos kisáruszállítókra való átállásban.

  • A Svájci Posta által üzemeltetett tizenegy MAN eTGE évente mintegy 40 tonna szén-dioxid kibocsátását előzi meg
  • Az MAN Transport Solutions professzionális tanácsadási szolgáltatása segítséget nyújtott a töltőinfrastruktúra koncepciójának kidolgozásában több postai telephely számára
  • A gazdag alapfelszereltség ideális a csomagkézbesítéshez, ugyanis része a tolatássegítő kamera, a parkoláskor automatikusan kormányzó rendszer és az oldalfalat védő segédrendszer

A Svájci Postának június végén átadott tizenegy MAN eTGE kishaszonjárművet Ostermundigen, Genf és St. Gallen városában használják majd. A szinte hangtalanul működő járművek rendkívül környezetkímélő módon kézbesítik majd a csomagokat. A tizenegy eTGE évente mintegy 40 tonna szén-dioxid kibocsátását takarítja meg, ugyanis a Svájci Posta svájci megújuló forrásokból származó zöld energia felhasználásával hajtja az elektromos járműveit. A postaszolgálat által levélkézbesítéshez már eddig is használt elektromos járművek nyújtotta számos előny révén a Svájci Posta azt tervezi, hogy a csomagkézbesítési üzletágra is kiterjeszti az elektromos járművek alkalmazását – kezdetben a nagy városokban, majd később a nagyobb távolságokra kiterjedő kézbesítési területeken is. A Svájci Posta 2023-ra akár 400 elektromos hajtású kisáruszállítót szándékozik üzemeltetni a csomagkézbesítésben.

Az elektromos hajtás mellett a megrendelésnek volt még egy különlegessége. Az MAN Truck & Bus házon belüli, elektromos járművekre való átállást támogató specialistája, az MAN Transport Solutions teljes körű tanácsadást nyújtott a Svájci Postának a megvalósításhoz. A körzetek összes járművének energiaigényét és hatótávolságát a helyi körülmények alapján határozták meg. Ezt követően már az egyes telephelyek paramétereihez illően tervezhették meg, illetve optimalizálhatták a töltés és az infrastruktúra megfelelő koncepcióját. Ennek eredményeként a Svájci Posta mindenre kiterjedő áttekintést kapott a telephelyein a villamosítás lehetőségeiről, továbbá megtudhatta, hogy mennyire jelentős megtakarításokat érhet el flottája energiafogyasztásában és szén-dioxid-kibocsátásában.

Akár 173 kilométer hatótávolságával (NEDC) és körülbelül egy tonna hasznos teherbírásával az eTGE tökéletes az „utolsó kilométerek”, vagyis a házhoz szállítás logisztikájához. Az akkumulátorkapacitás az összes városi fuvarfeladat körülbelül háromnegyedéhez elegendő, amelyeket jelenleg még mindig belső égésű motorral hajtott járművek végeznek. Az MAN eTGE hajtásáról szintén korszerű részegységek gondoskodnak, amelyek már bizonyították kiválóságukat a tömegtermelésben. Az L3H3-as zárt furgon normál tengelytávolságú (3640 mm) és magas tetejű (a jármű magassága: 2590 mm, a raktér magassága: 1861 mm).

Városi környezetben végzett csomagkézbesítéskor az MAN eTGE gazdag alapfelszereltsége rendkívül előnyös a járművezetőknek és az üzemeltetőknek egyaránt. Említést érdemel többek között a tolatássegítő kamera, a parkoláskor automatikusan kormányzó rendszer és az oldalfalat védő segédrendszer, amely megkönnyíti szűk helyeken a manőverezést – ezáltal segít csökkenteni az ilyen helyzetekben előforduló sérülések kockázatát. Az eTGE a biztonság terén is lenyűgöző szériafelszereltséget kínál, beleértve a jármű előtti területet figyelő Front Assist rendszert, amelyet a City Emergency Braking nevű városi vészfékfunkció egészít ki, valamint az EBA (Emergency Brake Assist) automatikus vészfékrendszert.

Related posts

Leave a Comment