Ja, megérkezett Magyarországra az új BMW 1-es sorozat és az új BMW 3-as Touring is

Valamikor a múlt héten debütált hazánkban a BMW 1-es sorozat és a BMW 3-as Touring új nemzedéke. A prémium kompakt harmadik generációja és a 32 évvel ezelőtt új kategóriát teremtő sportos ötajtós modell hatodik generációja egyaránt rengeteg újdonsággal csábít.

A budapesti NDustrial Studios-ban mutatkozott be Magyarországon a BMW 1-es sorozat és a BMW 3-as Touring. Az osztatlan népszerűségnek örvendő BMW 1-es sorozat új nemzedéke fellebbenti a fátylat a BMW vadonatúj fejlesztésű, elsőkerék-meghajtású padlólemezéről, amely a bajor prémiumgyártó által fémjelzett vezetési élményt és a páratlan menetdinamikát jelentősen megnövelt utastéri helykínálattal egyesíti. Sportos, könnyed, biztonságos és elegáns, megfűszerezve a merőben új formanyelv stílusjegyeivel és a legkorszerűbb járműkapcsolati megoldásokkal: az új prémium kompakt ízig-vérig BMW, kivételesen erős egyéniséggel.

Csúcstechnológiás hajtáslánc és futómű, megannyi innovatív műszaki megoldás, valamint a létező összes menetdinamikai hozzávaló és vezérlőrendszer gondoskodik arról, hogy az új BMW 1-es sorozat a vadonatúj elsőkerék-meghajtással és a BMW xDrive intelligens összkerékhajtással egyaránt lélegzetelállító agilitással nyűgözze le a bajor prémiummárka ügyfeleit.

A BMW 1-es sorozat rendkívüli népszerűségről tett tanúbizonyságot Európában, az első két modellgenerációból összesen több mint 1,3 millió példány látott napvilágot. Elődjeihez képest a harmadik nemzedék – a BMW csúcstechnológiás elsőkerék-meghajtású padlólemezének köszönhetően – a szemernyit változó külső méretek ellenére jelentősen nagyobb utastéri helykínálatot garantál.

A frontrész a BMW ikonikus stílusjegyeinek újraértelmezése mentén öltött testet. A modell történetében most először egybeolvadó, minden korábbinál nagyobb BMW-hűtőrács magabiztos kiállást garantál, a BMW M135i xDrive pedig a hűtőrács klasszikus lamelláit olyan háromdimenziós hálómintázattal helyettesíti, amelyet csak a zárt aszfaltcsíkok versenyautóiról ismerhetnek a rajongók.    Az első fényszórókat a friss és fiatalos megjelenés érdekében szögletes dizájn szerint rajzolták meg a tervezők. Oldalnézetből az új BMW 1-es sorozatot elsősorban a jól ismert BMW-cápaorr, az ék alakban meghúzott vonalvezetés és a keskenyen megrajzolt, a C-oszlopoknál tradicionális Hofmeister kink stílusjegyben végződő ablaksávok jellemzik. Hátulnézetből a modellt a szélesen terpesztő alsó rész és a felfelé folyamatosan vékonyodó kialakítás határozza meg, amely prominens vállrészt és magabiztos úttartást eredményez. A csúcstechnológiás futóműnek, illetve a számos innovatív műszaki megoldásnak és vezérlőrendszernek köszönhetően az új BMW 1-es sorozat agilitása érezhetően javult, új menetdinamikai mércét állítva a prémium kompakt szegmensben.

Az új BMW 1-es sorozat jelenleg kétféle benzines és háromféle dízelüzemű erőforrással rendelhető. A három- és négyhengeres motorok tökéletesen lefedik a BMW 116d modell (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 3,8 – 4,2 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 100 – 110 gramm / km)* 85 kW / 116 lóerő maximális teljesítménye és a csúcsmodellként érkező BMW M135i xDrive 225 kW / 306 lóerő maximális teljesítménye közötti erőtartományt. Az 1-es BMW harmadik nemzedékének összes motorváltozata maradéktalanul teljesíti az Euro 6d-TEMP emissziós szabvány előírásait. Az új BMW 116d ráadásul már az Euro 6d sztenderd károsanyag-kibocsátási követelményeinek is megfelel.

Az új BMW 1-es sorozatban a bajor prémiumgyártó magasabb kategóriájú modellsorozatainak számos innovatív vezetést támogató rendszere visszaköszön, a prémium kompakt szegmensben most először. Az Európában megrendelhető modellek alapfelszereltségének az automata fékező funkcióval dolgozó, ütközésre és gyalogosokra figyelmeztető rendszer, és az aktív sávtartó technológiával dolgozó, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer is része, miközben az opcionális extrafelszereltségként megrendelhető technológiák között az aktív tempomat, valamint a sávváltásra figyelmeztető rendszerrel, a hátsó ütközésre figyelmeztető rendszerrel és a keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszerrel dolgozó Driving Assistant csomag is megtalálható.

BMW 1-es sorotzat – árak (bruttó forint)

  • 118i: 7 990 000,-Ft
  • M135i xDrive: 15 350 000,-Ft
  • 116d: 8 401 000,-Ft
  • 118d: 9 090 000,-Ft
  • 120d xDrive: 10 882 000,-Ft

Folyt. köv.

Leave a Comment