Az új BMW F 900 R és F 900 XR

Az új F 900 R Dynamic Roadster-rel és az F 900 XR Adventure Sport modellel a BMW Motorrad kibővíti kínálatát a népszerű középkategóriában. Mindkét modell sportos motorozási élményt, könnyű kezelhetőséget és egyedülálló felszereltség-opció kínálatot nyújt, mindezt vonzó ár-érték arányban. A két modell masszív váza megegyezik, de jellemüket és pozicionálásukat tekintve jelentős eltéréseket mutatnak.

Az új BMW F 900 R – A Dynamic Roadster, amely színtiszta motorozási élményt kínál.

Magabiztos, sportos, aktív és dinamikus élmény a középpontban – a BMW F 900 R modellt így írnák le rajongói. A BMW Motorsport új Dynamic Roadstere a szabadság élményét és egy új életstílust testesít meg.

Motorerő, nyomaték és hang tekintetében a sportos-agresszív kialakítás és a lenyűgöző teljesítmény találkozik benne. Ehhez adódnak az olyan további erősségek, mint a széles körű, mindennapos használhatóság, valamint az ergonómia, amelyek az F 900 R-t mind kezdők, mind tapasztalt, sportos motorosok számára ugyanolyan érdekessé teszik.

Az új BMW F 900 XR – Egy igazi XR a középkategóriában.

Az XR a sportosság és a túraalkalmasság kompromisszummentes ötvözetét testesíti meg.
A BMW Motorrad a BMW S 1000 XR-rel megalapított családot egy újabb középkategóriabeli modellel kívánja kibővíteni. A formanyelv és a jármű koncepciója egyértelmű rokonságra utal a nagy testvérrel.

Az F 900 XR játékos könnyedséggel teljesíti az Adventure-sport szegmens alapvető elvárásait: sportos menetdinamikával ötvözött függőleges, GS-szerű ergonómia, a hosszú utakra és az utasszállításra való alkalmasság valamint a karakteres kialakítás.

Emellett az új F 900 XR profitál a csúcskategóriából érkező technológiákból is: az adaptív kanyarfény, a kulcs nélküli indítás lehetősége, valamint az intelligens segélyhívás a középkategóriában egyedülálló jellemzők. Ez utóbbi Magyarországon egyelőre nem elérhető.

A sportos motorosok mellett az XR a kezdőket is célozza – köszönhetően az alacsony minimális ülésmagasságnak, az A2-jogosítvánnyal vezethetőségnek és a vonzó alapárnak.

Technológiai mérce a szegmensben.

Az F 900 R és az F 900 XR a technológiai etalont jelentik a középkategóriában, ami a gazdag szériafelszereltségnek (Connectivity, teljes LED-világítás) és az elérhető, részben egyedülálló extrafelszereltségek széleskörű kínálatának (adaptív kanyarvilágítás, kulcs nélküli indítás, Dynamic ESA, Pro menetprogramok, Pro váltóasszisztens, intelligens segélyhívás, ABS Pro, MSR, DTC, DBC, RDC) köszönhető.

Az erőforrás egy továbbfejlesztett soros kéthengeres motor, amely nagyobb hengerűrtartalommal, teljesítménnyel és új motorfékhatás szabályozással rendelkezik.

Az új F 900 R és F 900 XR fokozott menetdinamikájáról az F 850 GS 2018-ban bemutatkozó soros kéthengeres motorjának továbbfejlesztett változata gondoskodik, amely 77 kW (105 lóerő) teljesítményt és még egyenletesebb nyomatékgörbét biztosít– nagyrészt a 853 cm3-ről 895 cm3-re nőtt hengerűrtartalomnak köszönhetően. A továbbra is 270/450 fokos gyújtótávolságnak és az alsó kipufogónak köszönhetően a motor ráadásul különlegesen érzéki hangélményt is nyújt.

Az alapfelszereltséghez tartozó motorfékhatást korlátozó kuplung (anti-hopping) mellett az F 900 R-hez és az F 900 XR-hez először rendelhető a motornyomaték-határoló (MSR) is, amely megakadályozza a hátsó gumi csúszását egy hirtelen gázelvételnél vagy visszaváltásnál, és ezáltal hozzájárul a biztonság növeléséhez.

A cikknek még nincs vége!
Lapozz a (közösségi média gombok alatt) a következő oldalakra!

Leave a Comment