A 2020-as Honda NC750X váza és futóműe

  • Strapabíró, acél, gyémántalakú váz
  • 41 mm-es csúszószár-átmérőjű Showa Dual Bending Valve első villa
  • Állítható rugó-előfeszítésű központi rugóstag Pro-Link himbarendszerrel
  • 320 mm-es tárcsák és kétdugattyús nyergek elöl, 240 mm-es tárcsa és egydugattyús nyereg hátul

Az NC750X nagy teherbírású, merev, acél, gyémánt alakú hídváza precíz kezelhetőséggel és páratlan fordulékonysággal örvendezteti meg a pilótát, ugyanakkor kompakt méretéből fakadóan a kiemelkedő menetteljesítményekhez is hozzájárul.

Beszédesek a száraz adatok is, hiszen a 27 fokos villaszöghöz 110 milliméteres utánfutás és 1535 mm-es tengelytáv társul, a 220 kg-os menetkész tömeg (DCT-vel felszerelt változat: 230 kg) pedig 48/52 arányban oszlik el az első és hátsó tengelyen. A 830 mm magasra helyezett ülés felegyenesedett, egészséges testtartást garantál, így a pilóta messzire beláthatja maga előtt az utat, s idejében észreveheti a veszélyes helyzeteket, illetve terepakadályokat.

A kalandmotoros üléspozíció további előnye, hogy kis tempónál is magabiztosan, kiegyensúlyozottan irányítható a modell, különösképp, hogy a súlypont a lehető legalacsonyabbra került, a kormány pedig igen széles tartományban forgatható.

Showa Dual Bending Valves teleszkópok alkotják az első villát, rugóútjuk 153,5 mm, csúszószáraik átmérője 41 mm. A menetkomfort és az úttartás érdekében a csillapítást úgy hangolták, hogy mindig a csúszószár sebességének megfelelő nyomás alakuljon ki, beleértve az alsó sebességtartományt is. Emellett a rugó-előfeszítést is fokozták a legutóbbi modellfrissítésnél, így feszesebbé, illetve progresszívabbá vált a futómű, és visszajelzései is pontosabbak lettek.

A változtatások eredményeként az NC750X menetkomfort és irányíthatóság terén is a legmagasabb színvonalat képviseli, s akkor sem veszít stabilitásából, ha erőteljesen gyorsít vagy lassít a pilóta. A prémium minőség a külső szemlélő számára sem lehet kérdéses, a teleszkópok ugyanis látványos Grey Alumite kupakot kaptak.

A központi hátsó rugóstag állítható rugó-előfeszítéssel és 150 mm-es rugóúttal büszkélkedhet, s nem közvetlenül az alumínium lengőkaron támaszkodik, hanem Pro-Link himbarendszeren. Ez kis összenyomódásnál, lassan vett bukkanókon is kifinomult csillapítást garantál és a precíz irányításban is oroszlánszerepet játszik.

A 320 mm-es, hullámos peremű első féktárcsa és az átdolgozott féknyereg kiemelkedő, mégis finoman adagolható fékerőt biztosít, munkáját 240 mm-es, szintén hullámos peremű hátsó tárcsa és egydugattyús hátsó féknyereg segíti. Mivel a kerekek forgási sebességét kis tömegű, kétkörös ABS figyeli, csúszós, nedves talajon is hatékonyan és biztonságosan lassíthat a vezető.

Az öntött alumíniumfelnik elöl 3,5”, hátul 4,5” szélesek, az abroncsok mérete 120/70 ZR17 és 160/60 ZR17. Az esztergált, L-alakú szelepek jelentősen megkönnyítik az abroncsnyomás mérését és beállítását.

Leave a Comment

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..