2021-től a Peugeot-k 70%-a már elektromos változatban is elérhető

ÚJ PEUGEOT 308:

Az elektromos átállás a PEUGEOT stratégiájának központi eleme, ennek megfelelően az új PEUGEOT 308 ötajtós és SW kombi verziója egyaránt, már a bevezetés pillanatától kezdve kétféle plug-in hibrid hajtáslánccal is elérhető. Ezzel 2021-re a márka elérte, hogy személy- és haszongépjármű kínálatának 70%-a rendelkezik elektromos meghajtású változattal is. Az európai piacon ez az arány 2023-ra 85%-ra, 2025-re pedig 100%-ra emelkedik.

Az új PEUGEOT 308 a bevezetés pillanatától kezdve kétféle plug-in hibrid hajtáslánccal is elérhető, ezzel tovább bővül a márka elektromos modelljeinek már eddig is bőséges kínálata.

Az új PEUGEOT 308 HYBRID 225 e-EAT8 összteljesítménye 225 LE, ezt a 180 lóerős (132 kW-os) PureTech benzinmotor és a 81 kW-os elektromos motor együtt teljesíti, a 8 fokozatú e-EAT8 automata sebességváltó közreműködésével. A rendszer CO2-kibocsátása így kilométerenként 26 grammnál kezdődik, és elektromos üzemmódban akár 59 km-t is képes megtenni – a WLTP mérési ciklus véglegesítés alatt álló adatai alapján. A HYBRID 180 e-EAT8 változatot egy 150 lóerős (110 kW-os) PureTech motor és a fenti 81 kW-os elektromos motor, valamint a villanymotorral kombinált e-EAT8 váltó alkotja. E változat CO2-kibocsátása a WLTP mérési ciklus véglegesítés alatt álló adatai alapján 25 g/km-nél kezdődik.

A PEUGEOT három évvel ezelőtt kezdte meg modellkínálata elektromos változatainak forgalmazását; az első ilyen modell az e-208 volt, ezt követően pedig a 100%-ban elektromos (e-208, e-2008, Traveller és Expert), illetve a plug-in hibrid oroszlános modellek (3008 és 5008) egyre komolyabb pozíciót vívtak ki maguknak a piacon. 2021 első öt hónapjának adatai alapján a PEUGEOT összességében Európa második legnépszerűbb tömegmárkája, az elektromos változatok körében pedig a harmadik. A PEUGEOT e-208 és e-2008 egyaránt kategóriájuk második helyén állnak, és hónapról hónapra növelik részesedésüket.

Az elektromos átállás stratégiánk központi eleme. A „Power of Choice” elnevezésű stratégia lényege az, hogy minden egyes ügyfelünknek lehetőséget biztosítsunk az igényeinek leginkább megfelelő – hagyományos vagy elektromos – meghajtás kiválasztására. Elektromos modelljeink piaci sikerei azt mutatják: Európában ez a stratégia beválik. Nemzetközi szinten pedig, azokon a piacokon, ahol az elektromos autózás még fejlődőben van, arra használjuk elektromos modelljeinket, hogy megmutassuk: innovatív, prémium minőségű márka vagyunk. Bárhol is legyünk jelen, mindenhol a fejlődés motorjai akarunk lenni.” – nyilatkozta Linda Jackson, a PEUGEOT vezérigazgatója.

A „Power of Choice” stratégia megvalósítását az teszi lehetővé, hogy a csoport többféle hajtáslánc hordozására is alkalmas padlólemezekre fejleszti modelljeit, így képes az adott modellbe az ügyfelek igényeinek leginkább megfelelő – belsőégésű, elektromos vagy hibrid – motort beépíteni.

A PEUGEOT számára az elektromos megoldások kifejlesztése pontosan ugyanolyan fontos a haszongépjárművek tekintetében, mint a személygépkocsiknál. A márka ezért minden egyes haszongépjármű-modelljéhez gyárt már 100%-ban elektromos meghajtású változatot is. Ennek köszönhetően a profi felhasználók korlátozás nélkül hajthatnak be a nagyvárosok zöld zónáiba úgy, hogy az elektromos motor miatt az autók raktérkapacitása nem csökken, pontosan ugyanakkora marad, mint a belsőégésű változatoké.