2024-es Renault Captur

A Renault európai sorozatának legkisebb SUV-je egy hosszabb változat mellett egy életciklus-frissítésre készül

Captur podcast a begurulva.hu oldalunkon!

A Renault felkészül arra, hogy frissítse SUV-kínálatát az arccal emelt Capturral és a népszerű modell erősen pletykált hosszabb változatával, amely áthidalhatja a rést a nagyobb ausztrál. Összegyűjtöttük az összes információt, amelyet a frissített Renault Captur termékcsaládhoz találhattunk, munkatársaink exkluzív megjelenítésével együtt, így korai áttekintést kaphat a modellről.

Friss stílus 

A Renault Captur jelenlegi második generációját 2019-ben vezették be, így az arcra emelt változat várhatóan 2023 végén debütál. Míg még nem láttuk a frissített Captur álcázott prototípusait, a vizuális változások valószínűleg az elülső részre összpontosítanak, mivel ez az egyetlen olyan rész, amely nem áll összhangban a Renault fejlett tervezési nyelvével.

A francia média szerint a 2023-as Captur kialakítását a Vision Scenic koncepció és az ausztrál. Ez azt jelenti, hogy vékonyabb teljes LED-es fényszórókat, háromszög alakú lökhárító-bevitelt és új rácsot kap, amely a Renault frissített emblémáját viseli. A tervezők frissíthetik a profilt az ötvözött kerekek új lehetőségeivel, és esetleg eltávolíthatják azokat a króm akcentusokat, amelyek az utóbbi időben divatossá váltak. Végül a hátsó végét nagyrészt át lehet vinni a burkolat és a hátsó lámpa grafikájának minimális változtatásával, mivel ez még mindig meglehetősen modern.

A belső frissítések a nagyobb, 9,3 hüvelykes infotainment érintőképernyőt további burkolatokhoz vezethetik, a 10,2 hüvelykes digitális műszercsoport mellett. A szoftvert frissíteni lehet a Renault legújabb OpenR infotainmentjével, új grafikákkal és további csatlakozási funkciókkal. Nem tudjuk, hogy a francia cég továbbra is megkülönbözteti-e az olcsóbb burkolatokat a műszerfalon lévő kemény műanyagokkal, szemben a magas színvonalú modellek lágyabb habjával. Végül, a kifinomultabb ADAS funkciók további burkolatokra is lefordulhatnak, így a Captur biztonságosabb lesz, és jó pontszámot ad neki Az EuroNCAP tesztjei.

A hajtóművek frissített sorozata

A hajtómű felépítését illetően biztonságos feltételezni, hogy a Renault erősen elektromos keverékre fogad. A Captur már öntöltő hibrid és plug-in hibrid formában is kapható, amelyek nagyobb akkumulátorokat szerezhetnek és tovább javíthatják hatékonyságukat. A BlueHDi dízel valószínűleg le fog esni a felállásból, de a turbófeltöltéssel ellátott, 1,0 literes, hengeres motor, amely benzin és PB-formában kapható, várhatóan a legolcsóbb lehetőség lesz. A francia média szerint az arccal emelt Captur nem örökli az enyhe hibrid 1,3 literes ( 12 V ) és 1,2 literes ( 48 V ) hajtóműveket a nagyobb Ausztráliából, mivel úgy gondolják, hogy túl drágák a kis SUV-szegmens számára.

Az összes fent említett frissítés megkülönbözteti a Renault Captur-t azonos ikerétől, a Mitsubishi ASX, amely valószínűleg megtartja a régi stílust, mivel ez év elején debütált. Az arcmaszk friss és releváns marad a Captur számára annak érdekében, hogy jobban versenyezzen a legnagyobb riválisával, a – -nel Peugeot 2008 – amely szintén hamarosan frissítést kap. Az Európában a zsúfolt B-SUV szegmens többi riválisa a Ford Puma, a Skoda Kamiq, a VW T-Roc, a Hyundai Kona és a Toyota Yaris Cross.

Mi lenne egy hosszabb Capturral?

Mérete 4,329 mm ( 170,4 hüvelyk ) hosszú, a második generációs Renault Captur a B-SUV szegmens leghosszabb járműve, egy olyan cím, amelyet várhatóan megtart a frissítéssel, mivel riválisainak meg kell várniuk új generációikat, hogy utolérjék. Ez azt jelenti, hogy osztálya egyik legszobásabb és családbarátabb SUV-je marad. Ennek ellenére vannak jelentések a Captur további hosszabb karosszériájú változatáról, amely még több helyet kínálhat a hátsó utasok és poggyászuk számára. Az új és szorosan kapcsolódó modell 2024-ben érkezik, és a Renault SUV sorozatát kibővíti, hasonlóan a közelgő háromsoros verzióhoz Renault Austral.

Ha ezek a pletykák megvalósulnak, akkor a Renault-nak négy SUV-ja lesz elektromos hajtóművekkel ( Captur, Austral, és hosszabb változatuk ) plusz két teljesen elektromos kereszteződés ( Megane E-Tech és Scenic E-Tech ). Van még a Renault 4ever Trophy koncepció amely 2025-ig megérkezhet a Captur teljesen elektromos alternatívájaként, a két modell néhány évig együtt létezik.

Az arccal emelt Renault Captur állítólag 2023 őszén debütál, míg a hosszabb változat 2024-ben várható. Ha ezek a dátumok pontosak, akkor kémfotósainknak az elkövetkező hónapokban el kell kezdeniük mindkét SUV álcázott prototípusainak észlelését, megerősítve vagy lebontva a pletykákat.

Szöveg és fotók: carscoops