2030-ra tisztán elektromos hajtásláncot kap az A4 és az A5 is

INGOLSTADTBAN NAGYON KOMOLY VESZIK A VILLANYOS MEGHAJTÁSRA TÖRTÉNŐ ÁTÁLLÁST.

A legfrissebb hírek szerint hamarosan az A4-es és A5-ös szedánokból is eltűnhet a belső égésű motor. Markus Duesmann, az Audi vezérigazgatója a német Manager Magazinnak adott friss interjújában beszélt arról, hogy a két modell szedán és a kupé változatának legújabb generációját 2023-ban tervezi piacra dobni a négykarikás cég. Ezek az autók még biztosan elérhetőek lesznek belső égésű motorral szerelt kivitelben is, ám terveik szerint mindkét típus elektromos hajtáslánccal is elérhető lesz. Ezzel is a tisztán elektromos jövőre szeretnének felkészülni, amely már 2030-ban elkezdődhet a márka számára.

Duesmann meglátása szerint a hibrid technológiának nincs jövője, amely meglehetősen furcsa kijelentésnek tűnhet annak tükrében, hogy az Audi hibrid modelljei kimondottan szép eladási adatokat produkálnak. Egyúttal ezek a vegyes hajtáslánccal rendelkező járművek kiváló alternatívát jelentenek a hagyományos, benzines és dízel, illetve az elektromos autók ára között jelenleg meglévő különbség áthidalására.

A tisztán elektromos hajtásra történő átállás egyik legfontosabb sarokköve a villanyos és fosszilis üzemanyagokat használó járművek árának kiegyenlítése. Az Audi vezetője szerint erre már nem kell sokat várni. Akárcsak a Volkswagen vezérigazgatója, Herbert Diess, Duesmann is úgy gondolja, a benzines és dízel autókról az EV-kre való váltás kulcsfontosságú a német márka számára. Az Audi már most is nagyon komoly hangsúlyt fektet a tisztán elektromos e-tron modellpalettájának fejlesztésére, valamint a konszerntárs VW erőforrásait is felhasználva az elektromos, nagymértékben automatizált járművek új technológiai megoldásainak kifejlesztésére életre hívott Artemis-projektre.

A Volkswagen-csoport összesen 75 elektromos modell piacra dobását tervezi 2029-ig. A konszern jelenlegi elektromosítási kezdeményezésének elérése érdekében, értelemszerűen össze kell dolgoznunk egymással, és közösen kiaknázni a lehetőségeinket” – nyilatkozta Duesmann.

A négykarikás márka első embere elárulta, a titokzatos, hétpecsétes titokként őrzött Artemis-projekt a jelenlegi kínálatot figyelembe véve nem kerülhet az A8-as szedán, vagy a Q7-es SUV fölé a modellpalettán. Ha minden az Audi tervei szerint alakul, az Artemist már idén ősszel be fogják mutatni a Müncheni Autószalonon, a gyártása pedig 2024-ben kezdődhet majd meg.

Figyelembe véve az e-tron palettát, illetve a terveket a közepes méretű szedánok elektromosítására, könnyen elképzelhető, hogy az Audi megfizethetőbb árú modellek életre hívását tervezi az Artemisszel. Akárhogy is, ez a projekt egy újabb fontos mérföldkövet jelent az ingolstadti cég számára, hogy 2030-ig kivezesse kínálatából a belső égésű motorral szerelt modelleket.

Forrás:

CarBuzz

https://www.mahzrt.hu/