Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Ami megtörténhetett, megtörtént

Posted on 2017.07.21. By AztaCARom
Kalandos nap volt – ami megtörténhetett a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettőssel, az meg is történt a Silk Way rali utolsó előtti napján, amelyről estére kiderült, hogy valójában az utolsó volt. Az Opel Dakar Team kettőse a 20. helyen végzett a szakaszon, az összetettben pedig a korábbi időbüntetés miatt (amit azért kapott, mert technikai gondja miatt kénytelen volt kijönni a pályáról és kihagyni GPS-pontokat) a 19. helyen fejezte be ezt a hosszú, rettenetesen nehéz, ugyanakkor gyönyörű versenyt.
„Utolsó előttinek rajtoltunk, de ez nem vette el a kedvemet, sőt, 115 kilométerig nyomtam, ahogy a csövön kifért – tizenhárom autót előztünk meg közben, és persze ettől fülig ért a szánk. Végig dűnéken autóztunk, és jobbról, balról hagytuk magunk mögött az ellenfeleket. Mindig történt valami, nem unatkoztunk – mondta az Opel Mokka pilótája, Szalay Balázs. – Aztán a 115. kilométernél elszakadt a kormányszervó ékszíja, amit fél óra alatt sikerült kicserélni, de amikor tovább akartunk menni, az autó egyszerűen nem indult, mert nem kapott benzint. Elkezdtünk variálni egy kicsit az áramkábelekkel, és egyszer csak erőre kapott. Megint tudtunk menni egy kicsit, de nem sokat, mert kaptunk egy defektet – a homokban a dűnéről lefelé jövet egy kanyarban lefordult először a bal első, utána a jobb első gumink. Emiatt egy kicsit vissza kellett venni a tempóból, mert már nem volt tartalék abroncsunk.”
A fenti problémák ellenére a páros a 11. helyen ért célba az első szakaszon. Igen, az elsőn, mert a pénteki volt az egyik olyan nap a majd’ tízezer kilométeres verseny során, amelyen két szelektív szakaszt is rendeztek. A másodikon aztán folytatódtak a kalandok.
„Körülbelül negyven kilométernél megállt az autó – se szó, se beszéd a dűnék között. Eltelt vagy fél óra, mire újra el tudtuk indítani, mert megint nem kapott üzemanyagot a motor. Utóbb kiderült, hogy egy relé ment tönkre. Amikor végre újra menetben voltunk, úgy döntöttünk, a CP1-nél kimegyünk az aszfaltra, mert addigra az autó már folyamatosan leállt, és nem érte volna meg kockáztatni. Nagyon nehéz nap volt ez is, és nagyon nehéz verseny” – summázta a történteket Szalay Balázs.
A kamionos kategóriában versenyző Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László trió is túl van a hatalmas dűnékkel tarkított szakaszokon, s a Scania pilótája elárulta, ha lehet fokozni, akkor ez még nehezebb nap volt, mint az előző.
„A szervezők mondták, hogy a tegnapi nap csak ízelítő volt a mai menetre: olyan elképesztő magasságú dűnéket kellett megmásznunk, hogy volt, amikor fél órán keresztül csak felfelé mentünk. Az első felvonást ásás nélkül, néhány kisebb tolatással oldottuk meg, még arra is jutott idő, hogy gyönyörködjünk a Góbi sivatag látványában. A második szakaszon azonban csak az első ellenőrző pontig jutottunk, mert egy dűnéről lefelé jövet egy letörés után eltört a hátsó laprugónk, és nem mertük kockáztatni, hogy kint éjszakázunk a sivatagban” – nyilatkozta Kovács Miklós, aki a top tízben, egészen pontosan az rendkívül előkelő 9. helyen fejezte be a versenyt.
Merthogy bár egy nap még hátra lenne a versenyből, de a szervezők este bejelentették: a hatalmas esőzés miatt törölték a záró napi mért szakaszt, úgyhogy közúton érkezik meg a mezőny Hszianba.
SILK WAY RALI
13. szakasz, Alxa Youqi– Zhongwei (össztáv: 690.31 km, ebből szelektív szakasz: 318.66 km). Autósok: 1. Stéphane Peterhansel, Jean-Paul Cottret (francia, Peugeot 3008 DKR) 5:12:59, 2. Despres, Castera (francia, Peugeot 3008 DKR) 1:39 p h., 3. Lavieille, Garcin (francia, Baicmotor BJ40L) 16:01 p h., …20. Szalay Balázs, Bunkoczi László (magyar, Opel Mokka) 3:17:01 ó h. Kamionosok: 1. Dmitrij Szotnyikov, Ruszlan Ahmagyejev, Ilnur Musztafin (orosz, Kamaz) 5:29:00, 2. Sibalov, Mokejev, Nyikitin (orosz, Kamaz) 3:00 p h., 3. Margyejev 5:18 p h., …13. Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László (magyar, Scania) 3:11.00 ó h.
Az összetettben. Autósok: 1. Cyril Despres 41:46:25, 2. Lavieille 1:04:39 ó h., 3. Han Wei, Min Liao 1:11:19 ó h., …19. Szalay Balázs 121:41:15 ó h. Kamionosok: 1. Dmitrij Szotnyikov 43:45:38, 2. Sibalov 6:04 p h., 3. Margyejev 23:12 p h., …9. Kovács Miklós 17:53:15 ó h.
Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek, Technikai sportok Tags:autósport, Opel Dakar Team, Qualisport, Qualisport Racing, Racing, rali, Scania, Scania Qualisport Torpedó, Scania Torpedo, Silk Way Rally, sport, Szalay, technikai sport, teeprali, tereprali

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Itt a vége! a 9. helyen zárja a Qualisport Racing a Silk Way Rally-t
Next Post: Bukarest 2020 végére ígéri az autópályát Nagyváradtól Kolozsvárig

Kapcsolódó cikkek

  • TIER e-rollerek segítik a Graphisoft Park dolgozóinak munkába jutását Ctrl+C - Ctrl+V
  • Egy ember meghalt, miután autó és traktor ütközött Galgagután Hírek
  • Erdőtelepítések, melyek Győr tüdejeként a kutatást is szolgálják Hírek
  • Novemberre kifogyhat a gázolaj a kutakon? Ctrl+C - Ctrl+V
  • Már eltakarították a felborult kamiont és az abból kiömlött trutyit Hírek
  • Made in Hungária! Háromezer teherautó- és buszsofőr közül nyolcszáz volt szabályszegő Hírek
A honlap a Médiabirodalom lapcsoport tagja.

Keresés

@bertapress
@tesztalelkemindennek
2023. október
hKscpsv
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 
« szept    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Médiabirodalom lapcsoport tagja.
#azélet1
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • A HONOR X6a-val a vállalat újra a középkategóriás okostelefonok világában alkot nagyot
  • Még nagyobb szabadságot biztosít a Sencor új robotporszívója
  • A játszótéren is megjelennek a közösségi autók
  • Pénzügyi transzformáció most vagy soha
  • „Továbbvisszük példaképeink értékeit”
  • Van képünk hozzá (23.10.03.) –   Nissan Concept 20-23
  • A McLaren Speedtail által inspirált gitár a tökéletes múzsa
  • Van képünk hozzá (23.10.02.) –   Toyota APM Shuttle Cat Bus
  • Jobb, mint a Lego? A MEGA Barbie Corvette klasszikusan menő, és előrendelhető
  • Van képünk hozzá (23.10.01.) –  Toyota GR86 40th Anniversary Limited Edition Japan
  • Csomós Mixiék a Diósgyőr ralin teszteltek az Eb-futamra készülve
  • A Valhalla hibrid szuperautó első prototípusának tesztelése még idén megkezdődik
  • A legjobb üzemanyag fogyasztással rendelkező tehergépkocsi a Scania Super
  • A Siemens Mobility Mireo Plus hidrogénvonata sikeresen teljesítette első tesztútját Bajorországban
  • Éles teszt! Megnyerte első versenyét az új Toyota GR Yaris Rally2
  • Veszteséggel zárt a Nestlé Hungária az idei első fél évben
  • Neves hazai borászat termékeit forgalmazza a PENNY
  • Nagy István: ‘Az idén jó almatermés várható”
  • A Pick Szeged Zrt. kedvezőtlen gazdasági környezetben is növelte nyereségét az első hat fél évben
  • Magyar háztartások egyre kevesebb élelmiszert pazarolnak
  • Anitával és Sanyival a Toyota Corolla Crosst is körbejártuk
  • Anita és Sanyi a csoDálatoS DS 9 E-Tense modellel is megismerkedett
  • Begurulva a tik-tokon is!
  • Kivételes Land Cruiser 2024 First Edition podcast
  • Exkluzív Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • Világraszóló szenzációról podcastolunk
  • Egy kevéske “alap” Sandero
  • Nincs megállás! A tik-tokon is elindultunk!
  • 2024-es Toyota Land Cruiser First Edition podcast
  • Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A 2024-es Honda NT1100 kiegészítői Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 Dupla Kuplungos Automatikus Váltója Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 erőforrása és elektronikája Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 erőforrása Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 váza és futóműve Bemutató
  • A vadonatúj WR450F Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 stílusa és felszereltsége Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 Bemutató

In memoriam Zsiska Ferenc

Youtube

NMHH

Mti hírfelhasználó

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT