Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

32 éve a dagonyában

Posted on 2018.04.24.2018.04.23. By Iroda Távirati

Idén júniusban harminckettedik alkalommal nyitja meg kapuit, ezzel a hazai nagyfesztiválok között a legnagyobb múlttal rendelkezik. Saját kategóriájában Európa legnagyobb és legrégibb fesztiválja, több mint 1200 autós résztvevőjével egyedülálló esemény, 25 ezer fő feletti közönsége alapján pedig a vidéki fesztiválok egyik leglátogatottabbja. Középpontjában nem a nagyszínpad, hanem a Katlan és egy jókora adag dagonya áll, a műsort nem zenei világsztárok, hanem körülbelül 200 ezer lóerő adja.

Önmagában az a tény, hogy egy fesztivál évről évre növekvő közönség-érdeklődés és résztvevői létszám mellett a rendszerváltást megelőző kortól napjainkig működik, s mindvégig megtartja egyediségeit és identitását, a hazai fesztiválpiac egyik különlegessége, ezért izgalmas áttekinteni ezt a hosszú utat.

A Babod Nemzetközi Off Road Fesztivál története tehát egészen a 80-as évekig nyúlik vissza. Európában ekkor jelentek meg az utcai terepjárók, amelyek már többek számára is elérhetők voltak, s amikor ezek az autók elvesztették vadonatúj fényüket, két-hároméves korukban tulajdonosaik szabadidős tevékenységre kezdték használni őket. A Range Roverek, Nissan Patrolok, Isuzu Trooperek és Toyota Land Cruiserek hajdani gazdái hamar rájöttek, hogy nagy igény lenne egy olyan találkozóra, amelyen nem csupán méregethetik egymás autóit, hanem éles bevetésen mérhetik össze tudásukat, saját és autóik felkészültségét.

A nyugatnémet kezdeményezők a nyolcvanas években a Volántourist közvetítésével kötöttek ki végül a somogybabodi KISZ-szervezet amatőr krosszpályáján, ahol lényegében kizárólag külföldi résztvevőkkel és közönséggel elindult a Somogybabodi Off Road Fesztivál; az első években még csak valutáért vásárolható sörrel és virslivel, miközben a magyarok ámulva nézték az akkoriban mifelénk sosem látott, vagy csak a Balatonnál egy-egy példányban előforduló terepjárócsodák sokaságát.

Még a rendszerváltást megelőzően azonban mi is bemerészkedtünk a babodi pályákra! Állami gazdaságok Lada Nivái, termelő szövetkezeti UAZ-ok és GAZ-ok jelentek meg állami fekete rendszámmal a nyugati kocsik között, így kezdődött meg a hazai terepjárózás, az elején kétségtelenül lassacskán: 1995-ben még csak 37 magyar autó vett részt a babodi fesztiválon, egy év múlva pedig már 410, a kilencvenes évek tehát viharos gyorsasággal termelték ki azt a réteget, aki hajlandó volt extrém körülmények közötti off roadozással tölteni szabadidejét.

A babodi terepjárós esemény magyarrá válásában jelentős része volt Papp Lászlónak, a fesztivál jelenlegi tulajdonosának, aki 1988 óta vett részt a szervezésben és 1996 óta a fesztivál tulajdonosa. „1996-ban a németek kivonultak, máig nem tudni, pontosan miért, én pedig átvettem a főszervezést. Féltünk, hogy a német szervezők távozásával a külföldi résztvevők is távol maradnak majd, de nem így történt. Mind a mai napig ténylegesen nemzetközi a résztvevői kör. Babod akkor váltott újra egy nagyot, amikor a kétezres évek elején elindult hazánkban a profi terepjárózás, speciálisan erre a területre szakosodott tuningműhelyek nyíltak, a magyar off roadosok nemzetközi sikereket kezdtek elérni, így Babod résztvevői gyakorlatilag egy csapásra professzionálisak lettek” – foglalta össze Papp Laci tíz év fesztiváltörténetét.

Több mint 1200 autó vesz részt évről évre a fesztiválon, miközben csaknem 25 ezres közönség érzi jól magát a pályák közvetlen közelében. A kocsik testközelben vannak, a hang és a látvány semmi máshoz nem hasonlítható. Egyetlen autós eseményen, versenyen sem tapasztalható meg ennyire közvetlenül a lóerőélmény, hiszen Babodon a közönség és a résztvevők egy térben, egy közegben vannak. Ennek ellenére, köszönhetően az átgondolt biztonsági stratégiának és szervezésnek, a Babod Nemzetközi Off Road Fesztivál az elmúlt harminc év statisztikái alapján az egyik legbiztonságosabb autós esemény: halálos baleset a fesztiválon soha nem következett be.

Mindemellett az is érdekes kérdés, hogy mi lehet a titka, igazi vonzereje egy ilyen eseménynek: „A közönségnek az a jó benne, hogy mozgásban láthatja együtt Európa legjobb terepjáróit, és hogy akadályt nem ismerő, szabad levegőt és szabadságot szerető embereket ismerhet meg. A résztvevőknek az a jó benne, hogy mára Babod az off road nemzetközi ünnepévé vált, ahol az egy gyökérről kihajtó különféle ágazatok képviselői találkozhatnak. És azt hiszem, a fesztivál egyik titka a résztvevők és a közönség közötti összekacsintás. Aki itt van, aki együtt van a többivel Babodon, az szereti a szabad életet és szereti legyőzni a korlátokat” – fogalmazta meg Papp Laci a fesztivál filozófiáját.

2018-ban a 32. Babod Nemzetközi Off Road Fesztivál június 7. és 10. között várja a lóerők, a terepjárók, a szabad levegő és szabadság szerelmeseit.

A fesztivál promó videóját a rendezvény Youtube-csatornáján lehet megtekinteni: https://www.youtube.com/watch?v=y5Qmezcv1As

A Babod Nemzetközi Off Road Fesztivál több mint három évtizede Európa legnagyobb terepjárós eseménye, ahol évről évre csaknem 1200 autó és 20 ezernél is több résztvevő biztosítja a sehol másutt e világon meg nem tapasztalható „babodélményt”.

Gyere el idén is, vagy gyere el idén először, mert Babod:

  • Pár nap, amikor senki nem szól rád
  • Emberek sokasága, akiknek nem számítanak az akadályok
  • Egy hely, ahol kézszázezer lóerő csinálja a műsort
  • Egy lehetőség, hogy egészen szabad legyél

 

http://egyszermarlattamautot.hu/2018/04/21/egy-fesztival-amelynek-az-osszekacsintas-a-titka/

Bejegyzés navigáció

Previous Post: DRIVECO – Tudatos vezetésre tanít a Toyota hazai képviselete
Next Post: Halálos baleset történt a 3-as főúton, Hort és Hatvan között

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Vetman – A szuper állatorvos
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Két betegség kapcsolata, amik világszerte millióknak okoznak kellemetlen és fájdalmas tüneteket a mindennapokban
  • Újra a Bosch a legsportosabb hazai cég
  • Így teheti hatékonyabbá a mobilkommunikáció és az 5G az energiaszolgáltatókat és a közműveket
  • Van képünk hozzá (23.03.26.) – Peugeot 508 SW
  • Van képünk hozzá (23.03.25.) – Silk FAW Hongqi S9
  • Van képünk hozzá (23.03.24.) – Lexus GX
  • Amikor, nem az utasok szavaznak… Az év légitársaságának választották a Wizz Airt
  • Van képünk hozzá (23.03.23.) – Alpine A110 S
  • Jövő kedden és pénteken tartják két metróállomás füstpróbáját
  • A Volkswagen Atlas így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Az idei esztendő a válságállóság és a válságkezelés tesztje lesz
  • A Subaru Ascent abszolváltaa mérsékelt átfedésű IIHS töréstesztet
  • A kutyák és az emberek agya hasonlóan dolgozza fel a környezet hangjait – a tesztek alapján
  • Már nem éri meg helyben fagyit készíteni a cukrászdáknak
  • Hat kategóriában ítélték oda a Magyar Sommelier Szövetség díjait
  • Tovább kell erősíteni a hazai élelmiszerláncot
  • Folytatódik az Árzuhanás a SPAR-nál
  • Életbe lépett a rovarfehérjékkel kapcsolatos új szabályozás
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT