Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Egyeztetés a felügyeleti szervek és az autóbuszos személyszállítók között

Posted on 2018.05.16.2018.05.16. By Iroda Távirati

Példa nélküli folytatást könyvelhet el a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete – NiT Hungary elnökségének áprilisi intézkedése: a fejlesztési tárca kezdeményezésére május 15-én háromoldalú egyeztetést tartott a Magyar Nemzeti Bank, a Gazdasági Versenyhivatal és a fuvarozói érdekképviselet az autóbuszok 2018. évi kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási díjainak drasztikus emelkedéséről. A NiT Hungary írásban is előterjeszti azokat a konkrét megoldási javaslatokat, melyekkel tervezhetőbbé tehető a személyszállító kis- és középvállalkozások tevékenysége.

A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás a gépjármű-üzemeltetés és a szolgáltató tevékenység alapfeltétele, amely állandó költségként jelenik meg a vállalkozóknál. Az autóbusz járműkategóriában a díjak egyidejű és nagyarányú emelése a vállalkozások számára súlyos terhet jelent, amit hosszú távon az utasok is megérezhetnek, hiszen a vállalkozások a költségek továbbhárítására kényszerülhetnek. A közlekedésért felelős minisztérium kezdeményezésére május 15-én egyeztetések kezdődtek a felügyeleti szervek és az autóbuszos személyszállítók között.

„Világosan látszik, hogy a járműkategóriára 2018-tól alkalmazott díjképzés szempontrendszere és a díjak kalkulációja átláthatatlan és kiszámíthatatlan, emellett a biztosítói piac nagy része tudatosan, irreális tarifák meghirdetésével tartja távol magát ettől a szegmenstől. A legnagyobb előrelépésnek most az tekinthető, hogy elismerve a NiT Hungary hitelességét és képviseleti jogosultságát a témakörben, egymás szempontjait és érveit is megismerve, kölcsönösen át tudtuk tekinteni az autóbuszok kötelező felelősségbiztosítása körül kialakult helyzetet. Tárgyalópartnereink megértették azt a problémát, amit az évközi díjtarifa-hirdetés és a KGFB díjak rendszerének átláthatatlansága jelent az autóbuszos kkv-k körében.” – emelte ki Dittel Gábor, a NiT Hungary ügyvezető főtitkára.

A mai egyeztetésen felvetett érdekképviseleti elvárások és szakmai javaslatok hamarosan írásban is eljutnak az MNB és a GVH illetékeseihez. A NiT Hungary a tervezhetőség szempontjából elsősorban az évi egyszeri, év végi díjtarifa-hirdetésre való visszaállást, illetve a kkv-k érdekeinek védelmében, a kedvezményekre jogosító „flotta” meghatározásánál a jelenlegi 5 járműről a 3 járműre való csökkentést látja perspektivikusnak. Ugyanakkor továbbra is fontosnak tartja, hogy valós piaci verseny alakuljon ki a biztosítói környezetben, a jelenlegi díjajánlatok ugyanis a százezres és a több tízmilliós nagyságrend között mozognak. A szervezet indítványozni fogja azt is, hogy a felügyeleti szervek vizsgálata a terjedjen ki a teljes haszonjármű-szegmens KGFB díjainak változására.

„Azok a javaslatok, amelyekkel a jelenlegi szabályozási környezetben élhetünk, talán biztosítani tudják azt, hogy a vállalkozói tevékenység környezetét biztosítási szempontból kiszámíthatóbbá tegyük. Azt azonban be kell látni, hogy a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás olyan költség, amely az áthárítás kényszeréből fakadóan megjelenik a fuvardíjakban, így a mostani drasztikus emelkedés terheit végső soron a megrendelők, az utasok lesznek kénytelenek viselni.” – mondta Dittel Gábor.

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Opel Connect
Next Post: Megérkezett a GERLACH és a FOX

Keresés

2023. április
hKscpsv
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
« márc    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Rambo 2. – Digitálisan felújított 4K
  • Marad vagy múlik az online kereskedelem térhódítása?
  • Disney Baby – Első kalandok 7. – Első meséim Micimackóval
  • Világító homlokzat és 3D betonnyomtató
  • Világszínházi ünnepre készül a MITEM
  • Van képünk hozzá (23.04.01.) – Hyundai Sonata
  • Verstappen a pole pozícióban
  • Verstappen az első, Alonso a második szabadedzés leggyorsabbja
  • Van képünk hozzá (23.03.31.) – Toyota C+ walk s
  • Új lelátót építenek a Hungaroringen
  • A Chevrolet Traverse is abszolválta az IIHS töréstesztet
  • A tesztek során a kutatók eddig nem találtak emberre veszélyes vírusokat a hazánkban terjedő inváziós szúnyogokban
  • Sikeresen tesztelték a Wigner FK szakemberei a szupravezető részecskegyorsító mágnest Svédországban
  • A Ford Explorer jól teljesítette IIHS töréstesztet
  • “Kicsit szarul” működik az e-matrica lekérdezés – De, nem mindenhol!
  • Húsvéti Kenyérlelke családi nap a Fény Utcai Piacon
  • KávéBár Bazár 2023
  • Akár 60%-os húsvéti árcsökkenés az ALDI-nál
  • (K)Áder János szerint jó hír, hogy jövőre visszaválthatók lesznek az italosüvegek és -dobozok
  • Több cukrot, lisztet, olajat, tejet, csirkemellet és tojást vehetünk mostantól a SPAR-üzletekben
  • Alaposan körbejárták a Nissan Townstar modellt is
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Peugeot 508 SW
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • A 2023-as AMTS – Autó Motor & Tuning Show – minden korábbi rekordot megdöntött Ctrl+C - Ctrl+V
  • Franciaországban megtiltják a 14 éven aluliak számára az elektromos roller használatát Hírek
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT