• Egyéb

508 és új dimenziók

…A PEUGEOT i-Cockpit® jóvoltából

Az új PEUGEOT 508 belsejében egy meglepő, eredeti és minden porcikájából minőséget sugárzó új világ tárul elénk. A szemünk rögtön megakad az attraktív, felső kategóriás kiképzésű műszerfalon. Az új PEUGEOT 508 ugyanis a PEUGEOT i-Cockpit® legújabb változatát kínálja.

Az eredetileg a PEUGEOT 208-on debütáló új stílusú vezetőhely 2012-es bevezetése óta folyamatos átalakuláson ment keresztül. A PEUGEOT 2008-tól a PEUGEOT 308-on át a legújabb PEUGEOT 3008, ill. 5008 SUV-ig az oroszlános márka egyik védjegyeként a PEUGEOT i-Cockpit®-nak immár három generációja követte egymást.

A jelen változatnál is megtaláljuk a PEUGEOT i-Cockpit® lényegi jellemzőit:

  • a kisméretű kormányt,

  • a kapacitív típusú 10”, 8/3 formátumú nagy HD érintőkijelzőt

  • és a magasra helyezett, HD minőségű, 12,3” digitális műszeregységet.

A teljes egészében konfigurálható és testre szabható (hatféle kijelzési módot kínáló) műszeregység a kormány fölött helyezkedik el, és a vezetéshez hasznos valamennyi információt (az éjjellátó funkciót is beleértve, lásd 7. oldal) közvetlenül a vezető előtt, annak látómezejében jeleníti meg.

A központi érintőkijelző – a műszercsoporttal nagyjából egy magasságban – tökéletesen belesimul a műszerfalba. Az Active felszereltségi szinten 8” kapacitív képernyőnek Allure szinttől egy 10”, nagy felbontású változata került beépítésre. Hét – szintén a műszerfalba simuló – billenőkapcsoló tartozik hozzá, melyekkel a legfontosabb kényelmi funkciók (rádió, klíma, navigációs rendszer, gépjármű-paraméterek, telefon, mobil alkalmazások és i-Cockpit® Amplify (lásd lentebb)) bármikor közvetlenül elérhetők.

A középkonzolon, jól látható helyen foglal helyet a 8 fokozatú automata sebességváltó elektromos impulzusos kapcsolókarja. Modern dizájnjával a vezetőhely high-tech jellegét erősíti, és a kormánynál elhelyezett kapcsolókkal együtt nagyban hozzájárul a vezetés kellemesebbé tételéhez.

Az új PEUGEOT 508 i-Cockpit® Amplify funkcióval is rendelkezik. A két teljes egészében testre szabható hangulatvilág („Boost” és  „Relax”) az érzékek közvetlen stimulálását is lehetővé teszi:

  • a látásét a hangulatvilágítás fényerejének változtatásával és a kijelzők színvilágának választási lehetőségeivel,

  • a hallásét az akusztikai beállításokkal,

  • a tapintásét pedig az ülésekben kialakított masszázspontokkal.

Az i-Cockpit® Amplify a vezetési mód (ECO/sportos/kényelmes/normál) kiválasztására szolgáló kapcsolón keresztül a gépjármű dinamikus funkcióira is hatással van, és elektronikusan vezérelt felfüggesztéssel rendelkező gépjárművek esetén a lengéscsillapítás felügyeletére is lehetőséget nyújt.

A PEUGEOT i-Cockpit® tehát egy teljesen egyedülálló, exkluzív vezetőhely, mely napi szinten képes az inspiráló és ösztönös vezetés élményét nyújtani.

Intenzív vezetési élmény

A PEUGEOT-nál a kimagasló vezetési élmény minden új modell esetében elsődleges követelmény. Az új PEUGEOT 508 tervezésekor nemcsak a kiváló dinamikus viselkedés lebegett a szemünk előtt, de kifejezetten az volt a célunk, hogy vezetési élmény tekintetében követendő példát állítsunk az egész kategória elé. Ehhez az EMP2 padlólemez és a PEUGEOT i-Cockpit minden adottságát kihasználtuk.”

Laurent BLANCHET, a PEUGEOT termékigazgatója

Vezetési élmény tekintetében az új PEUGEOT 508 sem hazudtolja meg származását, és a PSA által kifejlesztett technológiákat és a márka szaktudásának legjavát kamatoztatja:

  • a ma elérhető egyik legkiválóbb platformra, az EMP2 padlólemezre épült, mely amellett, hogy kitűnő dinamikus jellemzőket biztosít, a tömeg csökkentését is lehetővé tette (az előző generációhoz képest átlag 70 kg-mal könnyebb az autó), ami a fogyasztásra, a passzív biztonsági jellemzőkre és a teljesítményre is pozitívan hat;

  • új karosszériahegesztési technikát alkalmaz, ahol a 24 m-nyi strukturális ragasztóval megerősített hegesztés merevebb szerkezetet és hosszabb élettartamot garantál;

  • a kényelmes felfüggesztés érdekében egy az útegyenetlenségeket csillapító első bölcsőt is tartalmaz;

  • soklengőkaros hátsó futóművel rendelkezik, melyhez magasabb felszereltségi szinten elektronikusan vezérelt, változó csillapítású felfüggesztés (Active Suspension Control) társul (a GT változaton és az összes benzinmotor esetében széria-, a 2,0 literes dízeleknél opciós felszerelés);

  • minden motorhoz speciális útfogási beállításokat használ a minél magasabb komfortszint és az útegyenetlenségek minél hatékonyabb szűrése érdekében ;

  • speciálisan kalibrált elektromos szervokormánnyal rendelkezik, mely valamennyi vezetési helyzetben optimálisan puhán/keményen reagál, és kivételesen könnyű kormányozhatóságot biztosít;

  • modern automata erőátviteli rendszerrel van felszerelve, melynek megbízható működését az elektromos impulzusos kapcsolókarral rendelkező új, 8 fokozatú EAT8 automata sebességváltó garantálja.

Mindez a PEUGEOT i-Cockpit®-tal és a kisméretű kormánnyal kiegészülve elképesztően intenzív vezetési élményt biztosít.

Az új PEUGEOT 508 felfüggesztése dinamizmus, kényelem és biztonság hihetetlenül finom egyensúlyát valósítja meg, mely a legkülönbözőbb vezetési helyzetekben és használati körülmények között is képes azonos színvonalat nyújtani. A vezető ráadásul az elektronikusan vezérelt felfüggesztésen és a vezetési mód kiválasztásán keresztül a saját igényeihez igazíthatja a gépjármű jellemzőit.”

Yann BONNY, a dinamikus jellemzőkért felelős igazgató

3 kérdés Pascal DELABARRE-hoz, az új PEUGEOT 508 projektfelelőséhez

Milyen műszaki kihívásokkal kellett szembenézni az autó tervezésekor?

Rengeteggel. A karosszéria összeszerelésekor például egy olyan – néhány prémiumkategóriás gyártónál használt – strukturális ragasztóval megerősített, speciális hegesztési technikát alkalmaztunk, mely merevebbé teszi a karosszériát, és sokkal jobb hangszigetelést biztosít. De fontos megemlíteni a felesleges kilók lefaragása érdekében tett erőfeszítéseinket is, amelyek eredményeként átlag 70 kg-ot sikerült megtakarítanunk. Ez nem kis kihívás volt, hiszen egyes alkatrészek, mint például a csomagtérajtó motorja vagy a keret nélküli ajtók nehezebbek lettek. Ez olyan radikális megoldásokhoz vezetett, mint például a meleg préselés, az alumíniumból készült motorháztető és első sárvédők vagy a műanyagból készült csomagtérajtó. Az utastér első részének megépítésénél pedig az volt a fő szempont, hogy az új generációs PEUGEOT i-Cockpit® úgy kerüljön kialakításra, hogy az az ergonómusok elképzeléseinek is megfeleljen.”

Keret nélküli ajtókkal hogyan biztosítható a megfelelő hangszigetelés?

A projekt kezdetétől olyan beszállítókkal dolgoztunk, akik vitathatatlanul kiválóan ismerik a technológiát. Ilyenek például a tömítéseket gyártó Saargummi vagy az ablakemelőket forgalmazó Inteva, akik a német prémium autógyártók beszállítóiként igazi szakértelmükről híresek. Aztán a megerősített karosszériának köszönhetően merevebb szerkezetet tudtunk biztosítani, így kisebb az ajtók és ablakok igénybevétele. Végül a szabványhoz képest 1 mm-rel vastagabb üveget használtunk. Kivétel nélkül ugyanezek érvényesek például egy Audi A5 Sportbackre.”

Mire fog leginkább emlékezni ebből a projektből?

Arra a megszállottságra, amellyel a legkülönbözőbb területeken dolgozó csapatok nap mint nap a kiváló minőség elérésén dolgoztak. Legyen szó funkcionális, kiviteli vagy használati minőségről, fontosnak tartottuk, hogy a céljaink elérése érdekében mindenkit – a beszállítókat is beleértve – egyformán bevonjunk. Ennek köszönhető, hogy már nagyon hamar összhangba kerültünk a célkitűzéseinkkel, és hogy egy kifogástalan autót sikerült létrehoznunk, amely még évekkel a bevezetése után is az marad.”