6:35.183 perc

Mercedes-AMG ONE / Kraftstoffverbrauch gewichtet, kombiniert: 8,7 l/100 km; CO2‑Emissionen gewichtet, kombiniert: 198 g/km; Stromverbrauch gewichtet, kombiniert: 32 kWh/100 km [1] / Rekordfahrt / Nürburgring Nordschleife / schnellstes Serienfahrzeug / Exterieur / dynamisch. [1] Die Angaben zu Verbrauch und CO2-Emissionen sind vorläufig und wurden intern nach Maßgabe der Zertifizierungsmethode „WLTP-Prüfverfahren“ ermittelt. Es liegen bislang weder bestätigte Werte vom Technischen Dienst noch eine EG-Typgenehmigung noch eine Konformitätsbescheinigung mit amtlichen Werten vor. Abweichungen zwischen den Angaben und den amtlichen Werten sind möglich.;Kraftstoffverbrauch gewichtet, kombiniert: 8,7 l/100 km; CO2‑Emissionen gewichtet, kombiniert: 198 g/km; Stromverbrauch gewichtet, kombiniert: 32 kWh/100 km [1] Mercedes-AMG ONE / combined weighted fuel consumption: 8.7 l/100 km; combined weighted CO2 emissions: 198 g/km; combined weighted electrical consumption: 32 kWh/100 km [1] / record drive / Nuerburgring Nordschleife / fastest series production car / exterieur / dynamic. [1] The figures for fuel consumption and CO2 emissions are provisional and were determined internally in accordance with the "WLTP test procedure" certification method. Confirmed values from the technical service or an EC type approval or certificate of conformity with official values are not yet available. Differences between the stated figures and the official figures are possible.;Combined weighted fuel consumption: 8.7 l/100 km; combined weighted CO2 emissions: 198 g/km; combined weighted electrical consumption: 32 kWh/100 km [1]

Maro Engel figyelemreméltó nyolc másodperccel megdöntötte a legális szériaautók korábbi rekordját, annak ellenére, hogy az ideálisnál rosszabbak voltak a pályaviszonyok

A Mercedes-AMG ONE (üzemanyag-fogyasztás súlyozott, kombinált: 8,7 l/100 km; CO2-kibocsátás súlyozott, kombinált: 198 g/km; villamosenergia-fogyasztás súlyozott, kombinált: 32 kWh/100 km)[1] a világ királya Nürburgring-Nordschleife: a 20,832 kilométeres pálya lekerekítésénél hivatalosan mért és közjegyző által hitelesített 6:35.183 perces idővel a Formula-1™ technológiás hiperautó új rekordot döntött a közúti legális sorozatgyártású járművek, valamint a szupersportautó kategóriában .

A 2022. október 28-i rekordhajtásokat nehéz volt megdönteni az izgalmak terén: pontosan 17:14:31-kor Maro Engel, a versenyző és az AMG márkanagykövete a nap utolsó próbálkozására pályára lépett, és felgyújtotta az újat. , mesés idő a legendás és igényes Eifel-aszfalton. Ez valóban egy perccel sem volt korai, mert a pályát hivatalosan 17:15-kor zárták volna be. Bár Maro Engel már korábban beállította az új legjobb időt, a DTM-pilóta még nem volt elégedett. A pálya vége felé percről percre javultak a körülmények. Így Maro Engel kihasználta a legutolsó lehetőséget, és a köridőt az új hivatalos rekordra, 6:35.183 percre javította. A sportauto Super Test-ből ismert pályaváltozat alapján a köridő 6:30.705 perc.

„Ez valóban felejthetetlen élmény volt” – mondta Maro Engel a rekordkör megtétele után. „Nem számítottam rá, hogy ilyen pályaviszonyok mellett ilyen köridőt tudunk megírni. A pálya néhány kulcsfontosságú területén még nem száradt meg teljesen, ezért trükkös volt. Ez különleges kihívás volt. Az előtesztek során igyekeztünk megtalálni az optimális telepítési stratégiát. Lewis Hamiltonhoz és George Russellhez hasonlóan a versenyhétvégéin, nekem is a lehető legjobb módon kellett bevetnem a hibrid hajtás elektromos energiáját. Ez nem könnyű, főleg ilyen hosszú pálya mellett. Emellett a DRS funkciót is optimálisan kellett használni. De ez is igazi Forma-1-es érzés. Szeretném megköszönni ezt a lehetőséget és a belém fektetett bizalmat. Határozottan valami nagyon különleges volt ezt a hihetetlen autót vezetni a Ringen.”

“Büszke vagyok az egész AMG csapatra – mindenkire, aki részt vett ebben a projektben. Az affalterbachi részlegek, valamint kollégáink a brixworthi HPP-nél soha nem adták fel, és folytatták ennek a járműnek az álmát. Ez a siker a jól megérdemelt jutalmak kemény munkájukért. Annak ellenére, hogy az AMG ONE minden bizonnyal jobban otthonos a Grand Prix-pályán, mint a Nordschleifén – ahogyan ez a projekt esetében gyakran előfordul –, egyszerűen egy lépéssel tovább mentünk. én vagyok az első, aki egy szupersportkocsival vállalta a Nürburgring kihívásait. Ez is az, ami ezt a projektet olyan egyedivé teszi, és nagyon örülök ennek a fantasztikus köridőnek” – mondta Philipp Schiemer, az igazgatótanács elnöke. a Mercedes-AMG GmbH-tól.

Eleinte nem úgy tűnt, mint egy új lemez. Az idő enyhe széllel napos volt, de a pálya – jellemző az őszi Nürburgringre – továbbra is nyirkos és néhol piszkos is. Egyes szakaszokon, például a gyors „Kesselchen” szakaszon, az ideális vonal még nem száradt meg teljesen. Összességében nem voltak ideális körülmények – különösen egy ebbe az extrém teljesítményosztályba tartozó jármű esetében. Mire a pálya járható volt az első gyors körre, a hátralévő idő kevesebb mint egy órára csökkent. Alig 20 Celsius-fok alatti levegő- és aszfalthőmérséklet mellett ez csak maximum négy gyors körre volt elég.

A Mercedes-AMG két ONE-t hozott a Ringre, ami azt jelentette, hogy a korlátozott időt hatékonyan lehetett kihasználni. A Nürburgring 1927 GmbH & Co. KG specifikációi szerint mindkét járművet a TÜV Rheinland ellenőrizte és dokumentálta, hogy megbizonyosodjon arról, hogy sorozatgyártásban vannak. Közjegyző igazolta a járművek megfelelő állapotát és a rekordfuttatások helyes lebonyolítását.

Rekordjármű sorozatgyártású állapotban
Műszakilag a rekordot megdöntő járműben minden benne volt, amit a Mercedes-AMG ONE alapfelszereltségként kínál – a hiperautó először hozza el a Formula 1™ hibrid meghajtású technológiát a versenypályáról az utakra. Egy belsőégésű motorral és négy villanymotorral az E PERFORMANCE hibrid összesen 782 kW (1063 LE) teljesítményt ad le, végsebessége pedig 352 km/h. A másik motorsport technológia a szén-monocoque-tól és a karbon karosszériától a feszített elemként működő motor/hajtómű egységen át az aktív aerodinamikán át a tolórudas alvázig terjed. Összetett technológiájával a kétüléses Mercedes-AMG ONE bizonyos esetekben még többet kínál, mint egy Formula 1™ versenyautó. A teljesen változtatható AMG Performance 4MATIC+ összkerékhajtás hibrid hajtású hátsó tengellyel és elektromosan hajtott első tengely nyomatékvektorral rendelkezik.

A rekordhajtáshoz a szállítási tűréshatáron belüli maximális dőlésszöget választottuk ki. Maro Engel a „Race Plus” vezetési programot választotta. Ez aktív, maximálisan lehetséges aerodinamikát, feszes futóműhangolást, első tengelynél 37 mm-es, hátsó tengelynél 30 mm-es járműsüllyesztést és természetesen minden motorból teljes erőt jelent. A Drag Reduction System (DRS) rendszert a vezető aktiválja a kormányon lévő gomb megnyomásával. Ez visszahúzza az első lamellákat a szárnyakon, valamint a kétfokozatú hátsó szárny felső aero elemét. Ha a rendszer lassulást vagy bizonyos fokú oldalgyorsulást észlel, az aeroelemek egy csapásra ismét kinyúlnak.

Intelligens vezetés az optimális energiagazdálkodásért
A Formula 1™ technológiát alkalmazó hibrid szupersportautó rekordköréhez nem csak vezetési képességekre volt szükség, hanem intelligens vezetési stílusra is: Maro Engel speciális energiagazdálkodást alkalmazott a 20,8 km-es Nordschleife körben. Ez azt jelenti, hogy a pálya minden szakaszán nem tudott a lehető legnagyobb sebességre felgyorsulni, hanem az energiájával is gazdálkodnia kellett. Ehhez az AMG ONE négyfokozatú energiaáramlás-szabályozását (EFC) használta, és néhány szakaszon valamivel korábban engedte el a gázt, amit a szakzsargonban „emel és szabaddá” neveznek. A Maro emellett energia-visszanyerést is alkalmazott a fékezési fázisokban. Így a nagy teljesítményű akkumulátor még a hosszú Döttinger Höhén is elegendő erőt kínált 338 km/órás végsebességhez.

Az AMG ONE ügyfelei mindezen variációs lehetőségeket is kihasználhatják. Ez vonatkozik a MICHELIN Pilot Sport Cup 2 R MO abroncsokra is, amelyek alapfelszereltségként vannak felszerelve, és amelyeket kifejezetten a ONE számára fejlesztettek ki a Michelin fejlesztőpartnerrel együttműködve. A standard AMG kerámia nagy teljesítményű kompozit fékrendszer a lehető legnagyobb lassulást és stabilitást biztosítja.

Az első autógyártó hiperautóval a Ringen
A Mercedes-AMG az első autógyártó, amely ilyen hiperautóval kimerészkedett a Nürburgring Nordschleifére, és ott hivatalos rekordokat döntött. A Mercedes-AMG ONE tehát nemcsak az abszolút leggyorsabb közúti legális jármű a Nordschleife-en, hanem a nürburgringi „szupersportautó” kategória 1. helye is.

A gyors köridőket a “wige SOLUTIONS” semleges szakértői pontosan mérték. A jármű megfelelő állapotát és a méréseket független közjegyző is 11 oldalas igazolással igazolta. A látványos hajtásnak itt lehet szemtanúja egy videón.

A Mercedes-AMG ONE-ról >>>