7 fok alatt téli abroncs!

Még nem havazik, de éjjel már alig van nulla fok fölött a hőmérséklet, ezért ne autózzunk nyári abroncsokkal!

Azt mondják a szakértők, hogy a nyári gumi a 7 fok alatti hőmérsékleten annyira megkeményedik, hogy elveszíti tapadása nagy részét, így jelentősen romlik a kanyartartása (kicsúszik oldalra) és megnő a féktáv is. Ha ehhez hozzátesszük, hogy egy-egy kerék alatt csupán tenyérnyi felületen találkozik az aszfalt és az autó, nem kell külön magyarázni, mennyire fontos az abroncs állapota.

A hatósági előírások szerint a gumi futófelületén minimálisan 1,6 milliméternek kell lennie a mintázat mélységének, ennél kopottabbal közlekedni szabálytalan és életveszélyes. Szakértők szerint azonban az igazán biztonságos érték téli abroncs esetében a minimum 3 milliméter, nyárinál pedig a 4 milliméter.

Ne csak cserélje, centíroztassa is!

A szezonváltáskor minden garnitúra felszerelése előtt alaposan nézessük át szakemberrel az abroncsainkat a lehetséges sérülések miatt. Emellett ne sajnáljuk az időt és a költséget, és akkor is centíroztassuk a kereket, ha nem szereltetjük le és föl a gumikat, hanem van egy-egy komplett téli és nyári kerék és gumiabroncs készletünk. Az ilyen komplett csere amellett, hogy gyorsabb, még azzal az előnnyel is jár, hogy nem veszi annyira igénybe a gumit, mint ha évente kétszer ugyanarra a felnire szerelik.

gumicsere_m_1.jpg

A leszerelt nyári abroncsok tárolására a hűvös, száraz és fénytől védett hely a legalkalmasabb, mivel a hő, a nedvesség és a közvetlen napfény meggyorsíthatja az abroncsok öregedését. A leszerelt abroncsokat is vizsgáljuk meg: ha újakat kell venni, van rá fél évünk, hogy kiválasszuk a megfelelőt.

Az abroncsok nyomását érdemes legalább 2-3 hetente, elinduláskor – amikor még hidegek – ellenőrizni, beleértve a pótkerékét is.

A nem megfelelő abroncsnyomás miatt romlik a tapadás, így egyrészt hamarabb kopnak el a gumiabroncsok, másrészt megnövekszik az üzemanyag-fogyasztás, és ami a legfontosabb, hogy az autó irányíthatósága/stabilitása is jelentősen lecsökken.

A gumiabroncsok tulajdonságainak kihasználását és az élettartamukat is befolyásolja a futómű megfelelő beállítása. A hibás futómű hosszabb fékutat, rosszabb úttartást és/vagy irányíthatóságot eredményezhet és felgyorsíthatja a gumiabroncsok kopását, valamint rendellenes kopás alakulhat ki a futófelületen. Rendszeres karbantartással és az abroncsok ellenőrzésével megelőzhetőek a nagyobb meghibásodások.

dasblog

További közlekedési híreink:
http://egyszermarlattamautot.hu/category/kozlekedes/