770 ok az izgalomra

ÉSSZERŰ ÉRZELMEKET KELTENEK A KORSZERŰSÍTETT SCANIA V8-AS MOTOROK

·        A négy új V8-as motor, illetve hajtáslánc akár 6 százalékos üzemanyag-megtakarítást is kínál

·        530, 590, 660 és 770 lóerő – a felülmúlhatatlan V8-as teljesítménykínálata

·        Kis belső súrlódás, korszerűsített turbófeltöltő és intelligens segédberendezések

·        Korszerűsített kipufogógáz-utánkezelő rendszer nagyobb teljesítménnyel

·        A hosszabb és nehezebb tehergépjárművek nagyobb fuvarozási hatékonyságot és kisebb szén-dioxid-kibocsátást nyújtanak, akár biodízel-üzemanyagokkal vagy azok nélkül is 

Nemcsak rekordszintű teljesítményt kínálnak a Scania új V8-as motorjai, hanem jelentősen javított üzemanyag-hatékonyságot is. A teljes megtakarítás elérheti a hat százalékot – vagy még többet – megfelelő körülmények között, ha a hajtáslánc az új G33-as sebességváltót tartalmazza. Az ilyen mértékű üzemanyag-megtakarítás természetesen hatalmas különbséget jelent, hosszú távon az éghajlatnak, valamint itt és most a fuvarozóknak egyaránt.


Amíg át nem állunk a fosszilis energiaforrásoktól mentes közlekedésre, addig mindannyiunknak mindent el kell követnünk, hogy javítsuk a jelenlegi megoldásainkat” – mondta Alexander Vlaskamp, a Scania értékesítésért és marketingért felelős alelnöke. „Az ember nem hagyhatja leégni a házát csupán azért, mert már épül az új. Az átállásnak zökkenőmentesnek kell lennie.”    


Az üzemanyag-megtakarítás a Scania mérnökei által végzett átfogó finomhangolás és továbbfejlesztés eredménye, beleértve a belső égésű motorok fejlesztésében élenjárónak számító műszaki megoldások alkalmazását is. Ezek közé tartozik a csökkentett belső súrlódás, a nagyobb sűrítési arányok, a továbbfejlesztett kipufogógáz-utánkezelő rendszerek és az új, nagyteljesítményű motorvezérlő rendszer (EMS). Mindezeket több mint hetven új alkatrész biztosítja.
Miközben a jövő villamosított közlekedése áll a napirend élén, a világ még mindig a belső égésű motorokkal hajtott tehergépjárművekkel végzett fuvarozástól függ – ezért játszanak olyan fontos szerepet a Scania új, erős V8-as motorjai.
“Egy átlagos, hosszú távú fuvarozásban használt tehergépjármű Európában körülbelül 150 000 kilométert fut évente” – mondta Alexander Vlaskamp. „Éves szinten körülbelül 3000-4000 liter üzemanyag is megtakarítható az új V8-as motorunkkal hajtott tehergépjárművekkel azokon a piacokon, amelyeken megengedett a hosszabb és nehezebb járműszerelvények közlekedése – ez minden szempontból hatalmas eredmény.”    

Csúcsteljesítmény – minden eddigihez képest


Az új V8-as generáció legnagyobb feltűnést keltő és legérdekesebb tagja a 770 lóerős, 3700 newtonméter legnagyobb nyomatékot kifejtő csúcsváltozat – minden bizonnyal ma ez a legerősebb sorozatgyártású tehergépkocsi-motor. Hol és mikor szükséges ekkora teljesítmény?


“Ez persze nem mindenkinek kell, de növekvő keresletet tapasztalunk a 60 tonna vagy annál is nagyobb szerelvényössztömegre képes tehergépjárművek iránt, különösen országúti szerelvényekhez” – mondta Alexander Vlaskamp. „A leggyorsabb módja a fuvarozási hatékonyság növelésének a hosszabb és nehezebb tehergépjármű-szerelvények alkalmazása. A nehezebb járművek nagyobb üzemanyag-fogyasztását ellensúlyozza a nagyobb hasznos teherbírás. Így kedvezően alakul a tonnánkénti szén-dioxid-kibocsátás, ráadásul a Scania V8-as tehergépkocsik megújuló bioüzemanyagokkal is üzemeltethetők.”


Természetes, hogy a Scania V8-as motorjaival hajtott tehergépjárművekre azokban az országokban nagy a kereslet, ahol nagyobb szerelvényössztömegeket engedélyeznek – főként az északi országokban. De olyan országokban is kedvelik a V8-asokat, mint például Olaszország és Spanyolország (és bizonyos piacok Európán kívül) a sok meredek és nehéz útvonalat eredményező hegyvidékek miatt.


“Világosan látjuk, hogy az első 770 lóerős tehergépjárművek hol kezdenek majd feltűnni” – mondta Alexander Vlaskamp. „Erőteljes észérvek állnak egy ilyen tehergépkocsi megrendelése mellett. Ezek az ügyfelek a legjobb teljes körű üzemeltetési gazdaságosságot keresik, tudatában vannak a ténynek, hogy a nagyobb hasznos teherbírás fokozott hatékonyságot, nagyobb árbevételt és nagyobb maradványértéket jelent. De azt is tudom, hogy néhány ügyfelünket különösen felbátorítja majd egy ilyen pompás munkaeszköz üzemeltetésének a puszta öröme, illetve érzése is.”