• Egyéb

Friss külsővel és még igényesebb utastérrel hódít az új AYGO

Az alig néhány hónapja kapható trendi új Toyota AYGO már most óriási sikernek bizonyult, a városi kisautó értékesítései gyakorlatilag szárnyalnak. De hogy mi a siker titka? A teljes személyre szabhatóság, az izgalmas feleszereltségi szintek és nagyszámú opció kétségkívül a sikertényezők között van, hiszen ma már egyre fontosabb az autótulajdonosok számára, hogy autójuk kifejezze egynéniségüket. Ebben pedig a modell dizájnja kétségkívül segítségükre van: az AYGO ikonikus ‘X’ orrkialakítása erősebb térhatást kelt, az új első és hátsó lámpatestek különleges LED fényvezető elemeket kaptak, minden felszereltségi szinthez külön keréktárcsa-dizájn társul, ráadásul nyolcféle trendi karosszériaszín, köztük két különleges metálfényezés közül választhatunk.

Az elképesztően sikeresnek bizonyuló új modellnél tervezők megtartották az AYGO ikonikus ‘X’ orrkialakítását, de a korábbi kétdimenziós grafikát erőteljesebb, térhatású elemmé formálták. Az új, különleges dizájnt áttervezett ’Keen Look’ fényszóróegységek és integrált nappali menetfények (DRL) egészítik ki, így az AYGO már első pillantásra is vonzó látványt nyújt. Az orr-rész alsó szekciója határozott keretbe foglalja a hűtőrácsot, kihangsúlyozva az AYGO stabil kiállását és a kompakt autókra jellemző agilitást. A lámpatestek alatti, Fekete, Ragyogó Fekete vagy Ezüst színben választható díszítőelem szélesebbnek láttatja az autót. Oldalnézetből azonnal feltűnik, hogy az erősebb térhatású orrkialakítás formavilága szépen egybecseng a hátsó lámpatestek külső lencséivel, vizuális összeköttetést teremtve az autó eleje és hátulja között, álló helyzetben is az előre irányuló mozgás és a dinamizmus benyomását keltve. Az AYGO hátsó részén elhelyezett új LED DRL fényvezető elemei azonnal felismerhető, jellegzetes külsővel ruházzák fel az autót. Ez a megoldás azt az érzetet kelti, mintha a kompakt kabin közvetlenül a széles lökhárító alsó része fölött kezdődne, tovább hangsúlyozva a hátsó rész szélességét és az autó stabil kiállását. Az új külső megjelenést nyolc karosszériaszín teszi teljessé, amelyek közül kettő (a ciánkék metál és a kizárólag az x-cite változathoz rendelhető magenta metál) új árnyalat. A techno-hangulatú felniközép-elemek és 15 colos könnyűfém keréktárcsák minden felszereltségi szinthez más és más dizájnnal rendelhetők meg.

A kombinált műszeregység megjelenése is frissebb lett: ez az elem is erősebb térhatást kelt, és új a háttérvilágítás színe is. Az utastér prémium színsémái közt megjelent a Kvarc szürke és a Zongoralakk fekete árnyalat is, és a legtöbb felszereltségi szinthez új üléskárpitok is rendelhetők.

Az egyes modellváltozatok utastéri színsémáiról és kárpitválasztékáról a Felszereltségi szintek fejezetben olvasható részletes leírás.

Annak kulisszatitkairól, hogy hogyan sikerült ennyire dögösre az új AYGO, Elvio D’Aprile-t, a Toyota európai formatervezési részlegének igazgatóját kérdeztük.

Az orrot díszítő, kontrasztos ‘X’ grafika elmaradhatatlan stílusjegye volt az AYGO-nak. Miért döntöttek mégis úgy, hogy nyugdíjazzák?

„Az ‘X’ grafikai elem szerves része az AYGO formatervének; kérdés sem volt afelől, hogy muszáj megtartanunk. Ugyanakkor szerettük volna ezt a dizájnelemet olyan új, eredeti módon bemutatni, hogy az változatlanul kifejezze az AYGO egyéniségét. Új értelmezésében az ‘X’-nek ikonikusnak, ugyanakkor eredetinek is kellett lennie. Egyfelől markáns megjelenésűnek kell lennie, hiszen meghatározza az autó karakterét és egyéniségét, másfelől viszont nem lehetett túlságosan intenzív sem. Hosszan alkalmazható, tartós dizájnra törekedtünk, amely a modell élettartamának végén ugyanolyan friss és eredeti marad, mint a legelső napon.A kifutó modellen az ‘X’ a sík felületen alkalmazott, kontrasztos grafikaként valósult meg. Kidolgoztunk egy olyan új dizájnt, amelynél az ‘X’ jóval plasztikusabb, térbeli megjelenítést kap. Immár nem csupán grafikáról beszélünk, hanem tényleges formáról. Úgy véltük, így tudjuk a legjobban megújítani, erősebbé tenni az optikai elemet, megőrizve annak ikonikus ‘X’ alakját. A LED fényvezető elemekkel szerelt, új fényszórók, valamint az alattuk elhelyezett, színes foltok együtt még erőteljesebbé teszik az új X-elem hatását. Az új orrkialakítás egyben markánsabb kiállást is kölcsönöz az autónak, és az aerodinamikai jellemzőit is javítja.”

Az orr ‘X’ grafikája főszerepet játszott az AYGO által kínált, széles körű testre szabhatósági lehetőségekben. Az elem megszüntetésével az új AYGO egyben ennek az opciónak is búcsút int?

„Szó sincs róla. Ügyeltünk arra, hogy továbbra is megmaradjanak az egyedi átalakítási lehetőségek, hiszen ez az AYGO egyéniségét meghatározó, kulcsfontosságú szempont. Ezúttal azonban visszafogottabb megoldást választottunk. Az elődmodellen az ‘X’ olyannyira uralta az orrészt, hogy az ember figyelme azonnal rá irányult. Az új AYGO esetében azonban elkülönítettük az első lökhárító szerkezetét. Így a tulajdonosok eltérő színben kérhetik a légterelő peremet és a fényszórók alatti foltokat. És bár ezek az elemek külön-külön aprók, együtt mégis erős hatást keltenek.”

Milyen további változásokkal találkozhatunk az autó külső dizájnjában?

„Hátul nem éreztük szükségét nagy módosításoknak, hiszen a jelenlegi lökhárítón már megvolt az ‘X’ rajzolat. Ugyanakkor új hátsó lámpatesteket terveztünk, amelyekkel még erőteljesebb hatást érhetünk el. A piros lámpatesteket krómdekor díszíti, és LED fényvezetők teremtenek az A-szegmensben szokatlan, jellegzetes fénygrafikát. A kerekek szintén meghatározzák az autók megjelenését. Ezért kihasználtuk az alkalmat, és a modellfrissítés keretében újrarajzoltuk azokat. Minden egyes felszereltségi szinthez egyedi, új keréktárcsát rendeltünk, kihangsúlyozva a modellek különleges egyéniségét. A kerekek 15 colosak, ám a küllők kialakítása, valamint a mart felületek és a fekete festés kontrasztja révén nagyobbnak tűnnek. 

Emellett két új karosszériaszínt is bevezetünk: a Rich Blue metálfényt és a Magenta Splash metálfényt. Utóbbi különleges, merész árnyalat, amely meggyőződésünk szerint tökéletesen harmonizál az AYGO különleges, játékos karakterével.”

A beltérben milyen változásokkal találkozhatunk?

„Az utastéri színkombinációkat újragondoltuk. Új színt kapott a kombinált műszeregység, amelyet még inkább plasztikussá tesz turbinaszerű kialakítása. Ez még modernebb, még kifinomultabb megjelenést kölcsönöz a műszerparknak. Szintén megújultak az utastéri színek és burkolatok. A belteret még fiatalosabbá teszi az oldalsó légbeömlők fényezése. Mindez összességében harmonikusabb belső kialakítást eredményez, fokozott minőségérzettel és gazdagabb testre szabhatósági lehetőségekkel.”

http://egyszermarlattamautot.hu/2018/08/29/hihetetlennek-tunik-de-igaz/