• Egyéb

Ezek a kocsik hibásodnak meg leginkább

Szinte egyidőben írt a megbízhatatlan modellekről a Totalcar  és az USA független, nonprofit fogyasztóvédelmi szervezete, a Consumer Reports (CR). Az utóbbi listájáról az Észak-Amerikában legkelendőbb SUV és pickup kategória modelljeit választottuk ki.

A Totalcar a német autóklub, az ADAC adatai alapján gyűjtötte össze a leggyakrabban meghibásodó tíz éves modelleket, a CR pedig az új autók közül választotta ki azokat, amelyekről a tesztjeik alapján azt jósolják, sok probléma lesz velük. A jóslatok érdekesek lehetnek a magyar olvasók számára is.

A Consumer Reports jóslatai (adható maximális pontszám: 100)

Kompakt SUV – Jeep Compass

19 pont az elektronikus kütyük, a felfüggesztés, és a klímaberendezés miatt

1_jeep-compass.jpg

Középméretű SUV – Chevrolet Traverse

14 pont a sebességváltó és az autó elektronika miatt

2_chevrolet-traverse.jpg

Luxus kompakt SUV – Jaguar F-Pace

20 pont az elektromos berendezések és motorhűtés miatt

3_jaguar-f-pace.jpg

Luxus középméretű SUV – Tesla Model X

13 pont a menetzaj, karosszéria kivitelezés és az elektronika miatt. A CR megjegyzi, a kocsi inkább mutatós, mint praktikus.

4_tesla-model-x.jpg

Pickup – Nissan Titan

28 pont az összeszerelési, valamint a kisebb motor- és erőátviteli problémák miatt.

5_nissan-titan.jpg

Az ADAC tapasztalatai (Gyártási év 2008)

A német autóklub a szerint osztályozta a modelleket, hogy ezerből hánnyal volt dolguk a segélynyújtás során, de hozzátette az egyes modellek átlagos éves futásteljesítményét is. Mi pedig azt tesszük hozzá, hogy Németországban hét évnél tovább sosem marad az első tulajdonosnál a kocsi, a többedik gazdája pedig már nemigen tartja be a szervizintervallumokat. Arról nem is beszélve, hogy a tervezett eladás előtti utolsó egy-két szervizt már ki is szokták hagyni, úgyhogy semmi meglepő nincs abban, ha a 200 ezer kilométernél többet futott tíz éves autókhoz nagyobb számban hívják ki az ADAC autómentőjét.

Mindez persze azt is jelenti, hogy a használtimport nagy részét kitevő tizenéves modellek megvásárlása közlekedés- és üzembiztonsági szempontól nem tanácsos.                     

Miniautók (Éves km; Eset/1000)

Smart ForTwo – 9.000 km; 56,1 eset

Daewoo Matiz – 10.000 km; 54,8 eset

FIAT 500 – 10.000 km; 44 eset

Kisautók (Éves km; Eset/1000)

FIAT Punto – 12.000 km; 58,2 eset

Peugeot 207 – 12.000 km; 52,6 eset

Ford Fiesta – 12.000 km; 45,2 eset

Alsó-középkategória (Éves km; Eset/1000)

Hyundai i30 – 14.000 km; 106,1 eset

KIA Ceed – 13.000 km; 75,6 eset

Citroën Berlingo – 17.000 km; 78,6 eset 

Középkategória (Éves km; Eset/1000)

Ford S-MAX – 19.000 km; 88,4 eset

Ford Mondeo – 20.000 km; 80,3 eset

VW Passat – 23.000 km; 66,6 eset

Felső-középkategória (Éves km; Eset/1000)         

BMW X5 – 21.000 km; 68 eset

Mercedes E-Klasse – 22.000 km; 62,4 eset

BMW 5 – 22.000 km; 37,8 eset

dasblog.hu