Ezek a kocsik hibásodnak meg leginkább
Szinte egyidőben írt a megbízhatatlan modellekről a Totalcar és az USA független, nonprofit fogyasztóvédelmi szervezete, a Consumer Reports (CR). Az utóbbi listájáról az Észak-Amerikában legkelendőbb SUV és pickup kategória modelljeit választottuk ki.
A Totalcar a német autóklub, az ADAC adatai alapján gyűjtötte össze a leggyakrabban meghibásodó tíz éves modelleket, a CR pedig az új autók közül választotta ki azokat, amelyekről a tesztjeik alapján azt jósolják, sok probléma lesz velük. A jóslatok érdekesek lehetnek a magyar olvasók számára is.
A Consumer Reports jóslatai (adható maximális pontszám: 100)
Kompakt SUV – Jeep Compass
19 pont az elektronikus kütyük, a felfüggesztés, és a klímaberendezés miatt
Középméretű SUV – Chevrolet Traverse
14 pont a sebességváltó és az autó elektronika miatt
Luxus kompakt SUV – Jaguar F-Pace
20 pont az elektromos berendezések és motorhűtés miatt
Luxus középméretű SUV – Tesla Model X
13 pont a menetzaj, karosszéria kivitelezés és az elektronika miatt. A CR megjegyzi, a kocsi inkább mutatós, mint praktikus.
Pickup – Nissan Titan
28 pont az összeszerelési, valamint a kisebb motor- és erőátviteli problémák miatt.
Az ADAC tapasztalatai (Gyártási év 2008)
A német autóklub a szerint osztályozta a modelleket, hogy ezerből hánnyal volt dolguk a segélynyújtás során, de hozzátette az egyes modellek átlagos éves futásteljesítményét is. Mi pedig azt tesszük hozzá, hogy Németországban hét évnél tovább sosem marad az első tulajdonosnál a kocsi, a többedik gazdája pedig már nemigen tartja be a szervizintervallumokat. Arról nem is beszélve, hogy a tervezett eladás előtti utolsó egy-két szervizt már ki is szokták hagyni, úgyhogy semmi meglepő nincs abban, ha a 200 ezer kilométernél többet futott tíz éves autókhoz nagyobb számban hívják ki az ADAC autómentőjét.
Mindez persze azt is jelenti, hogy a használtimport nagy részét kitevő tizenéves modellek megvásárlása közlekedés- és üzembiztonsági szempontól nem tanácsos.
Miniautók (Éves km; Eset/1000)
Smart ForTwo – 9.000 km; 56,1 eset
Daewoo Matiz – 10.000 km; 54,8 eset
FIAT 500 – 10.000 km; 44 eset
Kisautók (Éves km; Eset/1000)
FIAT Punto – 12.000 km; 58,2 eset
Peugeot 207 – 12.000 km; 52,6 eset
Ford Fiesta – 12.000 km; 45,2 eset
Alsó-középkategória (Éves km; Eset/1000)
Hyundai i30 – 14.000 km; 106,1 eset
KIA Ceed – 13.000 km; 75,6 eset
Citroën Berlingo – 17.000 km; 78,6 eset
Középkategória (Éves km; Eset/1000)
Ford S-MAX – 19.000 km; 88,4 eset
Ford Mondeo – 20.000 km; 80,3 eset
VW Passat – 23.000 km; 66,6 eset
Felső-középkategória (Éves km; Eset/1000)
BMW X5 – 21.000 km; 68 eset
Mercedes E-Klasse – 22.000 km; 62,4 eset
BMW 5 – 22.000 km; 37,8 eset
dasblog.hu