Új motorcsalád az MAN teherautók számára
Megújult Euro 6 minősítésű motorkínálatával az MAN a 2019-es modellévben összesen 15 különböző teljesítményszintet kínál 160 és 640 lóerő közötti teljesítménnyel.
- Újdonság: a D15 váltja le a sikeres D20 motorcsaládot
- Tovább növelt teljesítmény a D26 motorcsalád esetében: 10 lóerő és 100 newtonméter többlet
Nürnberg városában található az MAN Truck & Bus motorgyára, itt készül négy motorcsaládja a teherautók számára. Az összes MAN motor közös pontja a közös nyomócsöves befecskendezés.
A D08 motorcsalád a 160–320 lóerő tartományt fedi le. A motorkódban a 08 szám a 108 milliméteres furatra utal. A löket 125 milliméter. A motorcsalád soros, négyhengeres és soros, hathengeres változatai három-három teljesítményszintet kínálnak. E motorok kizárólag a TGL és TGM típusok számára épülnek.
A 2019-es évben a teherautókban is bevezetett új D15 motorcsalád neve a 115 milliméteres furatot jelzi. A löket itt 145 milliméter. A motorcsaládot a TGS és TGX típuscsaládok alkalmazzák 330, 360 és 400 lóerő teljesítménnyel.
A D26 motorcsalád a 2019-es modellévre új teljesítményszinteket kap, amelyek mind 10 lóerővel és 100 newtonméterrel múlják föl a korábbi változatokat. Így az erőforrás immár 430, 470 és 510 lóerőt kínál. A furat e motorok esetében 126 milliméter, a löket pedig 166 milliméter. A TGS és a TGX típuscsaládok többek között e motorokkal választhatók.
A soros, hathengeres D38 motorok a TGX típuscsalád kiváltságának számítanak. Ezek az 500 lóerő fölötti területet fedik le, és e család adja az MAN legerősebb – 640 lóerős – teherautó-motorját. A furat 138 milliméter, míg a löket 170 milliméter.
Az MAN új, Euro 6 minősítésű motorkínálata a 2019-es modellévű teherautók számára:
Motorcsalád | Henger-elrendezés | Összlöket-térfogat | Teljesítmény | Forgatónyomaték |
---|---|---|---|---|
D08 | soros, négyhengeres | 4580 cm3 | 118 kW (160 LE)/2300 1/min | 600 Nm/1000–1850 1/min |
soros, négyhengeres | 4580 cm3 | 140 kW (190 LE)/2300 1/min | 750 Nm/1200–1750 1/min | |
soros, négyhengeres | 4580 cm3 | 162 kW (220 LE)/2300 1/min | 850 Nm/1300–1800 1/min | |
soros, hathengeres | 6871 cm3 | 184 kW (250 LE)/2200 1/min | 1050 Nm/1200–1600 1/min | |
soros, hathengeres | 6871 cm3 | 213 kW (290 LE)/2200 1/min | 1150 Nm/1200–1700 1/min | |
soros, hathengeres | 6871 cm3 | 235 kW (320 LE)/2200 1/min | 1250 Nm/1200–1700 1/min | |
D15 | soros, hathengeres | 9037 cm3 | 243 kW (330 LE)/1800 1/min | 1600 Nm/1000–1400 1/min |
soros, hathengeres | 9037 cm3 | 265 kW (360 LE)/1800 1/min | 1700 Nm/1000–1400 1/min | |
soros, hathengeres | 9037 cm3 | 294 kW (400 LE)/1800 1/min | 1800 Nm/1000–1500 1/min | |
D26 | soros, hathengeres | 12 419 cm3 | 316 kW (430 LE)/1800 1/min | 2200 Nm/930–1350 1/min |
soros, hathengeres | 12 419 cm3 | 346 kW (470 LE)/1800 1/min | 2400 Nm/930–1350 1/min | |
soros, hathengeres | 12 419 cm3 | 375 kW (510 LE)/1800 1/min | 2600 Nm/930–1350 1/min | |
D38 | soros, hathengeres | 15 256 cm3 | 397 kW (540 LE)/1800 1/min | 2700 Nm/930–1380 1/min |
soros, hathengeres | 15 256 cm3 | 427 kW (580 LE)/1800 1/min | 2900 Nm/930–1380 1/min | |
soros, hathengeres | 15 256 cm3 | 471 kW (640 LE)/1800 1/min | 3000 Nm/930–1400 1/min |