A SEAT a Mii Electric bemutatásával indítja elektromos offenzíváját

 A SEAT elindítja első „SEAT on Tour” körútját, amely a márka első elektromos modellje, a Mii Electric világpremierjével együtt a SEAT elektromos offenzívájának kezdetét is jelenti. A „SEAT on Tour” egy olyan projekt, amelynek során a SEAT és CUPRA márkák legaktuálisabb újdonságai ellátogatnak a márka számára kiemelt jelentőséggel bíró országokba. Útjuk során pedig autóikkal egész Európába elviszik a „Created in Barcelona” (Barcelonában készült) életérzést.

A SEAT egyike a leggyorsabban növekvő, tömeggyártást végző autóipari márkáknak Európában és egyben a legfiatalabb (az átlagosnál 10 évvel ifjabb) vásárlói körrel rendelkező márka. Az év első négy hónapjában kiszállított 202 600 autóval a márka minden eddigi rekordot megdöntött, a SEAT modellek 80 százaléka pedig világszerte összesen 80 országban talált gazdára.

Az elektromos járművek európai fővárosának tartott Oslo lesz az első állomása az első alkalommal elrajtoló „SEAT on Tour” körútnak. A roadshow keretében mutatja be a vállalat a Mii Electric modellt, amely új elektromos modellként év végén érkezik a piacra és az egyik legelérhetőbb elektromos járműként debütál majd. A SEAT Mii Electric előértékesítése szeptemberben indul majd.

A Mii Electric modellel együtt – a márka mikromobilitási stratégiájának támogatására – a SEAT a Minimó tanulmányt is elviszi Osloba. A koncepció egyesíti az autók által kínált kényelmet és biztonságot a motorkerékpárok mozgékonyságával és agilitásával. Az új tanulmány jelzi a SEAT elkötelezettségét a városi mikromobilitás és a márka által is támogatott kényelmes mobilitási ökoszisztéma kibővítése iránt. A vállalat intézményi együttműködések révén továbbra is olyan modell kifejlesztésén dolgozik, amely alapvetően a városok igényeire épül. A „SEAT eXS KickScooter powered by SEGWAY” jármű bemutatását követően a SEAT Minimó tanulmány nemzetközi bemutatójával jelentkezett a spanyol márka, amely a Volkswagen Csoporton belül a városi mikromobilitási stratégia vezetéséért felel majd.

Az újdonságok sorát a SEAT el-Born teszi teljessé, amelyről a norvég érdeklődők első kézből szerezhetnek majd Osloban tapasztalatot. Az első tisztán elektromos SEAT modell alapja a Volkswagen Csoport Moduláris Elektromos Platformja (MEB) és a második modell a konszernen belül, amely erre a platformra épül.

„A hozzáférhetőség egyike a SEAT legkiemelkedőbb értékeinek és a „SEAT on Tour” kezdeményezés az újdonságainkon keresztül éppen ezt közvetíti a márka számára kiemelten fontos piacokon.”– nyilatkozta Luca de Meo, a SEAT elnöke. „Az elektromos mobilitás területén világszerte elismert példaként szolgáló Norvégia logikus választás volt a Mii Electric világpremierjének, ahol a SEAT két termékén – a SEAT el-Born és a CUPRA Formentor modelleken – keresztül bemutathatja legújabb technológiai megoldásait, amelyek 2020-ban felrázzák majd a piacot. Eljött a megfelelő pillanat, Oslo pedig a megfelelő helyszín ehhez.”

A CUPRA az élen


Egy évvel független márkává válása után a CUPRA is csatlakozik a SEAT körútjához, hogy világszerte folytassa az autórajongók szívének meghódítását. Az év első négy hónapjában a CUPRA kiszállításai 82,3 százalékkal múlták felül a tavalyi év hasonló időszakának eredményeit és elérték a 7 900 darabot. A CUPRA azonban már az európai offenzíva megvalósításán dolgozik: „Termékkínálatunk erősítésével és a jelenleg 222 CUPRA sarokból álló kereskedői hálózatunk kialakításával szeretnénk hangsúlyosabbá tenni jelenlétünket. Emellett CUPRA Formentor modellünk és nagy teljesítményű hálózatról tölthető (plug-in) hibrid motorja révén még nagyobb sebességre kapcsolunk az elektromos mobilitás felé vezető úton. Az elkövetkező néhány hónapban bebizonyítjuk, hogy a teljesítmény és az elektromos hajtás járhat kéz a kézben.” – nyilatkozta a CUPRA ügyvezető igazgatója és a SEAT értékesítésért és marketingért felelős alelnöke, Wayne Griffiths.

A norvég fővárosban tett látogatás után a SEAT és a CUPRA márkák modelljei június 18-án az egyesült királyságbeli Liverpool felé veszik az irányt, ahol a SEAT történelmi modelljei is bemutatkoznak. A Frankfurti Autószalon után szeptember végén a túra Párizsban folytatódik, majd novemberben Milánóban zárul a körút. Amint véget ér az európai turné, a SEAT tervei között szerepel, hogy a márka számára szintén kulcsfontosságú és – Mexikó révén – kiemelkedő kiszállításokat teljesítő térségbe, Latin-Amerikába vigye az eseményt. Tartsanak velünk!