Audi RS 7 Sportback
Az új Audi RS 7 Sportback – melynek kombinált üzemanyag-fogyasztása 11,4 – 11,6 l / 100 km, kombinált CO2-kibocsátása 261-265 g / km – a modell második generációjaként mutatkozott be, és sokkal egyedibb, mint valaha. A Frankfurti Autószalonon (IAA) az Audi Sport GmbH először mutatta be a szélesített karosszériás ötüléses RS 7 Sportback-et, és a továbbfejlesztett teljesítményű és hatékonyságú mild hibrid rendszert. Az RS 7 Sportback 2019. végén érkezik márkakereskedésekbe Németországban és más európai országokban.
„Az RS 7 Sportback egy öt ajtós, nagyteljesítményű, kupé formavilággal rendelkező Grand Tourer” – mondta Oliver Hoffmann, az Audi Sport GmbH ügyvezető igazgatója. „Olyan finomításokkal, hogy még inkább alkalmas legyen a mindennapi használatra, valamint hihetetlen teljesítménye révén kiváló sportautó azon ügyfelek számára, akik a lenyűgöző formavilággal rendelkező autókat szeretik.”
Innovatív: a külső dizájn
Az új Audi RS 7 Sportback alacsony építésű autó. A megerősített kerékjárati ív hangsúlyozza az Audi Sport nagyteljesítményű modelljének egyértelműen sportos természetét. Az extrém szélesség nem csupán optikai illúzió – az első sárvédőknél 1.950 milliméter, így a mérőszalagnak legalább 40 mm-t meg kell nyúlnia az Audi A7 Sportbackhez képest. Az új RS 7 Sportback az alapmodell kupé-szerű karosszériájának vonalait kapta, de a két változat csak négy rész azonos: a motorháztető, a tető, az első ajtók és a csomagtér ajtó. Az RS-specifikus külső dizájn adja az 5.009 milliméter hosszú grand tourer számára az egyedi, saját karaktert.
Az új RS 7 Sportback elején széles és lapos Singleframe kerettel rendelkezik kontrasztos szegély nélkül. A hűtőrács RS-specifikus háromdimenziós méhsejt felépítésével megőrizte fényes fekete megjelenését. A nagy elülső levegő bemeneti nyílások és a fekete fényes függőleges uszonyok hozzájárulnak az agresszív stílushoz.
Az új Audi RS 7 Sportback oldalnézete élesen meghatározott vonalakat és ívelt felületeket mutat, amik kidolgozott izomzatra emlékeztetnek. Az alacsony vállvonal a vizuális hangsúlyt lefelé tolja, miközben az ablak vonala hátrafelé emelkedik, és a dinamizmus érzését kölcsönzi még a jármű álló helyzetében is. Az RS-specifikus fekete berakásokkal ellátott küszöbök hangsúlyozzák a nagyteljesítményű Sportback előre haladó mozgásának benyomását.
Az autó hátuljának ívelt széle és a hátsó lámpákat összekötő lámpasáv adja az RS 7 Sportback egyik jellemző, meghatározó tulajdonságát, melynél 100 km / h sebességnél a spoiler kiemelkedik a csomagtér ajtóból. Az RS kipufogórendszer, mindkét oldalán egy nagy, króm színű ovális kipufogócsővel, az RS-specifikus lökhárító alatt helyezkedik el, hátsó diffúzorral és fényes fekete díszítő elemekkel. Az új RS 7 Sportback alapkivitelben LED-es fényszórókkal rendelkezik. Az opcionális RS mátrix LED-es lézer fényszórók sötét előlapokkal és a LED-es hátsó lámpák dinamikus irányjelző lámpákkal vannak felszerelve és RS-specifikus sorozatok futnak rajtuk, amikor a járművet bezárják vagy kinyitják.
V8 teljesítmény: a hajtáslánc
Az új Audi RS 7 Sportback 4.0 TFSI motorja 441 kW (600 LE) teljesítményt nyújt, és 800 Nm nyomatékot ad le széles tartományban, 2050 és 4500 ford / perc között. A nagyteljesítményű Sportback 0-100 km / h sebességre mindössze 3,6 másodperc alatt gyorsul fel. A legnagyobb sebességet elektronikusan 250 km / h-ra korlátozzák; ezt a Dynamic csomaggal 280 km / h-ra, a Dynamic plus csomaggal pedig 305 km / h-ra lehet növelni.
A mild hibrid rendszernek (MHEV) és a 48 voltos fedélzeti elektromos rendszernek köszönhetően a 4.0 TFSI a maximális teljesítményt és a nagy hatékonyságot ötvözi. Az ékszíjas generátor-indító enyhe gyorsítás mellett akár 12 kW-os energiát képes visszanyerni, és áramként táplálja a lítium-ion akkumulátort. Ha a vezető 55-160 km / h sebességnél engedi el a gázpedált, a hajtás-menedzsment a két lehetőség egyikét választja. A vezetési helyzettől és az Audi hajtás beállításaitól függően az új RS 7 Sportback kikapcsolt motor mellett energia-visszanyerést vagy „vitorlázást” fog választani. Amikor a vezető ismét a gázpedálra lép, a generátor-indító újra elindítja a motort. Az MHEV technológia lehetővé teszi a start-stop üzemmódot 22 km / h alatti sebességnél. Amint a jármű az új RS 7 Sportback előtt elindul, a motor újra életre kel, még akkor is, ha a fékek aktiválva vannak. Az MHEV technológia segítségével az üzemanyag-fogyasztás akár 0,8 literrel / 100 kilométer is csökkenthető.
A henger lekapcsolásos (COD) rendszer egy másik fegyver a jármű páncélzatában a hatékonyság szempontjából. Magasabb váltófokozatban alacsony vagy közepes terhelésnél és motorfordulatszámon a 2., 3., 5. és 8. hengert kikapcsolja a befecskendezés és a gyújtás leállításával, valamint a szívó- és kipufogószelepek bezárásával. Négy hengeres üzemmódban a működési pontok nagyobb terhelés esetén az aktív hengerekre váltanak, ezáltal javítva a hatékonyságot, miközben a deaktivált hengerek továbbra is gázrugókként működnek, nagyrészt veszteségek nélkül. Amikor a vezető megnyomja a gázpedált, azonnal újra aktiválódnak. Minden átváltás csupán ezred szekundumot vesz igénybe, és a sofőr és az utasok gyakorlatilag nem ezt észre sem veszik.
A négy literes motor testes és sportos V8 hangot ad. Az Audi drive select dinamikus kezelőrendszer lehetővé teszi a hajtómű hangos morgásának beállítását. Az opcionális RS sport kipufogórendszer fekete kipufogócsonkkal még teljesebb hangot biztosít. A testre szabható RS1 és RS2 módokban az ügyfelek maguk dönthetnek arról, hogy sportos vagy normál hangot akarnak-e.
A kerék-szelektív nyomaték vezérlés optimalizálja az új RS 7 Sportback agilis és magabiztos kezelését, enyhén fékezve a kanyar belsőíven lévő kerekeket, mielőtt megcsúszhatnának. Az opcionális Dynamic és Dynamic plus csomagokkal kapható quattro sport differenciálmű a sportos kanyarodás során szükség szerint eltolja a hátsó kerekek közötti nyomatékot, ezáltal javítva a tapadást, a stabilitást és a dinamikát.
Agilitás alapkivitelben: a futómű
Az öt lengőkaros első és hátsó tengely függetlenül kezeli az oldalsó és a hosszirányú erőket az új RS 7 Sportback-en. A lengőkarok és az alváz-segédkeretek nagyrészt alumíniumból készülnek. A nyomtáv elöl 1668 milliméter, hátul pedig 1650 milliméter.
A standard RS adaptív légrugózás vezérelt csillapítással kifejezetten az RS-hez igazodik, és lehetővé teszi, hogy az új RS 7 Sportback 305 km / h maximális sebességet érjen el az új 50% -kal magasabb rugószámú légrugó modulnak köszönhetően. A sport légrugózás három üzemmódba állítható, és automatikus szintszabályozással rendelkezik. Normál helyzetben az új RS 7 Sportback karosszéria 20 milliméterrel alacsonyabban ül, mint a szokásos felfüggesztésű Audi A7 Sportback. 120 km / h feletti sebességnél további 10 milliméterrel süllyed lejjebb, és olyan emelési módot kínál, amely lehetővé teszi a jármű 20 milliméterrel történő emelését, ha szükséges. Az RS sport légrugózás hangsúlyozott dőlésszögével a vezető számára szabad választást kínál a hosszabb távú kényelem és a legjobb teljesítmény között.
Az opcionális RS sportfelfüggesztés és a Dynamic Ride Control (DRC) tartja az RS 7 Sportback-et – melynek kombinált üzemanyag-fogyasztása 11,4-11,6 l / 100 km-en; kombinált CO2-kibocsátás g / km-ben: 265 – még feszesebben az úton és javítja a kezelhetőséget. A bólintó és oldalirányú mozgások jelentősen csökkennek a lendületesebb vezetés során. Az integrált szeleppel ellátott csillapítók új generációja megkülönböztetett eloszlást biztosít az Audi különféle hajtásválasztási módjai között.
A progresszív kormányzás sportos és közvetlen áttételekkel az új RS 7 Sportback alapvető jellemzője. A sportos grand tourer opcionálisan felszerelhető dinamikus összkerék kormányzással is. Kis sebességnél a hátsó kerekek akár öt fokkal elfordulnak az ellenkező irányba az első kerekekhez képest. Ez egy méterrel csökkenti a forduló kört és az RS 7 Sportback így még agilisabb a városi forgalomban és a szűk kanyarokban. Közepes és nagy sebességnél a hátsó kerekek akár két fokkal is elfordulnak ugyanabba az irányba, stabilan tartva az autót a nyomvonalán.
A vezető az Audi drive select dinamikus kezelőrendszerrel meghatározhatja az RS 7 Sportback karakterét. Hat profil áll rendelkezésre: komfort, automatikus, dinamikus, hatékony és a testre szabható RS-specifikus RS1 és RS2 üzemmód, amelyek közvetlenül engedélyezhetők a kormányon található RS MODE gomb segítségével. Az Audi drive select befolyásolja a különböző paramétereket, ideértve a motor és a sebességváltó kezelését, a kormánymű rásegítést, a felfüggesztést, a dinamikus összkerék kormányzást, a quattro sport differenciálművet, a kipufogólapokat és az automatikus légkondicionáló működését. RS2 módban az ügyfelek egyetlen gombnyomással az elektronikus menetstabilizálót (ESC) sport módra válthatják.
Az új RS 7 Sportback alapkivitelben 21 collos alumínium öntvényből készült 10 küllős csillag kialakítású keréktárcsákkal, és 275/35 gumikkal rendelkezik. Az Audi Sport opcionálisan RS-specifikus kerekeket kínál 22 collos, 5 V-küllős formájú 285/30 gumiabroncsokkal, ezüst színű, matt titán megjelenéssel, fényesen bevont felülettel és fényes antracit-fekete bevonattal. Az RS fékrendszer féknyergei belső szellőzésű és perforált tárcsákkal (420 milliméter elöl, 370 milliméter) alapfelszereltségként feketére vagy kérésre pirosra festettek. Az opcionális RS kerámia fékeknél a féknyereg lehet szürke, piros vagy kék. A tárcsák mérete elöl 440 milliméter, hátul pedig 370 milliméter. Az új RS kerámia fékrendszer a mérlegen 34 kg-mal alacsonyabb értéket mutat, mint acél megfelelője, amely csökkenti a rugózatlan tömeget.