Hatodik éve dönti az eladási csúcsokat Európában a Lexus
A Lexus 87.206 új járművet értékesített 2019-ben Európában, ami új rekordot jelent: a környezetbarát japán luxusautógyártó ugyanis ezzel 14%-al több új autót adott el a kontinensen mint az előző évben, így az egyik leggyorsabban növekvő autómárka volt a régióban. Mindez komoly eredmény a kontinens luxusautó piacának zöldülése szempontjából, az európai értékesítéseit alig hat év leforgása alatt több, mint kétszeresére növelő Lexus nyugat-európai* értékesítésének ugyanis több, mint 96%-át tették ki a városi forgalomban akár 80%-ban is tisztán elektromos üzemmódban közlekedő öntöltő hibrid elektromos modellek.
87.206 jármű eladásával a Lexus új értékesítési rekordot állított fel 2019-ben, és immár zsinórban hatodik éve könyvelhet el folyamatos növekedést. Ez a teljesítmény 14%-al múlja felül a 2018-as eredményt, így a Lexus a régió egyik leggyorsabban gyarapodó autómárkájának számít.
A Lexus két fontos új modellel nyitott 2019-ben: az egyik az UX volt, amivel a márka belépett a kompakt méretű luxus crossoverek piacára, a másik autó pedig az új generációs ES üzleti szedán, aminek forgalmazása egyben az ES-sorozat nyugat-európai bevezetését is jelentette. Mindkét modell remekül teljesített. 20.943 darabos eladásával az UX 5%-os részesedést szerzett a prémium szegmensben: ez a legmagasabb érték, amit bármelyik Lexus-modell az európai piacon produkált. Az ES eladása több mint háromszorosára növekedett, elérve a 238%-os növekedési értéket, ami elsősorban a jó nyugat-európai fogadtatásnak (4.292 db) volt köszönhető, illetve annak, hogy a modell megerősítette jelenlétét a keleti piacokon (2.317 db, +33%). Szintén fontos esemény volt az új RX októberi bevezetése is, ami 23%-al magasabb értékesítést jelentett a luxus-SUV számára 2019 utolsó negyedévében. Az NX közepes méretű crossover tavaly is a legkelendőbb modellnek bizonyult 24.309 darabos eladással, hatásosan hozzájárulva ahhoz, hogy a Lexus crossover- és SUV-értékesítése 26%-aé 69.449 darabra nőtt. 2000 óta több mint félmillió Lexus SUV talált gazdára Európában.
A világ legzöldebb luxusautógyártójaként ismert Lexus ráadásul rekordnak számító 58.149 darab öntöltő hibrid elektromos autót értékesített 2019-ben Európában, amivel a márka vezető szereplőnek számít a prémium piac elektromos hajtásláncokra való átállításában. Az öntöltő hibridek a vállalat nyugat-európai eladásainak 96%-át tették ki. Idén a Lexus bemutatja első akkumulátoros elektromos (BEV) autóját, az UX 300e modellt. A következő években tovább nő majd a Lexus elektromos modellpalettája, amelyben megjelenik a plug-in hibrid technológia és egy új, kifejezetten BEV modellekhez tervezett padlólemez is. Ugyancsak a 2020-as év újdonsága, hogy az LC kupé mellett kapható lesz a régóta várt LC kabrió is. A két autó tökéletesen testesíti meg a teljes Lexus-kínálat szellemiségét, olyan gyönyörű stílust és lelkesítő vezetési élményt kínálva, ami egyszerre hat az autósok minden érzékére.
*A Lexus nyugat-európai piacai az Európai Unió országai, valamint Norvégia, Izland és Svájc; a keleti piacok pedig Oroszország, Ukrajna, Kazahsztán, a kaukázusi régió, Törökország és Izrael.