A harmadik legnépszerűbb márka volt tavaly a Toyota Magyarországon
Az iparági szakértők már a tavalyi év elején azzal számoltak, hogy 2019 a 7 új modell bemutatásával valóságos környezetbarát öntöltő hibrid elektromos modellinváziót bemutató Toyota éve lehet, az értékesítési eredmények pedig nem is cáfoltak rá a várakozásokra. A kivonásokkal tisztított 2019-es magyarországi újautó piacon ugyanis, 12168 új autó értékesítésével a Toyota újabb helyet előre lépve a harmadik legnépszerűbb márkaként végzett. A 2020-as év ugyanakkor, ha lehet, még nagyobb sikereket hozhat a magyarországi autópiac zöldülésében is vezető szerepet betöltő Toyota számára, amelynek, a piac legszélesebb öntöltő hibrid elektromos modellportfóliója révén szemben versenytársai nagy részével nem kell számolnia a szigorodó európai környezetvédelmi szabályozások miatt bekövetkező drasztikus áremelésekkel, vagy a kínálatból eltűnő modellekkel.
2019 történelmi sikert hozott az egyetlen év alatt hét új modellt bemutató Toyota számára: a kivonásokkal tisztított, valós magyarországi újautó piacon a márka 12168 új autó értékesítésével történetében először a harmadik helyen végzett (a kivonásokat nem figyelembe vevő statisztika szerint 12613 új autó eladásával szintén előre lépett a márka, a hatodikról az ötödik helyre). Mindezt ráadásul úgy sikerült elérnie a Toyotának, hogy – bár a kiírás feltételeinek 6 Toyota modell is megfelel – a nagycsaládos autóvásárlási támogatás jelentette forgalomnövekedésből csupán korlátozottan vette ki a részét: a Proace kisbusz különböző modellváltozatai, vagy épp a Land Cruiser nem számítanak klasszikus családi autónak, míg a Prius Plus magasabb árfekvése miatt volt a program adta lehetőségekkel elő családok körében ritkább választás. A siker kulcsa tehát kétségkívül az autógyártó környezetbarát modellinváziója volt: egyetlen év alatt jelentkezett vadonatúj generációval a világ legnépszerűbb SUV-ja, a RAV4, a világ legkelendőbb személyautója, a Corolla (utóbbi ráadásul mindjárt három karosszériaváltozatban, két eltérő teljesítményű hibrid hajtással), valamint a világ legkedveltebb felső-középkategóriás limuzinja, az Európába 15 év után visszatérő Camry, év végén pedig megújult a Toyota sláger crossovere, a C-HR is. A zöld invázió mellett belefért a Toyota legendás sportautója, a Supra 17 év utáni feltámasztása is, amelynek korlátozott számban elérhető modelljeit szintén elkapkodták.
Siker a magánvásárlók körében és a flottapiacon is
A kivonásokkal tisztított 2019-es magyarországi újautó piacon a flottavásárlók körében egy helyet előre lépve a negyedik helyen zárt, jól mutatva, hogy a vállalati felhasználók is egyre inkább leteszik voksukat a környezetbarát, emellett pedig rendkívül kedvező üzemben tartási költségeket jelentő öntöltő hibrid elektromos hajtás mellett. A magánvásárlók körében a Toyota a tavalyi évhez hasonlóan a harmadik legkedveltebb márka volt idehaza, a kivonásokkal tisztított és az azokat nem figyelembe vevő piacon egyaránt.
Rengeteg új vásárlót hoztak az új modellek
A kivonásoktól tisztított magyarországi újautópiacon nagyon nagyot mentek a Toyota vadonatúj modelljei. A Corolla önmagában, 2928 darabbal szegmensének harmadik helyén zárt, az ötajtós és kombi változatai által váltott Auris (1018 darab) modellel együtt ugyanakkor 3946 darabbal a Toyota dominálta a szegmenst. Az új RAV4-re akkora volt a kereslet, hogy a gyártó egyszerűen nem tudott belőle eleget szállítani, az 1635 darab 2019-ben átadott modell azonban így is biztosította a szegmens második helyét a Toyota számára. A Camry érkezése szintén felkavarta az állóvizet, a 2019-es szűkös allokáció miatt ugyanakkor csak 207 darab jutott Magyarországra, amivel a szegmens nyolcadik helyén végzett a modell, bőven van tehát tér az előrelépésre idén, a modell elérhetőségének javulásával. Jól szerepeltek ugyanakkor a meglévő modellek is: a csupán az év végén frissülő C-HR 1688 darabbal a szegmensének második helyén végzett, akárcsak a Hilux 1315 darabbal vagy épp az Aygo 505 darabbal, míg a Yaris 2232 darabbal a képzeletbeli dobogó harmadik helyére fért fel.