Minden korábbinál sokrétűbb hatékonyság

A BMW 3-as sorozat új, plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozatai

Az új BMW 330e limuzin (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 1,6 – 1,7 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 14,8 – 15,0 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 36 – 38 gramm / km)* sikeres piaci premierje után 2020 nyarán jelentős mértékben megnő a prémium középkategóriában elérhető, plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozatok száma. A hálózatról tölthető négyféle modellváltozat mindegyikében a legkorszerűbb BMW eDrive hajtáslánc-technológia dolgozik, amely nem csupán a hatékonyságot, de a vezetés élményét is fokozza, 55 – 68 kilométerre növelve a nagyfeszültségű akkumulátor egyetlen feltöltésével megtehető, tisztán elektromos hatótávolságot.

A 2.0 liter hengerűrtartalmú, négyhengeres benzinmotor és a nyolcfokozatú Steptronic automataváltóba épített elektromos motor intelligensen vezérelt együttműködése 185 kW / 252 lóerő maximális rendszerteljesítményben teljesedik ki a BMW 330e limuzin, a BMW 330e Touring, a BMW 330e xDrive limuzin és a BMW 330e xDrive Touring modellkvartettben. Intenzívebb rendszerterhelés esetén mindezt az alapfelszereltségként kínált XtraBoost teljesítménynövelő funkció maximum 10 másodpercen keresztül jelentkező, 30 kW / 40 lóerő teljesítmény-többlettel képes megtoldani – ezzel átmenetileg 215 kW-ra / 292 lóerőre növelve a plug-in hibrid hajtáslánc-technológia maximális rendszerteljesítményét. A rendszer csúcs forgatónyomatéka 420 Nm. Az egyszerre sportos és agilis vezetési élményt típus-specifikus hajtáslánc-orgánum, rendkívül érzékeny gázpedál és a nyolcfokozatú Steptronic automataváltó speciális karakterisztikája nyomatékosítja. Intenzív lassítás esetén utóbbi automatikus visszakapcsolásokkal fokozza a sportos vezethetőséget.

A BMW 330e xDrive limuzin és a BMW 330e xDrive Touring duójában a plug-in hibrid hajtáslánc-technológia sportossága és hatékonysága a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás rendkívüli sokoldalúságával párosul. Elektronikusan vezérelt többtárcsás tengelykapcsolójával a technológia minden pillanatban az adott vezetési szituáció igényei szerint osztja el a két motorból érkező teljesítményt és forgatónyomatékot az első és a hátsó tengely között, amellyel a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás mindegyik útfelületen és mindenféle időjárási körülmények közepette maximális tapadást és tökéletes menetstabilitást garantál. A lélegzetelállító agilitásról a tengelyek között folyamatosan változó erőelosztás gondoskodik. A BMW xDrive intelligens összkerékhajtással társított plug-in hibrid hajtáslánc-technológia még a havas, hegyvidéki és épített utakon túli közlekedéseket is könnyedebbé teszi.

A plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt Touring modellek bevezetésével a bajor prémiumgyártó azoknak az ügyfeleknek kíván kedvezni, akik a vezetés élménye és az iránymutató hatékonyság mellett a kompromisszumoktól mentes funkcionalitást is nagyra értékelik. A BMW 330e Touring és a BMW 330e xDrive Touring sokoldalú utastere még a plug-in hibrid hajtáslánc-technológia ellenére is a belsőégésű erőforrással szerelt modellváltozatok helykínálatával és öt ülésen átélhető menetkomfortjával rendelkezik, a hátsó üléssor alá épített nagyfeszültségű akkumulátor pedig csupán néhány litert vesz el a csomagtér térfogatából. A 40:20:40 arányban osztott hátsó üléssor ledöntésével a két modell alapesetben 410 literes csomagtér-térfogata 1 420 literesre bővíthető.