Technológia, ami magabiztossá tesz
A Pumában 12 ultrahangos szenzor, három radar és két kamera figyeli a környezetet, információkkal látva el a kifinomult Ford Co-Pilot360 technológiákat, amelyek fokozott védelmet, könnyebb vezetést és parkolást kínálnak, miközben kényelmesebbé, biztonságosabbá és kevésbé fárasztóvá varázsolják az autózást.3
A Stop & Go funkcióval kiegészített Adaptív Sebességtartó Automatika, a Közlekedési Tábla Felismerés és a Sávközép funkció segítségével az autó kényelmesen távolságot tart az előtte haladó járművektől, így a hosszú utakon kevesebb stresszt jelent az autó sávban tartása. Ráadásul a rendszer azt is biztosítja, hogy a jármű ne lépje túl a megengedett sebességhatárt, mert figyeli az úttest fölötti kijelzőket és az út szélén elhelyezett jelzőtáblákat, és ezeket összeveti a fedélzeti navigációs rendszer információival. A Stop & Go és a Sávközép funkciók csak a hétfokozatú automata sebességváltóval szerelt modellekben állnak rendelkezésre.
A Stop & Go funkció segítségével az Adaptív Sebességtartó Automatika az araszoló forgalomban akár állóra is fékezi az autót (amihez akár a teljes fékerő 50 százalékát is felhasználhatja), majd automatikusan újra elindítja, ha a megállás nem tartott 3 másodpercnél tovább. Az ennél hosszabb egyhelyben állás után a vezető a kormánykeréken elhelyezett gombbal aktiválhatja újra a rendszert, vagy úgy, hogy finoman a gázpedálra lép.
A FordPass Connect beépített modem segítségével az új Vészhelyzet Előrejelzés tájékoztatja a vezetőt az úton kialakult veszélyes szituációkról, még akkor is, ha a baleset helyszíne még nem látható egy kanyar miatt, vagy a többi járműtől.
A Vészhelyzet Előrejelzés figyelmeztetései függetlenek a műholdas navigációtól, mivel azokon a percenként frissített információkon alapulnak, amelyeket a helyi hatóságok, mentőszolgálatok és a „felhőhöz” csatlakozó más járművek szolgáltatnak.
A vészhelyzeti figyelmeztetések közt egyaránt szerepelnek az útjavítási munkálatok, a meghibásodott járművek, az úttesten feltűnő állatok, gyalogosok vagy tárgyak, sőt még a veszélyes útviszonyok is, így az autósok időben felkészülhetnek azokra a helyzetekre, amelyek rájuk várnak, de egyelőre nem észlelhetők.
Most először jelenik meg egy B-szegmensű Ford-modellben a 180 fokos látószögű tolatókamera, ami az utastéri érintőképernyőn jeleníti meg az autó mögötti terület képét, így könnyebben észrevehetők a gyalogosok, a kerékpárosok vagy más járművek, miközben a vezető kitolat egy parkolóhelyről vagy egy kocsibeállóról.
Szintén a tolatást könnyíti meg a Keresztirányú Forgalomfigyelővel kiegészített Holttérfigyelő rendszer (BLIS), ami hátramenetbe kapcsolva figyelmezteti a vezetőt, ha az autó nyomvonalát egy másik jármű keresztezheti. Ha az autós nem reagál a jelzésre, a rendszer fékez, hogy elkerülje az ütközést, vagy mérsékelje a baleset súlyosságát.
Az Aktív Parkolóasszisztens segít felmérni a megfelelő méretű parkolóhelyet, majd a vezető kormányzása nélkül is elvégzi a párhuzamos vagy a merőleges parkolást. Az Automatikus Távfény-vezérlés önállóan tompított világításra kapcsol, hogy a Puma fényszórója ne vakítsa el a szembejövő autósokat.
A Ford fejlett Sávtartó rendszerét még tökéletesebbé csiszolja az Útpadka Érzékelés, ami felismeri a határt az aszfaltozott útburkolat és a járhatatlan felületű padka között – még akkor is, ha ez a határvonal nem egyértelmű, mert a padka kavicsos vagy füves. A rendszer finom kormányzási nyomatékkal akadályozza meg, hogy az autó lesodródjon az úttestről.
A Puma technológiái a sűrű városi forgalomban is hasznos segítséget jelentenek. Az Aktív Fékezéssel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszer felfedezi az úton vagy az úttest közelében tartózkodó embereket, illetve azokat is, akik keresztezhetik az autó nyomvonalát. A Ford mérnökei arra tervezték a rendszert, hogy csökkentse bizonyos frontális ütközések súlyosságát (más járművekkel és gyalogosokkal egyaránt), illetve hogy segítségével a vezető akár teljesen el is kerülhesse az ütközést. A Pumába már a technológia továbbfejlesztett változatát építették be, amely a szélesebb látószögű kamera révén jobban nyomon tudja követni a gyalogosok mozgását.
Ha mégis baleset történne, az Ütközés Utáni Fékezés az első becsapódás észlelése után a féknyomás automatikus csökkentésével mérsékli a lehetséges másodlagos ütközés hatását; az autó lelassítása kisebb sérülési kockázatot jelent az utasok és a jármű számára.
További technológiák, amelyek segítenek a Puma vezetőjének, hogy elkerülje a baleseteket:
- Kikerülő Kormányzási Asszisztens: A városi és országúti sebességtartományokban egyaránt működő berendezés radarral és kamerával érzékeli a Puma előtt lassan haladó vagy álló járműveket, és kiegészítő kormányzási nyomatékkal segít, hogy a vezető egy elkerülő manőverrel megakadályozza az ütközést
“A Puma annyi technológiát kínál, ami példátlan ebben a szegmensben,” mondta Steffens. “A vezeték nélküli töltőtől kezdve a Stop & Go technikáig minden megoldásunk azt szolgálja, hogy a Puma észrevétlenül, mégis tökéletesen szolgálja tulajdonosát.”
A Puma a lehető legmagasabb, 5 csillagos értékelést kapta az autók törésbiztonságát vizsgáló Euro NCAP független szervezettől, teljes pontszámmal teljesítve a teljes fedésű oldalütközéses vizsgálatot, illetve azt a meg keményebb tesztet, amikor az autó egy oszloppal ütközik oldalról. Az értékelésben külön kiemelték a Puma technológiáit, köztük az Aktív Fékezéssel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszert, az Intelligens Sebességhatárolót és a Sávtartó rendszert.