Gyorshajtási bírságok a Brexit után
Az Egyesült Királyságból érkező sofőrök 444 378 szabálysértési értesítést kaptak a francia hatóságoktól 2019-ben, többet, mint bármely más ország autósai. Azonban a Brexit véget vetett a határokon átnyúló információmegosztásnak, így a kontinens hatóságai új nehézségekkel szembesülhetnek a brit elkövetők felkutatásában – állítják francia tisztviselők.
A francia Caradisiac autós portál szerint Franciaország évente csaknem 60 millió eurót veszít a ki nem fizetett brit bírságok miatt, ha a forgalom visszatér a világjárványt megelőző szintre.
A britek szintén attól tartanak, hogy az adatáramlás megszakadása arra csábíthatja a gondatlanabb sofőröket, hogy nyugodtan szegjék meg az előírásokat, hiszen a korábbi megállapodás megszűnt, így Nagy-Britanniában nem jutnak hozzá a közlekedési szabályszegést elkövetett európai uniós sofőrök adataihoz.
Ráadásul van még egy probléma: a felelősség korántsem egységes megítélése.
Simon Williams, a RAC (Royal Automobile Club) szóvivője szerint a határokon átnyúló végrehajtási irányelv mindig félrevezető volt, mivel a tagállami törvények eltértek abban, hogy a jármű vezetője vagy a tulajdonosa vonható felelősségre. Ennek eredményeként az Egyesült Királyságban bizonyos közlekedési szabálysértéseket elkövető uniós járművezetők megúszták a büntetést, míg az Egyesült Királyság járművezetőinek rendszeresen fizetniük kellett ugyanazért.
Az is lehetséges, hogy a Franciaországban gyorshajtást elkövető brit sofőrök megúszhatják a bírságot, ha nem ők a jármű tulajdonosai. Ezért Franciaország borsos, 135-1500 eurós helyszíni bírságot szab ki a száguldozó sofőrökre.