Mercedes-Benz Classic Notes 2/2024

Mercedes-Benz stellt das ESF 24 auf der 5. Internationalen ESV-Konferenz in London (4. bis 7. Juni 1974) vor. Insgesamt erforscht die damalige Daimler-Benz AG in den 1970er-Jahren mit 35 Experimental-Sicherheits-Fahrzeugen (ESF) automobile Sicherheitssysteme und bringt sie auf den Weg zur Serieneinführung. Schnittzeichnung aus dem Jahr 1974. (Fotosignatur der Mercedes-Benz Classic Archive: C15707) Mercedes-Benz presented the ESF 24 at the 5th International ESV Conference in London (4 to 7 June 1974). In the 1970s, the then Daimler-Benz AG researched automotive safety systems in a total of 35 experimental safety vehicles (ESF) and brought them on the road to series production. Sectional drawing from 1974. (Photo index number in the Mercedes-Benz Classic Archives: C15707)

  • 1949: Hannoveri Exportvásár a Daimler-Benz AG új modelljeivel
  • 1974: Mercedes-Benz ESF 24 kísérleti biztonsági jármű
  • 1974: Mercedes-Benz 240 D 3.0 – A világ első személyautója öthengeres dízelmotorral
  • 1974: A dél-ausztráliai Mercedes-Benz Club megalapítása
  • Fontos szolgáltatás: Eredeti Mercedes-Benz Classic alkatrészek
  • A Mercedes-Benz Classic Magazine 1/2024 a szenvedélyt és a 300 SL-t ünnepli
  • A Mercedes-Benz, a világ legrégebbi autógyártója 1886 óta újra és újra feltalálja az autót. Ennek során a márka folyamatosan új mércéket állít fel, miközben lépést tart a társadalmi változásokkal is. A cég története ennek megfelelően gazdag eseményekben és történetekben. Íme egy rövid összefoglaló a történetének néhány fontos évfordulójáról és mérföldkövéről.

Exkluzív autós, motoros és közlekedési podcastok a Begurulva (spotify + youtube) és a podCARs (spotify + youtube) csatornáinkon!
Hallgass ránk!

1949. május 20-30. – 75 éve
A Mercedes-Benz 170 D és 170 S (W 136 modellsorozat) debütálása a Hannoveri Export Vásáron

  • Optimizmus szelleme a nemzetközi közönség előtt
  • 170 D, mint a háború utáni időszak első Mercedes-Benz dízel személyautója
  • A fényűző 170 S két- és négyüléses kabrióként is elérhető volt

A Mercedes-Benznél 75 éve az optimizmus szelleme uralkodott: a hannoveri Műszaki Export Vásáron a német autóipar a második világháború vége óta először mutatkozhatott be nemzetközi közönség előtt saját országában. . Két új személygépkocsi került kiállításra. Mindkettő a W 136 modellsorozathoz tartozott. Különösen a 170 D volt szenzáció. A négyajtós modell a valaha volt legkisebb dízelmotorral rendelkezett egy sorozatgyártású járműben akkoriban, és azonnal felkeltette a lelkesedést az érintett szakmédiában. A második új modell, a 170 S tágasabb karosszériát kapott, és alapfelszereltségként kínálta az utastér mindkét oldalán külön állítható szellőzést. Fűtés felár ellenében volt megoldható. Az új első tengely kialakítása hozzájárult a 170 S kényelmes és biztonságos vezetési viselkedéséhez. A Mercedes-Benz akkori csúcsmodelljét Cabriolet B-ként és különösen luxus Cabriolet A-ként is kínálták. Minden új modell nagy jelentősége lett az akkori gazdasági helyzet hátterében egyértelmű: a fiatal Szövetségi Köztársaság „gazdasági csodája” 1949-ben még csak halványan volt felismerhető. A villamosenergia- és szénellátás korlátozásai, valamint a vas- és benzinadagolás termelési szűk keresztmetszete még mindig meghatározta az ütemet. a felfutásról.

1974. június 4. – 50 éve
Az ESF 24 kísérleti biztonsági járművet Londonban mutatták be

  • A Mercedes-Benz ESF-programjának kiemelt eseménye az 1970-es években
  • Hozzájárulás az S-Class 116 modellsorozaton alapuló autóbiztonsági kutatásokhoz
  • Tervezési megoldások a frontális ütközéshez, mint a fő hangsúly

A Mercedes-Benz az 1970-es években a nemzetközi ESV-program részeként 35 kísérleti biztonsági járművel (ESF-modellekkel) kutatta az autóipari biztonsági rendszereket, és indította el azokat a sorozatgyártás felé. A Daimler-Benz bemutatta az ESF 24-et az 5. Nemzetközi ESV Konferencián Londonban (1974. június 4-7.). Ez a 116-os modellsorozat S-osztályára épülő jármű a merev korláttal 65 km/h-s (40 mph) frontális ütközéshez szükséges tervek kutatására összpontosított. 1974-ben a Mercedes-Benz egy sajtóközleményben hangsúlyozta, hogy az ESF 24 nem tekinthető a jövő szériás járművei prototípusának a nagyobb hossza és körülbelül tíz százalékkal nagyobb tömege, valamint az ennek megfelelően megnövekedett üzemanyag-fogyasztás miatt. a nyersanyagok és az energia növekvő szűkössége. Hans Scherenberg kutatásvezető professzor ezt a következtetést vonta le akkoriban: értékes volt a felismerés, hogy „intenzív alapkutatás időszakát kell elindítani annak érdekében, hogy a biztonságtechnika további fejlődése reális, gazdasági alapokon nyugodjon”.

1974. július 12. – 50 éve
Az első öthengeres dízelmotoros személyautó premierje a 240 D 3.0 „Stroke Eight”-ban

  • A világ eddigi legerősebb dízel személyautójának teljesítménye 59 kW (80 LE)
  • Műszakilag szorosan kapcsolódik a négyhengeres 240 D modellhez
  • 1968-ban minden új modellhez hozzáadták a „/8” utótagot

Az 59 kW/80 LE teljesítményű, háromliteres, öthengeres OM 617 motorral szerelt Mercedes-Benz 240 D 3.0 a „Stroke Eight” 114-es és 115-ös modellsorozat egyik keresett képviselője, amelyek gyártása 1968-ban kezdődött. 1974. július 12-én, 50 évvel ezelőtt a 240 D 3.0-t Frankfurtban és Hockenheimben mutatták be. Az E-osztály hagyományainak középkategóriás limuzinja a legerősebb dízel személyautó és egyben a világ első öthengeres sorozatgyártású személyautója volt. A motor löket-furat aránya és hengertávolsága megegyezett a 240 D négyhengeres, 48 ​​kW/65 LE teljesítményével. 1974 és 1976 között 53 690 darabot gyártottak a 240 D 3.0-ból. Az OM 617-et 1985-ig a 123-as modellsorozat 300 D-jébe építették. A klasszikus autók köreiben manapság általánosan használt „Stroke Eight” kifejezés a „/8” jelzéssel való kiegészítése miatt jött létre a belső Mercedesben. – Benz kiadványok az összes modellhez, 1968-ban megjelentek. A rövidítés azonban csak a 114-es és 115-ös modellsorozatra használatos a klasszikus autós szóhasználatban.

1974. július 15. – 50 éve
18 Mercedes-Benz rajongó megalapította a dél-ausztráliai Mercedes-Benz Clubot

  • Változatos elkötelezettség a pezsgő klubéletért
  • 80 hivatalosan elismert Mercedes-Benz márkaklub világszerte, mintegy 100 000 taggal
  • A Mercedes-Benz közös élvezetének népszerűsítése és fokozása

A dél-ausztráliai Mercedes-Benz Club elsődleges célja, hogy népszerűsítse és fokozza a Mercedes-Benz birtoklásának élvezetét. Ez már 50 éve történik hasonló gondolkodású emberekkel. 1974 elején Clem Minge tiszteletes hirdetést adott el az adelaide-i „The Advertiser” című helyi újságban, amelyben felkérte az embereket, hogy hozzanak létre egy Mercedes-Benz márkaklubot. 1974. június 30-án tizenegy Mercedes-Benz sofőr és autóik fogadták el a felkérést. A második találkozón 1974. július 15-én a márka 18 rajongója vett részt. Most megszületett a klub, és Clem Minge-t választották elnöknek. A klub 50 éve vesz részt klasszikus autós rendezvényeken, helyi műhelyekben és autógyűjteményekben, valamint országos ralikon vesz részt. A dél-ausztráliai Adelaide melletti Edwardstownban székelő klubot a Mercedes-Benz már régóta hivatalosan márkaklubként ismeri el. Jelenleg a mintegy 80 Mercedes-Benz klub és közösség egyike, amelyeknek körülbelül 130 000 tagja van világszerte. Minden klub lelkesedéssel és szenvedéllyel él a mobilitás, a közösség és a tagok közötti tapasztalatcsere iránt. 65 éve, 1959-ben már legördült az első személyautó a Mercedes-Benz melbourne-i összeszerelő üzem gyártósoráról, másfél órás repülőútra Adelaide-től keletre. 220 S (W 180) volt.

Eredeti Mercedes-Benz Classic alkatrészek
A márka klasszikusainak hiteles állapotban tartása használatra készen

  • Cserealkatrészek 170 D, 170 S és 240 D 3.0
  • A trend meredeken emelkedik: 160 000 alkatrész 57 modellsorozathoz
  • Évente 20 000 Mercedes sztárt adnak el

Akár Mercedes-Benz 170 D, 170 S vagy 240 D 3.0 – a Mercedes-Benz Classic Eredeti Alkatrészei cserealkatrészek széles választékát kínálják ezekhez és sok más klasszikus járműhöz, ahogyan azt csak a gyártó tud kínálni. Ezek a pótalkatrészek és kopóalkatrészek az utolsó részletig a legmagasabb minőséget és eredetiséget képviselik, és rövid szállítási határidőkkel is büszkélkedhetnek. A pótalkatrész-szerviz segít a márka klasszikusainak hosszú távon hiteles állapotban tartásában. Néhány népszerű alkatrész a hírlevélben bemutatott modellekhez: például a 136-os modellsorozat 170 D és 170 S típusaihoz eredeti agysapkák vannak (A 136 401 06 25 alkatrészszám, ára: 252,16 EUR). A „Stroke Eight” modelleknél az eredeti alkatrészek az agysapkától (Alkatrészszám 115 401 03 24, ár: 453,65 EUR), az automatikus sebességváltó korai változatának sebességváltó gombjáig (A 113 267 00 10 alkatrészszám) , ár: 65,16 EUR) és a kipufogócső (A 123 492 07 14 alkatrész, ár: 142,23 EUR) a Mercedes csillag javítókészletéhez (A 115 586 04 88, ár: 131,71 EUR) és a sebességjelző automata sebességváltóhoz (A 114 270 03 52 cikkszám, ár: 395,79 EUR). Az összes feltüntetett ár Németországban ajánlott kiskereskedelmi ár, és tartalmazza a 19 százalékos áfát. A Mercedes-Benz Classic összesen 160 000 alkatrészt szállít 57 modellsorozathoz, 170 országban. Csak a Mercedes sztárjai közül a Mercedes-Benz Classic 42 féle változatot kínál, és ezekből évente közel 20 ezret adnak el. Link: https://teilesuche.mercedes-benz-classic.com.

Mercedes-Benz Classic Magazine 1/2024
A Mercedes-Benz iránti szenvedély, mint a lapszám átfogó témája

  • A mostani számban három cikk foglalkozik az 1954-es szupersportkocsival
  • Még sok történet izgalmas szövegekkel és inspiráló képekkel
  • Elérhető előfizetéssel vagy egy példányban a címen
  • mercedes-benz.com/de/exklusiv/classic-magazin/leser-abonnementservice/ és a Mercedes-Benz Múzeum és az üzemek üzleteiben

A „szenvedély” az új Mercedes-Benz Classic Magazin átfogó témája. A címlapfotón látható Axel és Maureen Schröter 220 SE „Ponton” Coupéja (W 128) tökéletesen passzol. Akárcsak a Mercedes-Benz 300 SL „Gullwing” (W 198), amelyet az SLS AMG-vel együtt egy fotóművészeti pályán állítanak színpadra. A klubtörténet az Egyesült Államokban, Oregon államon keresztül vezető úton játszódik. A 300 SL technológiájáról szóló cikk pedig, amely az SLS AMG-t is kitér, részletezi. Ez valójában nemrég történt: három órával éjfél után egy Mercedes-Benz Type SS Sport négyüléses (W 06) gördült át Stuttgart még üres utcáin. A Mercedes-Benz Classic Magazine legutóbbi, 2024. május 10-én megjelent számában bizonyítékként fényképek és kísérőszöveg látható. Ebben a számban még sok cikk található izgalmas történetekkel és rendkívüli képekkel többek között Monacóból és Portugáliából. A fellbachi Mercedes-Benz Classic Center is új külsőt kapott bő 30 év után. Az olaszországi Jupiter’s Flash Rally pedig több mint 2500 kilométeren húzódik a Dolomitoktól Szicília déli részéig. A média képviselői elolvashatják és letölthetik a Mercedes-Benz Classic Magazine legújabb számát online, a media.mercedes-benz.com/magazine címen.