A Toyota 2025-ben átnevezi a Prius és RAV4 PHEV modelleket

  • A Toyota átnevezte a Prius és a RAV4 PHEV változatait a 2025-ös modellévre.
  • A két modell elhagyja a Prime becenevet, de nagyjából változatlan marad.
  • A 2025-ös RAV4 PHEV ára 425 dollárral magasabb elődjéhez képest.

A Toyota lemondott a 2025-ös Prius és RAV4 Plug-in Hibrid „Prime” névtáblájáról az Egyesült Államokban és Kanadában. A jövőben ezeket a modelleket találóan PHEV vagy Plug-in Hybrid néven fogják emlegetni, ami megfelel az Európában és Japánban már elfogadott egyszerű elnevezési konvencióknak. Míg mindkét autón megjelenik a PHEV jelvény kék ponttal a karosszérián, a Toyota szakirodalma a „Plug-in Hybrid” kifejezést is használja.

A vállalat azt állítja, hogy a plug-in hibrid rövidítés megváltoztatásának célja, hogy a fogyasztók könnyebben azonosítsák a Prius és RAV4 modellek hajtásláncát. A Prime márka 2016 óta a Prius, 2019 óta pedig a RAV4 része volt, de most kikerült a régiből és… nos, az alaposabbnál.

Viszlát kék embléma

Az elektromos terepjáró a névváltoztatás mellett a kék Toyota ovális emblémától is búcsút intett, amely egykor hibrideket, PHEV-ket, EV-ket és FCEV-ket jelentett. A Toyota tavaly kezdte el fokozatosan megszüntetni ezt a funkciót a 2024MY-s években, és lecserélte egy kék pontra a csomagtartón vagy a csomagtérajtón

A márkaváltástól eltekintve a 2025-ös Toyota Prius PHEV és a 2025-ös Toyota RAV4 PHEV gyakorlatilag nem változott elődeihez képest. Kinézetre, díszítőszerkezetekre, felszereltségre és hajtásláncokra nézve nagyjából megegyeznek az eddigiekkel.

Erőátviteli teljesítmény

A Toyota Prius (XW60) jelenlegi generációja a 2023-as modellév óta létezik, HEV és PHEV hajtáslánccal egyaránt elérhető. A PHEV rendszer egy 2,0 literes motort egyetlen villanymotorral kombinál, 220 LE (164 kW / 223 LE) együttes teljesítménnyel. Ez a hajtáslánc 6,6 másodperc alatt gyors 0-60 mérföld/órás sprintet tesz lehetővé. Ennél is fontosabb, hogy a Prius PHEV akár 44 mérföld (71 km) elektromos hatótávolsággal és 52 mpg kombinált üzemanyag-fogyasztással büszkélkedhet hibrid üzemmódban.

Eközben az ötödik generációs Toyota RAV4 PHEV, amely a 2020-as modellévre érkezett az Egyesült Államokba, 2,5 literes motorral és két villanymotorral van felszerelve, amelyek együttesen 302 LE-t (225 kW / 306 LE) adnak le. Az AWD 42 mérföld (68 km) csak elektromos hatótávolságot és 38 mpg kombinált üzemanyag-fogyasztást kínál.

Korlátozottan elérhető a RAV4 PHEV számára

A 2025-ös Toyota RAV4 PHEV „korlátozott mennyiségben” érkezik a márkakereskedésekbe 2024 végétől. 43 865 dolláros kikiáltási ára (a kereskedői feldolgozási és kezelési költségek nélkül) 425 dollárral drágább, mint a 2024-es modellév. A cég még nem közölte a 2025-ös Toyota Prius PHEV árát, de a 2024-es modellév elődje 32 975 dollárnál kezdődik.

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!