A Toyota befektet a JapanTaxi vállalatba
A Toyota és a JapanTaxi taxis szolgáltatások közös fejlesztéséről kötött megállapodást, amelynek keretében a Toyota befektet a JapanTaxi vállalatba.
A japán taxis üzletág felélénkítésére és hatékonyságának fejlesztésére a Lexus prémium márkát is jegyző Toyota és a JapanTaxi megállapodást kötöttek, amely többek közt a taxis vállalkozóknak kínált szolgáltatásokról szól. A két fél abban is megállapodott, hogy a cégek közti kapcsolat még szilárdabb megerősítésére a Toyota 7,5 milliárd jent fektet be a JapanTaxi vállalatba. A Toyota már eddig is kereste a megoldásokat, hogyan élénkíthetné fel kutatás-fejlesztéssel és szolgáltatások kifejlesztésével Japán taxi-üzletágát. E célok érdekében a vállalat már 2016. augusztus 5-én együttműködési nyilatkozatot írt alá a Japán Taxitársaságok Szövetségével, aminek értelmében tanulmányozzák annak lehetőségét, hogy a Toyota vezetési adatokat továbbító technológiái hogyan alkalmazhatók a tokiói taxisok napi munkájához szükséges adatok gyűjtésére és feldolgozására. A JapanTaxi a taxival utazók kényelme érdekében kifejlesztett egy egész országra kiterjedő okostelefonos alkalmazást, ami már 2011 óta működik. Mostanáig mintegy négymillió felhasználó töltötte le ezt az alkalmazást, és körülbelül 60.000 taxisofőr – a japán taxisok közel egynegyede – regisztrálta magát e szolgáltatásra, így jelenleg ez a legelterjedtebb taxis alkalmazás Japánban.
A Toyota és a JapanTaxi fontosnak tartja, hogy olyan szolgáltatásokat dolgozzanak ki, amelyek a taxisofőrök és az utasok számára egyaránt hasznosak. Ezért a két vállalat jobban összehangolja majd a Toyota Mobilitási Szolgáltatások Platformját (ami jelenleg is fejlesztés alatt áll, hogy átfogó platformként szolgálhasson a közlekedés szervezéséhez, irányításához és elemzéséhez) és a JapanTaxi integrált szoftver-hardver platformját, ezzel is javítva a taxik utasainak felhasználói élményét és digitális megoldásokat kínálva a taxik üzemeltetőinek. A Toyota és a JapanTaxi más területeken is fontolóra veszi az együttműködést; ilyen például az egymással összeköttetésben álló taxis drosztok kialakítása, a taxirendelést támogató rendszerek további fejlesztése, vagy a big data adatgyűjtés. Mindkét vállalat arra törekszik, hogy a know-how, a szolgáltatások és a technológiák révén hozzájáruljon egy kényelmesen használható mobilitási hálózat kialakításához, ami megkönnyíti az emberek mindennapjait.