• Egyéb

A 2019-es CBR500R

Összegzés: A Honda A2-es jogosítvánnyal is vezethető „zsebrakétája” még vonzóbb lett a 2019-es modellévre. Idomzata agresszívebbé és aerodinamikailag hatékonyabbá vált, üléspozícióját sportosabbá tették, erőforrását pedig áthangolták, így nagyobb teljesítmény, illetve forgatónyomaték kényezteti a pilótát az alsó és középső fordulatszám-tartományban. A maximális menetbiztonság érdekében a nyomatékhatárolós tengelykapcsoló és a kuplungasszisztens immáron az alapfelszereltség része, és szériatartozék a folyadékkristályos műszeregység, valamint a LED irányjelző is.

Bevezetés

A teljes idomzatba öltöztetett CBR500R 2013-ban, a meztelen CB500F és a CB500X kalandmotor testvéreként jelent meg a piacon. Ez a soros, kéthengeres erőforrással hajtott modell a középsúlyú trió legsportosabb tagja, tervezésénél egyértelműen az élményfaktorra fókuszáltak a Honda szakemberei.

Különleges adottságainak köszönhetően remek választás lehet azoknak, akik kisebb motorról váltanának nagyobbra, a – hétköznapi használatra és hétvégi csavargásokra egyaránt tökéletes – CBR500R ugyanis egyszerre sportos és barátságos, nem mellesleg hihetetlenül alacsony üzemeltetési költségek jellemzik. Tapasztalt, nagyobb gép helyett kisebb, könnyedebb típust kereső pilóták szintén társra lelhetnek a Honda sportos ötszázasában, hiszen a motorozás élvezetének kvintesszenciáját nyújtja.

2016-ban a CBR500R élesebb vonalakat, LED-es világítást és kifinomultabb első futóművet kapott, a 2019-es modellévet pedig teljesen új köntösben, módosított üléspozícióval kezdi meg a típus, még jobban kidomborítva sportos oldalát. Motorja erősebb lett az alsó fordulatszám-tartományban, és szolgálatkészen, hátborzongató kipufogóhang kíséretében pörög fel egészen a piros tartományig.

A CBR500R mindig is gyors, takarékos, olcsón fenntartható és élvezetes motor volt, erre tett rá a Honda még egy lapáttal 2019-ben. Azonos szellemiség, egy kis extrával megfűszerezve.

Áttekintés

Az új, modernebb idomzatba bújtatott CBR500R karcsú, izmos motor benyomását kelti, amelynek formavilágát egymásnak kontrasztot állító szögek és formák határozzák meg. Fejlett aerodinamikai kialakítása igazán gyors, agresszív motorozást is lehetővé tesz, és természetesen az ergonómiához is nagyban hozzájárul. A kormánycsutkák immáron a módosított felső villahíd aljához kapcsolódnak, az üléspozíció pedig jobban előredöntött, mint a korábbi modellen.

A CBR500R csúcsteljesítménye még mindig 35 kW (47,6 LE), így A2-es jogosítvánnyal is vezethető, de a módosított szívó- és kipufogóoldali kialakításnak, valamint szelepvezérlésnek köszönhetően 4 %-kal nagyobb motorerő jelentkezik a 3000 és 7000 közötti fordulatszám-tartományban. Hogy az erőátvitel is a legmagasabb műszaki színvonalat képviselje, a kuplungasszisztens és a nyomatékhatárolós tengelykapcsoló a szériafelszereltség része.

Az új, folyadékkristályos műszeregység nemcsak az aktuális váltófokozatot mutatja, hanem a váltások esedékességére is figyelmeztet, és immáron az irányjelzők is LED-esek, csak úgy, mint a többi lámpa. Ráadásként kifinomultabb hátsó rugóstagot kapott a CBR500R, ami kiszámíthatóbb és egyenletesebb csillapítóerővel fokozza az irányíthatóságot.