• Egyéb

A 2019-es Honda CB500F

Összegzés: A Honda A2-es jogosítvánnyal is vezethető streetfightere agresszívebb megjelenéssel és változó keresztmetszetű, elvékonyodó kormánnyal folytatja pályafutását. Emellett erőforrását is áthangolták, így nagyobb teljesítmény, illetve forgatónyomaték áll a pilóta rendelkezésére az alsó és középső fordulatszám-tartományban. A maximális menetbiztonság érdekében a nyomatékhatárolós tengelykapcsoló és a kuplungasszisztens immáron az alapfelszereltség része, és szériatartozék a folyadékkristályos műszeregység, valamint a LED irányjelző is.

Bevezetés

A CB500F 2013-ban, a kalandmotoros CB500X és az áramvonal-idomos CBR500R naked testvéreként jelent meg a piacon. Koncepcióját a Honda már kipróbált és bevált formulája alapján határozták meg a mérnökök, így hamar közkedveltté vált a vásárlók körében.

Mozgatásáról soros, kéthengeres erőforrás gondoskodik, amit egyszerű, kis tömegű, sportos vázzal és kifinomult futóművel társítottak, méghozzá azzal a nem titkolt céllal, hogy megkönnyítsék a haladó pilóták további fejlődését, egyszersmind végtelenül szórakoztatóvá tegyék számukra a hétköznapi és a hétvégi gurulásokat. Bár a 35 kW-os csúcsteljesítménynek köszönhetően A2-es jogosítvánnyal is vezethető, szó sincs belépő szintű modellről – a CB500F minden szempontból túlmutat a kategóriája határain.

Kompakt méretéből és barátságos viselkedéséből fakadóan nyugodt tanulásra éppúgy ideális, mint önfeledt kanyarvadászatra, így kisebb és nagyobb motorról váltók számára egyaránt remek választás lehet. Mivel üzemeltetési költsége roppant kedvező, mindennapi használatra is tökéletes választás, az ingázók például rengeteget spórolhatnak vele.

2016-ban lengébb, streetfighteres idomzatba csomagolták a típust, ami látni engedte a gyönyörű, erőtől duzzadó hajtóművet és még látványosabb formai megoldásokkal kápráztatta el a szemlélőket. Emellett a CB500F – a modellfrissítés részeként – nagyobb üzemanyagtartályt, LED világítást, szabályozható rugó-előfeszítésű teleszkópokat és állítható fékkarokat kapott, tovább nőtt tehát amúgy is kimagasló használati értéke.

A 2019-es modellváltozat még markánsabb formavilággal és még fejlettebb műszaki alapokkal érkezik a kereskedésekbe, és átütőbb vezetési élményt ígér, mint valaha.

Áttekintés

A 2019-es CB500F agresszív, erőtől duzzadó formavilággal gördül színre, és elvékonyodó kormányának hála minden eddiginél élvezetesebb motorozásokat ígér. Az új, folyadékkristályos műszeregység nemcsak az aktuális váltófokozatot mutatja, hanem a váltások esedékességére is figyelmeztet, és immáron az irányjelzők is LED-esek, csak úgy, mint a többi lámpa.

Csúcsteljesítménye továbbra is 35 kW (47,6 LE), így A2-es jogosítvánnyal is vezethető, de a módosított szívó- és kipufogóoldali kialakításnak, valamint szelepvezérlésnek köszönhetően 4%-kal nagyobb motorerő jelentkezik a 3000 és 7000 közötti fordulatszám-tartományban. Az új, kétdobos kipufogórendszer jellegzetesebb hangon dalol elődjénél, a kuplungasszisztens és a nyomatékhatárolós tengelykapcsoló (ti. csúszókuplung) pedig ezentúl alapáron jár a modellhez.

Ráadásként a futómű is kifinomultabbá vált, ugyanis a 2019-es modellévben már állítható rugó-előfeszítésű első villa és fejlettebb központi hátsó rugóstag simítja el az úthibákat.