A 2019-es Honda CBR650R
Összegzés: A CBR650F helyére érkező, vadonatúj CBR650R agresszív stílussal és sportosabb üléspozícióval lép színre, hogy még lenyűgözőbb élményt nyújtson a motorozás, és persze a száguldás szerelmeseinek. A hajtóerőt ezúttal is 649 cm3-es, négyhengeres motor biztosítja, de jóval fejlettebb formában, így teljesítmény, forgatónyomaték és maximális fordulatszám terén is felülmúlja elődjét. Ennek ellenére még biztonságosabban róhatók a kilométerek, ugyanis a Honda Selectable Torque Control (HSTC) névre keresztelt teljesítményszabályozó, a kuplungasszisztens és a nyomatékhatárolós tengelykapcsoló is a szériafelszereltség része, a menetadatokról pedig ultramodern, könnyen leolvasható műszeregység tájékoztat. További fontos újítás a 41 mm-es csúszószár-átmérőjű, fordított Showa SFF teleszkópvilla, valamint a radiálisan rögzített, négydugattyús első féknyeregpár, és feltétlenül említést érdemel az 6 kg-os tömegcsökkenés, hiszen ezáltal 8 százalékkal kedvezőbbé vált a teljesítmény/tömeg arány. A CBR650R nyújtotta élményről az A2-es jogosítvánnyal motorozóknak sem kell lemondania, a modellt ugyanis 35 kW-os változatban is értékesítik* a márkakereskedések.
Bevezetés
A teljes idomzatba öltöztetett CBR650F 2014-ben, a meztelen CB650F társaságában robbant be a piacra, újfent rámutatva, hogy milyen elképesztő potenciál rejlik a Honda négyhengeres erőforrásaiban. Ez a középkategóriás modell a sporttúra szegmens legsportosabb gépei közé tartozik, ezért is kapott 2017-ben markánsabb, egyszersmind lengébb idomokat, Showa Dual Bending Valve teleszkópokat, módosított Nissin féknyergeket és jó pár plusz lóerőt.
A 2019-es modellváltozat már nem CBR650F, hanem CBR650R típuskóddal kerül a szalonokba, méghozzá a 2018-as CBR1000RR Fireblade átszabott köntösébe bújtatva. Bár az F betűjel R-re változott, a modell mit sem veszített használati értékéből, a nagyobb teljesítmény dacára megmaradt végtelenül könnyen kezelhető, barátságos és takarékos motorkerékpárnak, amivel minden környezetben, így a hétköznapokon és a hétvégi kanyarvadászatok során is villámgyorsan és biztonságosan közlekedhet gazdája.
A CBR650R tehát éppúgy kényeztet, szórakoztat és borzongat, mint az RR-család bármely tagja, de praktikus, sokoldalú mivoltából fakadóan bárhol, bármikor munkára fogható.
Áttekintés
Bár a CBR650R kétséget kizáróan a CBR1000RR Fireblade-től örökölte vonásait, feltűnő, agresszív vonalai kifejezetten egyedivé teszik, különösképpen elölről szemlélve.
Üléspozícióját úgy alakították ki, hogy a pilóta súlya alacsonyabbra, illetve előrébb kerüljön, alkatrészeit pedig úgy válogatták össze, hogy minden egyes részlet prémium minőségről árulkodjon. Ezt bizonyítja a teljesen LED világítás, valamint az új, folyadékkristályos műszeregység, amit váltófokozat-visszajelzéssel és felváltások (Shift Up) esedékességére figyelmeztető lámpával spékeltek meg a tervezők.
Ugyancsak az elsőrangú minőségről regél a tovább fejlesztett váz, valamint az áttervezett üzemanyagtartály és lábtartó, s az is komoly eredmény, hogy az új alkatrészekkel sikerült 6 kg-mal csökkenteni a modell tömegét. A 41 mm-es csúszószár-átmérőjű, fordított Showa SFF teleszkópvilla és a két radiálisan rögzített, négydugattyús féknyereg ugyancsak újdonság az – elődmodellnek tekinthető – CBR650F-hez viszonyítva, és áttervezték a kerekeket is.
A módosított sűrítési viszonynak, vezérlési rendszernek, valamint szívó- és kipufogóoldali kialakításnak köszönhetően 5%-kal nőtt a csúcsteljesítmény, és nagyobb, mégis lágyabban felépülő nyomaték jelentkezik a középső fordulatszám-tartományban. Mindezt 1000 f./perccel magasabb, 12 000 f./perces maximális fordulatszámmal fejelték meg a mérnökök, s ezentúl kuplungasszisztens, valamint nyomatékhatároló is szerepel a szériatartozékok listáján.
Ezek a vezetést segítő eszközök megkönnyítik a fel- és lekapcsolásokat, a Honda Állítható Nyomatékszabályozó (HSTC) pedig minden helyzetben figyel a motorerő biztonságos leadására, illetve a hátsó kerék tapadására.