A 2023-as Honda NT1100 stílusa és felszereltsége

The X-ADV, NC750X, Forza 750 and NT1100 receive contemporary new colours for 23YM

  • Elegáns stílusú idomzat, kiváló aerodinamikai teljesítmény
  • 5 lépésben állítható magasságú és dőlésszögű plexi alsó-felső légterelővel
  • 6,5”-os, érintőképernyős TFT-műszeregység Apple CarPlay®- és Android Auto®-funkcióval
  • Alapfelszereltség a sebességrögzítő automatika (tempomat), a fűthető markolat és a nagyméretű oldaldobozok, az USB- és szivargyújtóaljzat, valamint középállvány

Az NT1100-at annak jegyében tervezték, hogy sportos, fürge, zsúfolt nagyvárosokban is otthonosan mozgó motorkerékpár legyen, ugyanakkor üléshelyzete és időjárás-védelme hosszú, egésznapos túrákra is alkalmassá tegye. A motor nyergéből körbetekintve egyértelműen látszik, hogy a „fedélzeten” minden egyes részlet a vezető és az utas kényelmét szolgálja.

A túramotort kifinomult, egyszerűségében szép formavilág jellemzi, az első keréktől, a hátsó lámpáig dinamizmust sugárzó, elegáns vonalak határozzák meg karakterét. Persze karcsú felépítése nem csak azt szolgálja, hogy magára vonzza a tekintetet – ez a kialakítás nagyban fokozza a vezetési élményt is.

Meghatározó elem a két kiegészítő légterelő, mely hatékonyan óvja a vezető karját és testét a széltől, illetve esőtől. Hogy testalkattól függetlenül optimális legyen az időjárás-védelem, a plexi 5 lépcsőben, 164 mm-es tartományban mozgatható fel s alá. Ennek köszönhetően szabadon beállítható a „szellőzés” mértéke – legalacsonyabb állásban a vállakra, legmagasabb helyzetben pedig a sisak fölé tereli a menetszelet. Összességében olyan benyomást kelt az NT1100, mintha a pilóta köré rajzolták volna az idomzatot, ami gondoskodóan körülöleli a vezetőt és persze utasát.

Az idei modellt jól megpodcastoltuk >>>

A kimondottan széles, gazdagon párnázott nyereg egyaránt fejedelmi kényelmet nyújt a vezetőnek és utasának, s az átlagos magasságúak is könnyen talajt érnek megálláskor, ugyanis az ülésmagasság mindössze 820 mm. Szintén az NT túraalkalmasságát fokozza, hogy nagyméretű, masszív kapaszkodót alakítottak ki a hátul ülőnek Honda szakemberei.

Tudatos tervezésről árulkodik az alacsonyan elvezetett kipufogódob is, ami lehetővé tette a legnagyobb méretű oldaldoboz felszerelését. Ha valaki utas vagy csomagok nélkül motorozna, akár le is veheti az NT1100 oldaldobozait. Jól tudták a mérnökök, hogy a túl széles oldaldoboz zavaró lehet városi közlekedés során, ezért karcsú kialakítás elérését tűzték zászlajukra. Lelkiismeretes munkájuk gyümölcseként a 32, illetve 33 literes, jobb és bal oldali dobozzal együtt is csak 901 mm széles az NT1100.

A motor nagy fényerejű, 6,5″-os, érintőképernyős TFT-műszeregysége 3 üzemmódban használható: GOLD állásban minden lényeges információ megjelenik, SILVER-re váltva letisztultabb lesz a kijelző és a sebességmérő-fordulatszámmérő párosa uralja a képet, míg BRONZE-ra kapcsolva a fordulatszámmérő válik a leghangsúlyosabb elemmé. Ezen túlmenően személyre szabható a TFT háttérszíne is, az alapértelmezett beállítás mellett választhatunk egyszerű fehér vagy fekete hátteret is. A műszer Apple CarPlay®- és Android Auto®-funkciójának, továbbá Bluetooth-kapcsolatának köszönhetően okostelefonunk szolgáltatásai a TFT-kijelzőn keresztül is elérhetőek.

A prémiumszintű alapfelszereltséget nappali menetfénnyel (Daytime Running Lights, DRL) kiegészített LED-világítás, önállóan kikapcsolódó irányjelző és Automatikus Vészvillogó (Emergency Stop Signal, ESS) teszi teljessé. Emellett a vezető és utasa kényelmét szolgálja az alapáras USB- és szivargyújtóaljzat, valamint középállvány is.

HALLGASS TOVÁBBI EXKLUZÍV HONDA PODCASTOKAT IDE, VAGY IDE KATTINTVA!