A 2023-as Honda Pilot egy nagy, robusztus, erős SUV, néhány trükkel a hüvelyében

Ez az új, negyedik generációs, 2023-as Honda Pilot, az autógyártó valaha volt legnagyobb és legerősebb SUV-ja. Az új V6-os motorral, rengeteg raktérrel, a második sorban az első számú rejtett üléssel és a világelső új légzsáktípussal felszerelt új SUV az amerikai családok lenyűgözésére törekszik.

A 2023-as Honda Pilot négyzetes stílust kapott, amelyet a cég kaliforniai csapata írt. Összességében az új Pilot 3,4 hüvelykkel (86 mm-rel) hosszabb, mint a korábbi modell. Új világítóelemeket, nagy hűtőrácsot és 18-20 colos kerekeket is kapott, a kiviteltől függően.

A Honda először kínálja a 2023-as Pilotot négy utómunkálati lehetőséggel, amelyek közül az egyik a Honda Performance Development (HPD) együttműködésével készült, és bronz színű kerekeket, sárvédő-kitöréseket és HPD-matricákat tartalmaz.

A motorháztető alatt

A Honda azt állítja, hogy nemcsak a 2023-as Pilot a valaha volt legerősebb, de kategóriájában az egyik legsimább is a vadonatúj, 24 szelepes, dupla felső bütykös, 3,5 literes V6-os motornak köszönhetően, amely 285 LE (212) kW/289 LE) és 262 lb-ft (355 Nm) nyomaték.

Bár ez mindössze 5 lóval több (3,7 kW/5 LE) több, mint a 2022-es Pilot 3,5 literes V6-os motorja, az új motor teljesen alumínium blokkja egyedülálló, míg az alacsony profilú fejek magas billenőnyílásokkal és egy keskeny, 35 fokos szeleppel szög segít javítani az égést. Összességében az új motornak kevesebb alkatrésze van, és a 10 sebességes automata sebességváltó segít kifinomultabbá tenni a csomagot.

A Honda második generációs i-VTM4 nyomatékvektoros összkerékhajtási rendszerének köszönhetően (amely a TrailSport és az Elite modelleknél elérhető) a motor nyomatékának akár 70 százaléka a hátsó kerekek felé irányítható, 100 százaléka pedig a jármű egyik oldaláról a másikra kell irányítani.

A 2023-as Pilot öt vezetési módba is beállítható, a vezető igényeitől függően: normál, takarékos, hó, sport és vontatás. A végső mód hasznos lesz, mivel az új modell akár 5000 fontot (2268 kg) is vontathat.

Az új TrailSport modell több képességet kínál

A Honda azt állítja, hogy ezzel az új modellel a kezdetektől a terepjáró TrailSport modellt tartotta szem előtt. Ennek eredményeként nagyobb merevséget alakított ki az alvázban, megnövelte a tengelytávot (113,8 hüvelyk), és kiszélesítette a nyomtávot a jobb stabilitás érdekében.

Ráadásul az új Pilot függőlegesen nyolc százalékkal, hosszirányban hátul 29 százalékkal merevebb. A Honda azt állítja, hogy ez a fejlesztés, az elöl áthangolt MacPherson rugóstagokkal és a vadonatúj többlengőkaros felfüggesztéssel hátul az alapfelszereltségű Pilotot egy kifinomultabb járművé teszi az utakon.

Olvassa el: A 2022-es Honda Passport TrailSport Rugged Roads projekt egyedi tartozékokkal fürdik

Az új TrailSport csomaggal azonban az utakon is minden eddiginél jobban használható lesz. A modell egy hüvelykes emelést kapott a nagyobb hasmagasság, valamint a jobb megközelítési, indulási és áttörési szögek érdekében. Az egyedi stabilizátorrudakat a csuklósságra és a terepen való kényelemre optimalizálták.

Az exkluzív rugózási sebességgel és a lengéscsillapító tuninggal, valamint a szabványos Continental TerrainContact AT (265/60R18) abroncsokkal és a TrailWatch kamerával a modell több, mint egy megjelenési csomag.

A TrailSport különleges vizuális részleteket is kap. A Diffused Sky Blue festék kizárólag a modellhez tartozik, amely belsejében narancssárga varrások, jelvények és egész évszakos szőnyegek találhatók, hogy megvédjék a belső teret a sáros, homokos vagy havas csizmától.

Még több rakomány és okos trükkök

A standard 2023-as Pilot vezetőit és utasaikat egy új kabinnal várják, amely egy kis varázstrükköt tud végrehajtani akár nyolc személy befogadására is. A háromsoros SUV-t egy második sor paddal kínálják, ahol három utas is elfér.

Azok számára azonban, akik nem szeretnének maximalizálni az üléseket, a középső sor középső ülése lehajtható, így pohártartókkal ellátott, nagy kartámaszt alkothat. Ha inkább átjárót szeretne, a középső ülés teljesen eltávolítható, és a padló alatt tárolható a maximális rugalmasság érdekében.

Bármit is választanak a tulajdonosok ezzel az üléssel, a második sor 2,4 hüvelyk (60 mm) extra lábteret kínál a 2022-es Pilothoz képest, és további 4 fokkal dönthető, összesen 10 fokkal. Eközben további előredöntési tartomány teszi ezt. a harmadik sor utasai könnyebben be- és kiszállhatnak a SUV-ba.

Ha autóbusz helyett fuvarozásra vágyik, az új Pilot a modellcsalád történetének legnagyobbja is. A harmadik sor mögött 22,42 köbláb (635 liter) és az első sor mögött akár 113,67 köbláb (3219 liter) raktérrel összesen 4,67 köbláb (132 liter) több raktér van, mint a modellé. helyettesíti.

Modern Tech belül

A Honda azt állítja, hogy „a valaha volt legelőkelőbb Honda SUV” megalkotásán dolgozott, és kifinomult anyagokat adott hozzá. Az akár 10,2 hüvelykes műszerképernyő (a csúcskategóriás Elite modellen) és az akár kilenc hüvelykes érintőképernyő eközben növeli a SUV technológiai vonzerejét.

Az Apple CarPlay és az Android Auto alapfelszereltség, és a Honda azt állítja, hogy egyszerűsítette saját navigációs rendszerét, hogy tisztább legyen, miközben kevesebb menüt igényel. A váltó előtt található többcélú tálca lehetővé teszi két okostelefon egymás melletti töltését. A Touring és az Elite modellek eközben 12 hangszórós Bose prémium audiorendszert kapnak, 15,7 literes mélynyomóval.

Világelső biztonsági innováció

Mivel a 2023-as Honda Passport rengeteg cuccot, és ami a lényeg, annyi embert képes szállítani, a biztonság elengedhetetlen volt. Az új modell nyolc standard légzsákot tartalmaz, köztük az első térdlégzsákokat, valamint egy új, világelső egységet.

A következő generációs utasoldali első légzsák háromkamrás kialakítású, két külső kamrával, amelyek célja a fej rögzítése és az elfordulás minimalizálása. Ennek célja a ferde frontális ütközésekkel összefüggő súlyos agyi trauma kockázatának csökkentése.

A Honda Advanced Compatibility Engineering Architecture legújabb verziójára épülő Pilot most új szerkezetet kapott az első segédkeretbe, hogy nagyobb védelmet nyújtson ugyanezen első ferde ütközések során.

Az új Honda Sensing technológiák sorozatát egy új, szélesebb, 90 fokos látómezős kamera és egy 120 fokos nagylátószögű radar teszi lehetővé. Ezek javítják az összeomlás-megelőzési teljesítményt, és jobban felismerik az objektumokat. Holttér-információ, alacsony sebességű fékvezérlés, adaptív sebességtartó automatika, sávtartó asszisztens és még sok más megtalálható az új modellen.

Az új, 2023-as Honda Pilot Alabamában készül majd. Az árakat a piaci bevezetéshez közelebb hozzák nyilvánosságra.